Leta i den här bloggen

Sidor

tisdag 30 oktober 2007

Höstarrangemang på förstubron

Huuu, vad mörkt det var i går! Klockan 17.00 blev det kolsvart här ute, ingen gatubelysning, inga stjärnor och ingen måne...och värre blir det! Känns lite kusligt ibland att gå ut med Wilma. Det är kompakt mörker, vinden susar och ibland hör man lite knäppningar och knak från grenar, och även rådjurens skall. Då är det skönt att se det mjuka skenet som strömmar ut från alla fönster och veta att där inne är det varmt, ljust och mysigt.

För ett tag sedan köpte jag målarfärg på sprayburk och i går gick jag omkring och letade efter saker jag kunde spraya.

Och de här blev förärade med den vackraste av färger! Fatet var svagt vinrött, äppelljusstaken grön, ljusstakarna gyllene och frukterna hade...fruktfärger. Allt blev vitt!! Ja just ja, även stolen blev vit. Och fort gick det! Sen ser man att det har runnit färg på vissa ställen, men det gör inget. Dessa ska stå ute länge och de kommer att se mer eller mindre anskrämliga ut efter ett tag i alla fall, så lite färgrinningar dit eller hit är inget att tjafsa om.

A close up. Fatet blev pyntat med mossa, några kottar, värmeljus, låtsasfrukter och ett rostigt blad som garanterat inte kommer att blåsa bort ;-) Detta står på bron på den ena sidan.

Och på den andra sidan hittar vi några kungakronor. Har dille på sådana, tycker de är så vackra! Lite mossa, kottar, rostiga blad och ljus även här.

D, du frågade hur många kronor jag har. Tror att jag har ca 10 stycken, av varierande storlek. Kan ju hända att jag har någon till, undanskuffad i ett skåp. Bortglömda saker brukar dyka upp när någon börjar leta efter någonting och ramlar över något helt annat i stället (många indefinita pronomen här). Brukar vara så här hemma, inte ramla över pronomen alltså, utan återupptäcka bortglömda saker ;-) Ha en härlig tisdag! Kramar på er som besöker sidan! Fröken M


16 kommentarer:

Unknown sa...

Ser att du oxå har dille på kunga kronor hi-hi...Älskar dom =) Ha det gott! kramar Malin

Lilla Blanka sa...

Kronor ja..det gillar jag oxå, fastnar alltid utanför ett skyltfönster om jag ser nån krona skymta till därinne :)
Dina är så vackra!
Vad smidigt att spraymåla grejerna, det skall jag komma ihåg när jag sitter och pillmålar nån liten sak med en massa omöjliga små skrymsel. Ha det så bra!!

Nilla sa...

Så fint! Och visst är det enkelt med sprayfärg =)

Kungakronor är så fina, men ännu inte så vanliga här i Finland tyvärr. Men skam den som ger sig säger jag och letar vidare ;-)

Ha en bra dag!
Kram Nilla

Anonym sa...

Åh s vackra arr du gjort! Javisst vitt färg är helt underbar!! Spraymåla är så smidigt! Ha det gott! Kram Petra

Goa sa...

Hej du pysselkvinna!!
jag vill veta...om du lyfter på alla dessa vackra saker på denna vackra stol...blir det märken då...eller sprayade du stolen först... *ler*
Jättefint blev det och visst är det bra med spray...det måste jag komma ihåg! Så är jag fullständigt kär i dina kronor...och så har du massor!!
Måste bättra på mitt förråd..:)
Ha en fortsatt härlig pysselvecka!!
Kraam Goa

Snäckornas sjö sa...

Hahhhaaaaa...du är rolig du, Goa! Nej, jag arrangerade allt och sen sprayade jag!!! :-D Skämt åsido...jag är inte så riktigt Mr Bean av mig (har du sett när han ska spraya allt vitt i rummet på nyårsafton?).

Dorthe ♥ sa...

Vilka underbara bilder! Måste hålla med om att kronor är vackar....gillar dom rostiga du har: 10 st? Hoppas att du fick én till igår?
Kram
Dorthe

Anonym sa...

Jösses har du såå många kronor...jag vore lycklig om jag hade en, måste ha en ....ut på jakt,,mvh "M" Hjärtan på tråd

Unknown sa...

Jeanetteshus sa:
Så fint det blev när det blev vitt. Jag är också tokig i kronor, ja bla.
1000 tack för att du så ofta besöker och kommenterar min blogg
Kramisar Jeanette

Hem och Lycka sa...

Vitt är ju helt klart den vackraste färgen av dem alla, håller med! Fint du pyntat! kram

Mitt hem är min borg sa...

Oj, så fint du gjort på trappan.. Kronor är verkligen underbart fina.. Fint med stolen också..
Kram!!

Marja Kristiina sa...

Kruunut ovat aivan to die for!

Voisitko ottaa yhteyttä meilitse, osoite on profiilissani. Opintojuttuja :-)

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint du gjort!! NJut av det innan höststormar och snöoväder kommer!!
Jag gillar också kronor, men är inte i närheten av din mängd!! *ler* Super! Kramis!

Färjtorp sa...

Åh så fint du har gjort på din bro! Så välkomnande!
kram Johanna.

Unknown sa...










Very helpful advice within this post
https://decor-ksa.com
https://3kary.com/property-status/land-for-rent/
https://3kary.com/property-status/land-for-sale/
https://3kary.com/property-status/commercial-land/
https://3kary.com/property-type/lands/

thane sa...

check these guys out browse around this web-site useful site sites hop over to these guys anchor