Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 31 augusti 2008

Pimp my bitch up!

God kväll i stugorna!

Den sista sommarhelgen 2008 är snart över...Jag känner lite vemod, lite sorgsenhet, a bit blue...Men ser an hösten med tillförsikt!! Hög, klar luft och naturens gåva till oss i form av en färgpalett sprakande av höstens underbara färger som snart presenteras för oss...aaahhhhh!!

Hur mycket jag än älskar sommar, sol och värme välkomnar jag alla årstider. Med samma entusiasm som ett barn förundras jag av moder naturs skådespel, oavsett om hon bjuder oss på vita, frostnupna landskap, de skiraste av bleka, gröna och pastelliga färger, de djupa solkyssta kulörerna eller av de mogna, mättade nyanserna som påminner om en eldig flamenco. Nu är tiden för den eldiga, spanska dansen!

Nu är också tiden för att bunkra upp med en massa stearinljus! Jag och C tog avsked av sommaren igår med en tre-rätters middag, vin och tända ljus. Mycket mysigt!!

Vitt, zink och tända ljus...Me like!!

Snart kommer även denna lykta lysas upp av fladdrande, flämtande ljus.

Hur kommer det sig att två ateister (som finner nöje i att diskutera och argumentera med Jehovas vittnen om vad som står i Bibeln och hur det går att tolkas) har ett hem fyllt av religiösa artefakter? Nåja...kors är vackra oavsett religiös övertygelse! Det grova mot det ömtåliga...

En bild från Jeanne d'Arc living har fått komma upp på skänken. Där passar den som handen i handsken.

Lite vintrig bild...? Nu ska jag inte gå händelserna, eller årstiderna, i förväg men gillade bilden.

Ok, här kommer förklaringen till rubriken. Pimp my bitch up ;-) Självklart har lilla sessan accessoarer som passar de annalkande årstiderna!! Vi har ju inga barn så Wilma äras (plågas?) av mattes pimpmani (jeez, vilket ord!!). Till hösten får hon gå omkring och strutta i Burberrymönstrat halsband och matchande koppel ;-) Fotot är horribelt i och med blixten, men det är så mörkt nu så då måste den användas.

Och för att hon ska matcha matte och mattes väska och paraply på stadsresor har hon även ett halsband och koppel från Lisbeth Dahl ;-)

Ett riktigt bling-bling halsband ;-)

Och ett vackert koppel i vitt med fejkade kristallstenar på kopplet ;-) Tro mig, hon är nog den vovven häromkring som har mest "märkeskläder" ;-) Bör även tilläggas att Wilma är nog den "grabbigaste och bonnigaste" hund som finns. Vi träffade på en ursöt och väldigt feminin Cavalier King Charles vid namn Ella i somras. Hon var nätt och frökenaktig...en riktig girly dog...sen kom vi hem till vårt lilla monster som är totalt ouppfostrad och stormar fram som om hon har eld i baken!! En rultig, liten rackare som slabbar ner oss med pussar och står på två ben och viftar på "armarna" när hon är glad eller vill ha något ;-) But still...she's the it-bitch ;-)
Jag gillar klockor väldigt mycket. Både inredningsmässigt och att bära dem själv på armen. Köpte en Bocla-klocka i våras, men den är inte riktigt min stil, liiiiite för sportig. Ville därför ha en annan som man kan ha till andra klädesplagg som inte är lämpade för hundpromenader eller löpning i spåret (hahahaaaa...precis som om jag gör det!!). Och jag hittade en...en Jules Jürgensen!! En av världens äldsta klocktillverkare och usprungligen dansk dessutom!! Tycker den är så snygg!! Man kan variera den om man vill ha den vit eller svart. På den vita sidan är det "Mother of pearl"...

...och på den svarta sidan är det onyx. Snygg, va!? Sorry, för de taskiga bilderna...batterierna i kameran höll på att lägga av.
Nehej, nu är det sängdags...imorgon är det en elev som ska tenta av engelska A och jag är en av bedömarna. Måste sova så att jag orkar grilla henne ;-) Kidding!!! Ha en bra vecka allihop!! Kramar/ M




11 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken härlig uppsjö av fina bilder!!!

Ha en ny bra vecka! Kram!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Adorable photos ,trots tjat om kamera kvalite´!!
Hoppas allt är bra med dej och att du kommit igång efter sommaren !!
Va snäll mot den stackars tentaren idag nu !!
Love / Loppan

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ojoj vilken härlig bildkavalkad!! Håller med om att det är så mysigt nu när man kan tända en massa ljus och bara mysa! Nu är det liksom tillåtet att bara sitta i soffan och glo med en kopp te eller så :)
Vilken liten snygging ni har, pimpad och allt :)
Och klocka är verkligen jättefin!
Ha en bra dag.
Kram!

Gårdsromantik sa...

Så vackra bilder!
Den där klockan var så snygg!

Kram Maud

Tidsmästarinnan sa...

wilma är en riktig kalaspingla!! Som matte!
Och så gillar jag fotona från ert himla trivsamma och vackra hem, som vanligt.
Var lite bussig nu mot engelskastudenten va :-)
Stor kram!

Levindas Värld sa...

Åh så många vackra bilder du bjuder på :)

Jag har också välkomnat hösten, älskar ju alla årstider vilket ju känns härligt, att man kan njuta av dem alla :)

Kramen!

lottens vita och gröna sa...

ohhhh vilka härliga bilder, vackra lyktor, och vovsingen wilma så underbart söt!
ha det gott!
varmkram lotten

Inspiration i vitt sa...

Ååå vad mycket vackert du visar. du har det så fint i din hall. Gillar din vita lykta jättemycket, den kommer att lysa så fint i höstmörkret.
Kram/Ingela.

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka fina bilder.
Jag undrar var du har köpt alla fina halsband och koppel till Wilma? Ja, Wilma är verkligen en sessa så fin som hon verkar att vara.
Har själv 2st Cavalier King Charles Spaniels båda är tikar på 5år. Den ena är en blenheim och den andra en tricolor.

Ha det gott Marie marie_ther@hotmail.com

Karin i Villa Grå sa...

TJOOOOHOOOOOO, du är tillbaka! Och jag har bara muppat runt och missat det! Tills nu, vill säga :-)

Klart att dina svar på de oändligt många frågorna skulle vara kul läsning; jag behövde ett skratt precis här och nu och det fick jag! Well done!

Skönt att ha dig tillbaka, har saknat ditt bloggande massor!

Var maken håller hus? Han bloggar på Cykelklubben.se, eller vad den nu heter... *ler*

Kram!

Dot

Vardagens guldkorn sa...

Vilka härliga halsband till vovsingen. Det vore något för min Tindra det. Risken är bara att husse slutar ta promenader med henne om jag skulle sätta på henne sådant bling bling.Hans jakthund!! Frågan är nu bara om det är värt det...?
Linda