Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 7 september 2008

Håll snyggt!

Detta slagrop ska jag anamma och det ska skandera hela hösten! Vi har städat huset i tre dagar nu, och då riktigt ordentligt. Ett rum i taget, med musik skrålande från stereon och en liten hund med tydliga ADHD-syndrom...skäller och attackerar dammsugaren som om det gällde livet ;-)

Städning är inte favoritsysslan, men känslan efteråt är mucho tillfredsställande! Fast samtidigt är det inte så bra att städa för husfridens skull. Det blir mycket muttrande och rynkade ögonbryn från min sida. Efter en grundlig städning vill jag inte att det ska lagas mat eller stökas ner överhuvudtaget. Helst vill jag att alla i familjen ska sitta still på stolarna i köket och inte gå och lägga sig, gå på toa eller springa runt så att mattfransarna lägger sig åt fel håll! För då måste jag ju börja om från början ;-) Detta har varken C eller Wilma förståelse för, och ignorerar totalt min sura uppsyn när jag ser brödsmulor kvar på köksbänken eller smutsiga bestick i min nyputsade diskho. Alltså...man borde inte städa! För husfridens skull...

Lite nytt jag köpte i somras. Ett vackert tvålfat som absolut INTE ska ha någon äcklig, använd tvål i sig.

En lika vacker tvålpump...me like!

Och här ser ni mitt catch phrase in written! En emaljskylt med det tydliga budskapet...undrar vad gästerna kommer att säga!? De kommer städa bort varje liten fläck de eventuellt åstadkommer ;-) Fast det är ju bra i och för sig...då slipper ju jag städa och husfriden är räddad ;-)
Ha en trevlig vecka, nu ska jag gå och baka äppelpaj! Kram/ M


15 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Haha, vilken supersnygg skylt du hittat med passande text! Perfekt att ha sådär i badrummet, otroligt fint tvålfat samt tvålpump du köpt :)

kramen

Hem och Lycka sa...

*fniss* Det är bra att ha lite pli på sina gäster ;-) Jättefina saker du hittat till ditt badrum! kram

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina saker!!

Det sämsta med städningen är att det håller sig nystädat så kort period....

Ha en ny bra vecka!

Kram!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så snygga toalettsaker!! Den där skylten skulle jag kunna köpa en hel hög av och sätta upp lite vartstans här i huset :) Undrar bara om budskapet trots det skulle gå fram? Haha.
Tvålkoppen och pumpen var ursnygga!
Ha en bra kväll.
Kram!

Nilla sa...

Så väl jag kände igen mig då *fniss* Tyvärr borde nog jag med ta tag i en ordentlig storstädning inklusive tvätta fönster projektet som jag flyttar fram hela tiden...

Jättefina saker du köpt och skylten, ja den skulle jag med vilja ha! :D

Ha en bra vecka!

Kram Nilla

Tidsmästarinnan sa...

Haha, hos oss skulle den skylten enbart visa på ett stort sinne för ironi! :-D

Men hos dig var den jättefin, och tvålpumpen, mmm!! Får man fråga var du sprang på denna juvel?

Och tack goaste du för din söta kommentar inne hos mig om Allt i Hemmet! Jag blev helt sjukt nyfiken för jag hade inte läst den än!
Jamen visst känner vi varann, det tycker jag med! :-)

Kram på dig min goa vän!
Susanne

Anonym sa...

Hahahah
OJ vad jag håller med dig, vad skönt att höra att jag inte är ensam, jag går kanske ett steg längre och sätter gärna upp kompostgaller för de rum som är nystädade *muahahahaha* ... fast det hjälper inte :-0 ,Familj och katter tar sig förbi *mutter*
Jobbigt bara med "städrynkan" mellan ögonen..den tenderar att stanna kvar!
Kram

vitating sa...

Hej hopp!
Ja hua när det blir stökigt igen efter en storstädning! Hoppas du får ha det fint en tid framöver! Här syns det inte att det gjordes ett tidningsreportage här för en tid sedan, suck!

Maria

Inspiration i vitt sa...

Supersnygga atteraljer du köpt till ditt rena och fräscha badrum.Gillade Håll Rent skylten jätte mycket.
Kram/Ingela.

Lea sa...

Tjenare!
Skrattar igenkännande åt dina städbryderier! Jag behöver verkligen också ett antal såna skyltar men det tråkiga är ju att det bara är gubben som fattar vad det står på den.
Nu har jag tagit igen massor av dina inlägg och det är såååå himla härligt. Jag älskar verkligen din bling bling hund! Hoppas att du har en härlig helg.
/Lea

"M" sa...

Å vilka fina grejer...snyggt med texten på...har köpt muggar med svart text på....coffe, the, chocholate mm...galen i grejer med text

Anonym sa...

Hallojsan igen :-)
Visst kan jag skvallra om vart jag köpt klockan...på markylen i Ystad *s*.....bara ta bilen och köra??
Hmmm, jag har ett svagt minne av en etikett på baksidan av klockan som visade något större bolag..ska spana in det ikväll så återkommer jag :-)
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vilket underbart hus du har...sååå fint.
Kram Lotta

Änglahem sa...

Men Snäckan då!!! Vart har fröken tagit vägen?? Saknar dig här hör du!!

Superfina saker till badrummet!

Kramaaar, Ulrika

Vakna nu!!!

Tina sa...

Hej, en helt ny blogg för mig. Vad kul, mycket i min stil! En sån där skylt "Håll snyggt" skulle jag behöva ha uppsatt både här och där... :-) Kram Tina