Leta i den här bloggen

Sidor

lördag 7 mars 2009

Lördagslektyr

Oj, vad tiden flyger fram! Jag tycker inte jag hinner med någonting...swisch, säger det och så är det helg igen. Rätt som det är har det swischat till ordentligt och undertecknad är 70 år gammal ;-)

Idag blir det långpromenad med lillsnuttis (som löper och är allmänt låg) och sen förkovra sig i lite lektyr. Dock inte i de böckerna som visas här nere...nog för att "Divina Commedia" är en underbar bok, men jag hade tänkt mig något mera light! Typ inredningstidningar ;-)

Eller så kanske jag syr lite. Japp, ni läste rätt! Har faktiskt sytt i veckan...en sprillans ny lampkjol!! Första gången i mitt liv och den blev rätt fin, om jag får säga det själv. Med mycket improvisation gick det (plus att det krävdes en himla massa tålamod och tandagnisslande!). Bildbevis kommer senare.

By the way, jag var på teater i Uppsala i veckan och såg "Knutby". Den var riktigt bra, suveräna skådisar och en bra inlevelse. MEN samtidigt var den ganska creepy...det är ju en sann historia och man fick obehagskänslor rätt ofta. Det är ju inte heller så länge sen det hände...men sevärd är den!

Hoppas ni får en trevlig helg! Over and out/M












7 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan Min Vän!
Hoppas att allt känns gott eller iallafall bättre! Vackra bilder du visar för oss, som alltid, ler!
Jo, jag funderade på dina bilder till boken. Vi har ju inte fått något än, orkar du? Kram Petra E

Lavendeldockan sa...

Hejsan.
Vilket trevligt hem du har, man blir alldeles mållös.
Kika gärna in på min sida, har visserligen nyligen börjat inreda i härliga shabby chic men har lååångt kvar =)
Ta hand om dig
kramar från erica

mimmuli sa...

Hittade in till ditt underbara hem=) Får jag länka in din fina blogg så jag hittar in igen=)?

Maria ( Idekroken ) sa...

Så vakre bilder du viser! Lyse og delikate. Kunne flyttet rett inn der jeg ;)
Klem Maria fra idekroken

Angela sa...

O viket vacket rum... Man blir mållös. Jag har länkat till din blogg så jag kan följa den. Helt underbar.
Angela

lovefriidrott sa...

Hej,
kan tänka mig att man får rysningar av Knutby föreställningen!!

Hunden min löper oxå nu, hon är så rastlös o orolig stackarn det är första gången så hon fattar nog ingenting:(

Hoppas allt är bra med dig
Många kramar Sari

Tidsmästarinnan sa...

Halloj goa du,
VAD jag håller med om tiden, hjälp, var det det här alla vuxna tanter menade när man var liten och de tjatade om att tiden gick så fort... :-)

Vilket härligt ljus ni har hemma alltså. Och lilla linslusen är ju bara för go...
Här kommer en massa varma kramar till dig!!