Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 11 maj 2008

I hänryckningens tid...

Jag säger bara: ÅÅÅÅHHHHH, vilket underbart väder det har varit!!! Jag är salig...nej, jag är hänryckt! Och det passar ju utmärkt i dessa pingsttider ;-)

Hoppas ni alla har varit ute och njutit! Det har vi gjort...känns nästan som om man har haft en mini-semester. C lyckades tajma in en av sina ledigheter (han är ledig ca var tredje vecka året runt), han har varit ledig i tolv dagar och det har nästan varit idel solsken de dagarna.

Här kommer det en bildkavalkad...noll ordning på dem, men who cares!! När man njuter av vackert väder och ledighet, då ska det inte vara så organiserat ;-)

Diskning på badbryggan ;-) Nej då, bara sköljning av tallrikar. Men vattnet är väldigt rent, man kan faktiskt dricka det (har testat och blev ej magsjuk!!).

Söndagens middag. Älskar grillat och med denna utsikt smakar maten ännu bättre.

Ja, ni ser att bilderna kommer i oordning! Denna skulle ju vara innan föregående...oh, well...can't be helped!

Hittade denna trälåda ute på åkern och frågade ägaren om jag fick ta den. Perfekt till blommor...

Nu börjar även zinkbaljorna komma fram...snart ska här planteras.

Lilla fröken Wilma gillar att ligga på bryggan och lyssna på vågornas kluckande.

Och här sitter jag och viftar på fötterna på den nyoljade bryggan...

Glittrande blå vatten...

Tänk när även bryggan blommar...Längtar efter att få plantera blommor här!

Än så änge är det bara en krans som får pryda bordet. Måste även byta duk på bordet...här passar New England-stilen.

Här står min macho-man ;-) (ser ut som en alien med den där hjälmen ;-)) Veden måste tas om hand...vi eldar hela vintern i öppna spisen och har faktiskt inte ett enda element på där uppe. Dessutom har vi gratis ved. C hade varit med om något dråpligt för någon vecka sedan...Han var ute och fällde träd vid åkern i närheten av oss. Men han hade otur och motorsågen fastnade i trädstammen. Hur han än böjde, bände, slet och drog satt sågen som gjuten i stammen. Till slut blev han topp tunnor och ringde sin vän V. Där står de två männen och funderar, dividerar, pekar, föreslår och ser allmänt viktiga ut för att lista ut hur de ska få loss motorsågen. Till slut bestämmer de sig för att V ska trycka på trädet där nere och C där uppe, för att tvinga trädet att falla och på så sätt få loss sågen. Inget konstigt med det, förvisso. Men C berättade senare att de bilar som hade kört förbi hade saktat in och han insåg det komiska i situationen...V står framför C, men lite nedanför...C står bakom V och lite ovanför. Båda två har händerna på trädstammen och "juckar" trädet fram och tillbaka. Möjligen tänkte de bilister som åkte förbi att de gjorde något helt annat ;-) C och V...två stora älskare av naturen ;-) (tolka det hur ni vill, och ni som ej riktigt förstår den imaginära bilden...tjaaa, ni får väl maila mig så förklarar jag ;-)).

Snart ska även denna kärra fyllas med de ljuvligaste av blomster...

Ett gammalt, rostigt solur (och en himla massa kirskål ;-), här ska vi göra en rabatt...senare...mycket senare...).

Tycker dörren till förrådet är vackert...

Visst, färgen har flagnat...men dörren har charm!!! Se bara på dörrvredet!!

Lite inomhus-bilder också. En kotte och en madonna...

En kudde i fejkat mjölsäckstyg. Det står på franska på trycket...trodde att det skulle vara något romantiskt, typ: det vallonska brödraskapet (påstod att det stod så till C, och han blev själaglad eftersom han har vallonblod i sig!!). Men tydligen står det: den kungliga hovleverantören för smör i Valognes ;-)

En något suddig bild. Det står "Allumettes" på den och där i ska jag ha tändstickor som har en konstig förmåga att försvinna här hemma.

Två rostiga bokstäver som ska upp på en hylla. En hylla som i skrivande stund är furufärgad och vilar sig mot en av köksväggarna. Så många idéer och projekt...så lite tid!!

Här kommer mina två sötnosar!!

I sommar kommer jag att bo i dessa stolar ;-)

Solnedgång över Snäckornas sjö...Önskar er en riktigt trevlig kommande vecka!! Over and out!/ M
PS. Fick order av C att berätta om att han tog årets första dopp i går...den tionde maj!! Men vad då...det är väl inget...ni minns väl att både jag och Wilma tog oss ett dopp den nionde december!!! Det är något att skryta om ;-) DS.


12 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hej snäckvännen!!!

jisses du bor som en drottning, det finns inget som slår din brygga vilken utsikt, jag föstår att ni nästan bosätter er därnere när det blir vacker väder! dina solstolar är såfina och kärran måste ju bli underbar med blomster!

varmstekramen lotten

Unknown sa...

Oj va en massa ljuvliga bilder!! Så somriga och läckra...Håller med..hänryckningens tid är vad det är..träden är fantastiskt fina och det luktar gott över allt..solen skiner..va mer kan man begära =)?? kramis Malin

Gårdsromantik sa...

Men hur mycket fint får man egentligen visa på en gång - blogger brukar säga ifrån efter 5 bilder. Du har tydligen tumme med han?

Allt var ljuvligt - möblemanget på bryggan - de blånade dörrana, kärran har jag också, machomannen här går fram som en bäver och fäller vilt - karlar och maskiner!

Kram Maud

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Ditt hem är som jag sagt 1000 ggr ett balnd de vackraste jag vet! Och dessa bryggbilder, ja jag är mållös, ler!
Ha en fin dag! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Solsjö - Under en vind sa...

Godmorgon!!! Härlig bildkavalkad! Ni bor verkligen på en VACKER plats! Vi har också haft semesterkänslor hela helgen av trädgårdsarbete, grillningar, sena kvällar med vänner och sköna sovmorgnar....det känns tungt att återgå till vardagen redan idag....
Fnissar för mig själv över trädfällningen...man skulle gärna ha velat höra samtalen i de förbipasserande bilarna...fniss...
Ha en bra dag! Kram!

Tidsmästarinnan sa...

jag blir också alldeles hänryckt när jag ser dina härliga bilder!! Jag vill ha likadana träskor som du, bums.

och så fnissade jag så gott åt åt "träd...kramarna" :-D

Ha det så gott snäckan!

kram
S

H ennA sa...

Sicken lycka att bo vid en strand! Underbara "sommar"bilder! Det har ju sagts att temperaturen ska sjunka rejält denna vecka..men inte trodde jag att det skulle ske redan idag! Solen skiner från en klarblå himmel...tänkte gå ut och påta i trädgården, men nu sitter jag här med en fleecetröja på och yllestrumpor på fötterna...brr...så kallt det kan blåsa!

Ha en superfin vecka!

Kram Anne

"M" sa...

Ni bor ljuvligt...tänk om man hade sån vacker utsikt...

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Er brygga är magnifik..helt underbar..vill sitta där och klura på livets alla frågor..ser så vilsamt ut :)
Kram & ha det så bra!
Mia

Anonym sa...

Så helt underbara bilder och rolig historia! Snacka om hänryckning!
Kram/Anitha

Anonym sa...

...och förresten bevistade jag butiken Årstiden på Drottninggatan i hufvudstaden och där fanns minsann såväl dina vackra stövlar som plåtbokstäverna. Tyvärr åkte jag tåg så det blev inga inköp :(/Anitha i repreis

Gårdsromantik sa...

Jag har en utmärkelse till dig för att du ger mig så otroligt mycket ögongodis och inspiration!

Kram Muad