Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 9 augusti 2009

Bryggliv

Hallå där i sommarvärmen!
Den senaste veckan har varit underbar!! Vilket kanonväder! Vi har mest tillbringat dagarna på den egna bryggan. Och så blir det idag med. Måste hinna ladda batterierna ordentligt innan hösten och vintern kommer igen och det blir mörkt och kallt.

Ha det bäst!!!/ M

Sämre kan man ju ha det!


Vissa av er kanske minns att bryggan såg annorlunda ut förut!? Isen hade dragit ner den ena delen så C rev ner bryggan och byggde upp den igen. Vi skippade staketet och tog bort bordet för meningen är att den ska bara hålla denna sommar. Nästa år bygger vi förhoppningsvis en större och mer stabil brygga.

På förstubron har vi satt upp en stationsklocka så man har lite koll på tiden. Den ska bli vitmålad, just nu har den en skum senapsfärg :-O

Bron är mot nordost, så här kan man sitta och svalka sig om man tycker att solens strålar är för starka.

Wilma älskar att sitta på bron. Svalt och skönt

Här har hon superkoll på vad som händer på vägen!



3 kommentarer:

My home is my Castle sa...

Hei :)
For en nydelig blogg du har :)
her kommer jeg snart tilbake :)

Klem,Kari

lovefriidrott sa...

Vill bara säga att jag saknar din blogg:(
Kram Sari

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej hej, är det bara jag som sett!!!!

Vilket otroligt fint reportage fr ert hem, för jag kände minsann igen det! Hemmet alltså, och vovven!! Först tänkte jag, vem fasen är detta, jag vet ju att jag sett likn rum i ngn blogg, sen kom jag på, det var ju från ditt vackra hem, superfint!!!!

Mari, fd guldkant på livet