Leta i den här bloggen

Sidor

fredag 2 maj 2008

Svar på en himla massa frågor!

Hallå på er!! Long time no see...Men när vädret är så strålande som det har varit, då sitter inte jag och häckar framför datorn!

Men några bilder kan jag bjuda på.

Linslusen # 1. Wilma har fått för sig att ligga i trasmattekorgen ibland! Ligger där och myser bland örngotten...knäppisen!

Gamla flaskor är vackra, särskilt när de har fina bilder och fransk text på sig.

Äntligen har jag kunnat haft dessa små sötisar på mig. Fick dem av C förra sommaren och jag har längtat hela vintern efter dem.

Och finally!!! Mina absoluta favvisar just nu! Såg dessa gummistövlar ca 1.5 år sedan i någon av alla inredningstidningar som finns ute på marknaden och blev döförälskad!! Och nu är jag lycklig ägarinna till dessa. Toile de Jouy-mönster har de och är så snygga att jag skulle kunna ha på mig dem t.o.m. på krogen ;-) Kan ju bli lite varmt, dock ;-) Tack snälla C för att du vet vad din fröken gillar!!

Visst är de snygga!!

Det var ett tag sen jag bloggade och detta är orsaken varför...är det fint väder sitter jag parkerad i stolen och bara njuter!!



Sitter och bläddrar i tidningar och drömmer om en blomstrande, gammaldags trädgård...

Ännu en present av C (jag måste ha varit otroligt snäll på sistone eftersom jag har fått så mycket nytt ;-)). Trälådor är vackra och väldigt praktiska. Just nu sitter det två pellisar i den och myser.

Den högra är djupröd och t.o.m. bladen blir röda. Jag hoppas att det ska vara så?? Själv har jag inte en aning...
Hoppas att ni alla har njutit av det sköna vädret!! See ya later!!/ M (Nedan kommer svar på frågorna jag fick av Karin.)


Lovar du att vara ärlig? Men självklart *korsar två fingrar bakom ryggen och visslar så där löjligt oskyldigt*
Du heter: M*** Johanna
Smeknamn: Älskling, babe och darling...men bara av C ;-) Av eleverna: fröken, M*** eller oftast....ööööhhhh du!!! ;-) Av några bloggerskor: Snäckan (vilket jag gillar dömycket ;-))
Låt just nu: Adagio av Tomaso Albinoni
Om du röker: Njaaeee...kan feströka ibland, men nu var det ett antal år sedan.
Beroende av: Ööööhhh...? Kärlek och syre?
Vad tror folk om dig: Att jag är tuff som klarar det mesta och har ett grundmurat självförtroende.
Stämmer det: Absolut inte!
Vad får du oftast dina komplimanger från: Av C (och vaktmästaren på jobbet!!! :-O)
Brukar du skratta för dig själv: Oh yes!!! Ofta!! Och pratar gärna för mig själv också...småmuttrar nästan hela tiden. Argumenterar med mig själv och leker debattledare när jag sitter och kör bil. Eller så låtsas jag vara Musse Pigg (givetvis pratar jag med likadan röst som musen har!) som ska visa Pluto att han kan köra utan att ha händerna på ratten (men sccchhhh...det får bli vår hemlis ;-))
Vad står det i ditt senaste inkomna SMS: Vet inte och orkar inte gå och kolla heller ;-)
Vilken är din favoritmålning: Oj...jag vet inte...gillar "The last supper" av da Vinci, men om det är favoriten...njaaa!
Vart bor du: Roslagen, Uppland
Trivs du där: Yes!!
Vad har du för mobil operatör: Telia
Är du allergisk mot något: Pälsdjur, timotej, hö, parfym, cigarrettrök, damm och en massa annat som jag inte minns längre.
Har du haft sex idag: Oh yes! Jag tror att vi gjorde det minst 76 gånger ;-) (se svaret på första frågan!)
Nästa mål i ditt liv: Nästa mål...det är väl att fixa till middagen ;-) Skämt åsido...brukar inte sätta upp några mål så där, för man vet ju inte riktigt om de införlivas. Men ok...fixa till tv-rummet här nere, slå ut väggar och måla över furumonstret, byta golv, sätta upp råspont. Och innan dess: fixa till i trädgården! Hmmm...kan man kalla dessa för mål? Äh, lämnar denna besvärliga fråga och hoppar raskt vidare till...
Hur svarar du i mobil: Beror på vem som ringer! Ibland "mmm", "vad vill du?" "mitt i maten" "JA!", "hallå"...men oftast med mitt namn, d.v.s. M, asterisk, asterisk, asterisk...ja, jag säger så ;-)
Vem ringde du senast idag: Har inte ringt någon i dag. Är inte så förtjust att prata i telefon faktiskt.
Vad sa den du prata senast med i telefon: Hey babe, det är jag! (C alltså)
Antal sömntimmar inatt: Nio timmar tror jag att det blev.
Sov du ensam: Nej, sov med C och Wilma.
Tycker du om din pappa: Men det är väl självklart!!
Brukar du komma i tid: Oftast.
När mår du bra: När jag är ledig och inte har några måsten. När min familj och vänner mår bra och är friska. När allt flyter på och man känner sig harmonisk...
När blev du fotad senast: Minns ej. Det var väl när C tog något kort och jag gick och raderade det i vanlig ordning. Ser oftast inte klok ut på bilder (kanske inte annars heller ;-))! Minns en gång när en av professorerna på litteraturvetenskapen tog bilder på alla studenterna för att lära sig namnen snabbare och jag fick se min bild...Det var i slutet av augusti och det var varmt, jag hade på mig en tunn rosa-aktig tunika som var sval och skön. Problemet var bara att på bild blev tunikan mer eller mindre genomskinlig (detta visste inte undertecknad)! Där satt jag med ett leende på läpparna och man såg tydligt både färgen och mönstret på behån jag hade på mig!! Professorn lärde sig mitt namn snabbt ;-) Kan ju tilläggas att den tunikan nu är ett minne blott!
Vanligaste färger på dina kläder: Svart, vitt eller olika blåa nyanser.
Vad tycker du om fötter: Tjaaa, inget speciellt. De finns där...bra att ha när man ska gå eller prova nya skor ;-)
Är du smart: Superdupersmart!! Och ganska så rejält tankspridd och virrig...
Vem/Vilka saknar du just nu: Hmmm...en vän som jag inte har träffat på länge, länge!
Favorit dryck på morgonen: Kaffe
Är du blyg: Ja, men det är det ingen som tror.
Sysslar du med någon sport: Nej, det kan jag inte påstå.
Vill du hellre ha mail än brev: Brev...
Tror du på kärleken i första ögonkastet: Nej, men jag tror på omedelbar attraktion.
Har du spytt offentligt: Oh yes, unfortunately!
Vem/vilka har betytt mest i ditt liv: Mina föräldrar, min bror och min sambo.
Är du nöjd med ditt liv: Ja, det är jag nog. Men lite rikare och lite smalare hade ju inte varit helt fel ;-)
Om inte, vad vill du ändra på: Som sagt...får väl börja med längre och raskare promenader och tippa på lotto.
Är du bortskämd: Jag är nog det...
Tycker du denna utmaning är meningslös? Totalt!! Men inte mindre kul för det ;-)

Och alla ni som vill svara på dessa frågor...var så goda ;-)


16 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så mycket fint du har ute i trädgården! Där sitter du som en prinsessa :) Riktigt bortskämd har du blivit också med så fina presenter!
Kram.

Gårdsromantik sa...

Men snälla någon - där sitter du i däckstolen som en primadonna med spetsparaply och toile de joy stövlar!
Vad skall grannarna tro?

Mycket intressant fakta om dig!

Kram Maud

lottens vita och gröna sa...

oh herregud, jag har inte skrattat så här på hela dagen, först åt ditt härliga sätt att skriva...musse pigg och 76 ggr, o jösses sen läser jag mauds inlägg och tokskrattar, dina stövlar är sååååååååå snygga, var kan man hitta såna?

varmaste kramen och tack för ljuvligt inlägg! lotten

Unknown sa...

Så gullig vovve du har!=)Snygga stövlar och tofflor du köpt,sååå fina!Dina solstolar är som en dröm,helt underbart vackra och solparasollet blev jag särskilt förtjust i!Pelargoner är min älsklingsblomma,så ovanlig din är med röda blad,har aldrig sett en sådan!!Vilken fin sida du har,sååå vacker headerbild,tänk att få sitta där vid vattnet och drömma sig bort!=)Hoppas du får en fin dag!

Kram Maria

"M" sa...

Hihi...det var roligt att läsa om dej...kram

Nygammalt sa...

Hej snäckan! ;)
Kul att få veta lite mer om dig.

Jag förstår absoluuuuut inte varför du vill sitta ute och häcka istället för att vara inne och blogga ;) Speciellt inte när det ser ut så där ute också...

Ha en skön vecka.
Kram.

Änglahem sa...

Puh...skönt att höra att Snäckan är ok, funderat på det ibland...om du kanske ogillade det...nu kan jag ju pusta ut!

Ljuvliga bilder som ALLTID!!!

Lite intressant läsning så här på kvällskvisten!!

Bortskämd?! Du?....med sådana presenter?....kan jag väl aaaldrig tro!!! VISST! Kan C hålla lite kurser för andra karlar tro? Please...!

Kram, Ulrika

Karin i Villa Grå sa...

Det är ju därför jag envisas med att skicka utmaningar till dig - för att du är så ROLIG! Du har alltså dig själv att skylla ;-)


Härliga svar, som väntat!

Ja, det ska bli kul med butik. Men inget från HD, I´m afraid... Du vet väl att vi öppnar butik enbart för att locka hit dig? ;-)

Kram!

Karin

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken underbar trädgård du har att njuta i! Du gör helt rätt som sitter där med näsan upp i vädret och fötterna nerstuckna i söta stävlar eller tofflor!

Vi måste njuta av våren så länge den är här!

Kul att läsa din utmaning!

Ha det gott, kram!

Karin i Villa Grå sa...

Hej darling!

Ha en trevlig kväll!

Yours truly,

Dot (Spot? Du är väl Spot? *senil*)

PS. Vi kommer att ha MS, det är en fördel, eller hur? Lisbeth Dahl, Bloomingville och Jeanne d´arc living och vad var det mer..? Hur som helst så får det gå som det går, bara vi lockar hit dig från ditt vackra hem vid vattnet är vi helnöjda :-)

Mina stockrosor består bara av rötter och Änglahem skrev att de skulle ner i jord i krukor om jag inte planterade dem. Eftersom jag är en lat själ ligger de fortfarande i vatten och något grönt sticker ut upptill, så det finns hopp om livet! Vet dock inte var jag ska plantera dem, de vill ju ha det hyfsat skyddat och det blåser hela tiden här. Enda ställena på tomten där det är lä är redan upptagna eller tingade... Vi får väl se vad jag hittar på, eller nåt.

Hm, min bror ÄR smartare än jag och det plågar mig fruktansvärt, förstås. Lustigt att du trillade in på deras blogg härom dagen, ovetandes om att han är min lillbrorsa!

Japp, jag ville absolut få till ett längre PS än du *flinar* DS

:-D

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Hejdå!

Karin i Villa Grå sa...

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!

Jag är bäst, jag har rekordet i längsta PS:et OCH kortaste kommentaren!

*nöjd*

Karin i Villa Grå sa...

...det KAN ju i och för sig vara så att jag dessutom har rekordet i barnslighet..! *rodnar*

Oh well, har jag tur är du stressad och ser inte dessa tre kommentarer ;-)

Kram!

Marja Kristiina sa...

Loved it :-)

Karin i Villa Grå sa...

Punkten är ett uttryck för alltings förgänglighet ;-)

Svårslaget, om jag får säga det själv *mallig*

Karin i Villa Grå sa...

Eller nej, ett uttryck för att allting har ett slut! Inget varar för evigt! Det var ju så jag menade, he he.

Men nu ska jag lämna din kommentarshörna i fred och göra lite nytta här hemma :-)