Leta i den här bloggen

Sidor

torsdag 15 maj 2008

Holy writings on the wall

Oj, nu är vi i mitten av maj redan! Jag tycker inte att det var så länge sedan man satt och klagade över jobbiga och tråkiga januari. Time really flies!!

Jag har upptäckt en sak...ju mer jag har att göra på jobbet, ju fler projekt sätter jag igång här hemma (någon som känner igen sig??). Precis som om jag inte hade fullt upp ändå!? Men på något psykologiskt plan beror det väl på att jag tycker att det där andra, jobbgörat, är aptråkigt och därmed hittar på en massa ursäkter för att slippa ta itu med det. Jag och S. Freud...vi kan det där vi ;-). Fast Freud skulle väl tolka och analysera det hela med att jag har penisavund och därför beter mig som jag gör ;-)

Hur som helst...i stället för att rätta nationella prov har jag pysslat med detta:

Pekat och markerat ut platsen där väggljusstaken ska sitta. Sen har jag sagt åt C att borra fast den ;-)

Väggljusstaken flankerar en text på väggen...

Har arrangerat lite nytt på månbordet...


Ta daa...behold!! Tog bort det gamla fönstret och satte dit väggord i stället!

Men vilket göra det var!! Det tog ca fyra timmar innan jag fick upp det...i vanlig ordning osade det svavel i det Snäckska hushållet och jag manade nog fram både det ena och det andra från Hades ;-) Till slut fick jag nog och kallade på min egen Charon. C är MYCKET bättre än vad jag är på att hålla på med pillgöra. Nog för att hans temperament ligger mer åt det hetsiga hållet, men det kommer inte fram när det gäller vansinnesframkallande petande!!

Nåja...så här vackert blev det i alla fall! Snart freeeeeedag!!! Over and out!/ M


23 kommentarer:

Anonym sa...

Hej M!! :) Men rackarns vad fint det där blev..jag vill också ha väggord!!!!!! Men det är nog samma här..grannarna skulle nog klaga över mina svador för tålamod är inte min starka sida.. Men du har super fina bilder att visa..och jag blir grön av avund när jag ser grill bilderna..hur mysigt som helst. Sköt om dig och njut av våren..här i norr har björkarna ÄNTLIGEN börjat visa lite, lite grönska...kram Maria U

Gårdsromantik sa...

Men så snyggt! Det var ju det jag sa - du har så otroligt mycet vackert - sådana där kottar har jag lyckats byta till mig - tre stycken. Lika bra att förse sig!
Ljusstaken där var slut när jag äntligen bestämt mig.

Kram Maud

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh vad fint, kan u inte franska direkt men det är säkertnåt väldigt vacker det står. vi med har väggord som jag köpt i goooooooood tid, när vi d till slut skulle sätt upp dom så hade typ datumet gått ut...min mans ord var typ inte -otur också, detta fixar jag ändå...till slut gick det efter många fula salvor som smattrade...älskar det!
varmkram lotten

Anonym sa...

Hej Vännen!

Det där blev ju urtjusigt med texten på väggen. Får man fråga vad det står;) Hur du pysslar..;)
Det där med att man hittar på andra saker att göra hemma när man har nåt riktigt tråkigt man måste göra, det känner jag igen:0

Kram på dig! Vi behöver träffas snart.

Tidsmästarinnan sa...

halloj du sköna snäcka!!
åå, kanonfint! (men jag måste bara säga att det var så vackert med fönstret där förut också, det gillade jag verkligen!)

Väggljusstaken var ju också helt fantastisk.
Lite eder måste till ibland, så är det bara :-)

Kram!

Anonym sa...

Superfint!!!

Nygammalt sa...

Det blev verkligen supersnyggt! Tror inte att jag själv skulle våga mig på det, skulle nog bara bli snett och konstigt. Hjälp underlättar ibland ;)

Som tur är behöver jag inte ta med mig jobbet hem på det sättet, men skulle jag så hade jag gjort precis likadant, startat en massa projekt hemma som höll mig sysselsatt. Kommer allt för väl ihåg hur det var när man pluggade, ha ha.

Ha en härlig helg!
Kram.

Ardisia sa...

Så himmelens vacka bilder! Ha en skön helg! Kram

Sjöboden sa...

Hej, det var kul att hälsa på hos dig. Finfina bilder och så skriver du så roligt (läs:skämtsamt)! Gott att få fnissa lite :o)
kram C

Amoroso sa...

Grymt fint! Jag känner igen mig i dina ord. Ju mer som händer, desto effektivare blir man, desto mer projekt är i rullning. Kram

Ann-Catrin sa...

Oj s¨länge sen jag var här... massor att plöja igemnom.. vilket underbart arrangemang.. riktigt snyggt blev det... det är då ofantligt snyggt med väggord...

ha det gott nu.. A-C

Änglahem sa...

Penisavund...haha...du är rolig du Snäckan!!

Vad läckert det blev med väggorden!! Men vad betyder det hela? det var ju betydligt längre än vad som vanligtvis syns.

Duktigt att peka ut var ljusstaken skulle vara....hihi...har jag gjort idag...pekat och dirigerat (blev det rättstavat fröken?).

Ha en skön helg!! Snart är det sommarlov!

Kramar, Ulrika

Millas hem sa...

Mysiga grillbilder, och jag ser att vi har likadana tofflor! :)
Kram Camilla

les fifoles sa...

Really, really beautiful!!! Kram. Anne.

"M" sa...

Det där blev skitsnyggt rent ut....hihi...kram

Solsjö - Under en vind sa...

Gokväll!!!

Så fint väggordet blev med ljusstaken bredvid! Det varvärt fyra timmar om du frågar mig..fniss...

Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Jo jag känner oxå igen mig.. när jag redan har mycket att göra tar jag på mig ännu mer.. och sedan sitter jag där med listor med tusen saker som ska prickas av, och svetten lackar i pannan ; )
Jätte fint med väggorden! Var fick du tag på texten?

Ha en bra vecka!
Kram Maria

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Vad mysigt att komma in till dig en stund och få lite tok-rolig läsning ;)..beundrar bilderna på väggordet...ljuvligt såå fint!

Ha en fin vecka!
Mia

Kristina sa...

Hej!

Åh va kul att ha hittat en till blogg :)
Va otroligt vackert du har det hemma! Och vilken söt hund du har också hihi.

Ha en underbar dag! Kram
/Kristinas Hus

Lea sa...

Tjemamossens så himla fint det blev!!! Ha en fortsatt bra vecka!
Hälsningar Lea

Karin i Villa Grå sa...

Dear Spot!

Nu skymtar C på bild lite överallt, jag väntar otåligt på att du ska visa upp DIG också! Men du behöver inte vara barbröstad, om du inte vill ;-) När det gäller män borde det vara lag på att de ALLTID ska vara barbröstade så snart vädret tillåter, d.v.s. är varmare än... ptja, -4? Det låter väl lagom? Blir det för kallt kan de få svepa in sig i mantlar eller kläs ig i katolska prästkappor *kommer på*

Vackert med väggordet! Kan tänka mig att du hävde ur dig en massa haranger där, he he..! Härligt också med er brygga, ja jag ÄR avis!

Ha det bra, härda ut de få veckorna som återstår av vårterminen och hälsa din alien som juckade i skogen att han gärna får hålla i kameran så att vi får se dig på bild också!

Kram!

Dot

Karin i Villa Grå sa...

Varje år skriver jag i fel datum för skolavslutningen i kalendern. I år tror jag emellertid att jag skrivit rätt, nämligen den 11 juni. Det betyder att kidsen bara har 10 skoldagar kvar..! Det är helt ofattbart att tiden har gått så fort! Om tiden fortsätter att rusa så här kommer jag att vara 75 år om en kvart! :-O

Skönt för dig att sommarlovet närmar sig! Alla som pallar att vara lärare borde ha guldmedalj - eller åtminstone högre lön *tycker*

Kram!

Karin

Hem och Lycka sa...

Sååå supervackert! kram!