Leta i den här bloggen

Sidor

lördag 5 april 2008

Äkta shabby chic!

Söndagkväll, helgen nästan slut...men det har varit underbart väder och jag har varit ute och påtat mest hela tiden.

Vattennivån är rätt hög och det är vatten ca en meter upp till tomten från bryggan sett. Har jobbat hela helgen med att få Wilma att komma upp till bryggan självmant, då måste hon vada i vatten som går nästan upp till magen på henne. Hon har tvärvägrat och mest gnällt och skällt. Men så i dag kom jag på den briljanta idén: leverpastej!!! Och efter åtta bedrövelser och sju svåra år traskade hon upp på bryggan ;-) Leverpastej...det kan hon inte motstå!!


Här kommer det äkta shabby chic! Eller kanske mest shabby ;-) (mamma kommer att mörda mig om hon märker att denna bild är ute på internet...små trashankar är de allihop ;-)). Bilden är från 50-talet, den föreställer min mamma och mina mostrar och morbröder (fast alla är inte med, det blev tretton barn allt som allt som mormor och morfar fick!! Jag har en stor släkt!). Kan ni gissa vem som är min mamma? En ledtråd: hon är den sötaste (och inte ett dugg subjektiv är jag heller ;-)).

Pyntade för ett tag sen i badrummet.

Denna behållare köpte jag i november och nu äntligen har den kommit upp!

Jag tycker det är mysigt med tända ljus i badrummet. Trots att vi bara har en dusch (och inte ett badkar på tassar som jag drömmer om) brukar jag tända ljusen...blir en underbar stämning och det är mycket mysigare att duscha.

Tjaaaa...jag vet inte varför denna bild kom med, men jag gillar den. Har knoppar på trappräcket just nu. De är dock inte ditsatta permanent eftersom jag inte vet om jag ska ha dem där eller ej.
Önskar er en härlig vecka!! XO/ Miss M


13 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Åh vad fint det blev i badrummet efter du lagt din magiska hand över det..! Den där behållaren..wowo, den vill jag ha..eller en likadan..jag behöver ju inte smita hem till dej och sno din ;) men jag gissar att det är ett loppisfynd..?
Åh vad kul att ni gilllade maten..vi tycker också den är mums, hela familjen, även kräsna sonen

Wolf sa...

Morrrrrrr

Skrev en lång kommentar, men den raderas av någon outgrundlig anledning, ber om att få återkomma med den senare.

Kram
Wolf

Tidsmästarinnan sa...

himla snajsigt badrum fröken M!
Många fina detaljer, gillar det verkligen!
Kram!

"M" sa...

Vad fint...den där behållaren är ju suverän...vill ha...

Anonym sa...

Sött kort! Behållaren du satt upp är jätte fin, gillar oxå de fina flaskorna till höger om behållaren : )

Kram Maria

Karin i Villa Grå sa...

Hmmmm... *lägger pannan i djupa veck*

Jag gissar att din mamma är den där lilltjejen som sitter i mitten? Men den mörka flickan längst till vänster är väl rätt lik dig? Någon av de två är din mamma! *gissar*

Apropå mamma ropar minstingen på mig nu, jag tror att hon är redo för John Blund! Jippi! Är själv ruskigt trött idag och vill bara vara i fred en liten, liten stund..! *gäspar*

Måste bara få sagt att ditt badrum är jättefint och den där behållaren på väggen kan jag ta hand om om du tröttnar, thankyou very much! ;-)

Kram på dig!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

YEEES!

Är jag bäst eller? Med tanke på att jag gissade rätt måste jag nästan vara det *sätter näsan i vädret* Gardering eller inte, alla brukar ju tycka att små, tultande barn är söta, men din mamma såg ut att bli en skönhet redan när hon var liten, så det så! :-D

Visst är du väldigt lik din mamma?

Vilket skåp vill du ha i utbyte mot din grej på väggen? Det stora vita skåpet i vår gång/korridor? Nemas problemas - på ett villkor. Du måste bära ut skåpet själv, utan någon som helst hjälp! Lyckas du med det är det ditt *lovar*

Åh, jag tycker att det man såg av mig på bilden var alldeles lagom! Att man inte såg mitt ansikte kompenserade jag genom att ha ganska tajta mammabyxor på mig. Mindre ansikte, mer svällande lår! Bra, va? ;-)

Sov så gott, när det nu blir dags för det! Nu ska jag göra något roligt, som att stryka... o_O

Kram!

IKT i min vardag sa...

Fint du piffat i badrummet!:-)

Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Helt sagolikt badrum har du! Vilka romantiska detaljer, snyggt! Fin gammal bild på din mamma och hennes syskon. Ha en skön helg! Mari.

Marja Kristiina sa...

Ihanalta näyttää! Ja vanhat valokuvat on mahtavia!

Halusin toivotella sinne oikein hyvää ja aurinkoista viikonloppua!

Wolf sa...

Yo Grrrrrrl

Vill bara berätta att nu är det bra tre dagar kvar till utlottningen

Ha en trevlig helg,

Kram
Wolf

Ps. I och med detta meddelande bekräftar jag att du är med i utlottningen

Ps.II Skall du till mässan i helgen? Vi skall dit imorgon.

Anonym sa...

super fint!

teydison sa...

click resources replica gucci bags additional resources best replica designer bags hop over to this web-site bag replica high quality