Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 28 september 2008

Hösten har kommit på allvar...

Hoppsan! Det var inte igår jag bloggade!! Men till mitt försvar får jag säga att det är mycket nu. Vi småpular med lite projekt här hemma, jag försöker entusiasmera elever (vilket går mindre bra!!) angående skolarbete, vi har firat tio år, jag och C, hurra, hurra!! Och vi har faktiskt varit på en husvisning!

Nej, vi ska inte flytta...men vi var så nyfikna på huset och särskilt planlösningen så vi åkte dit och tittade. Tänk er ett litet, pittoreskt pepparkakshus!! Eller som jag sa till C: man förväntade sig nästan att Snövit och de sju dvärgarna skulle öppna dörren och be oss att stiga på ;-) Jättegulligt var det, lite engelsk cottage över det hela, men för litet och en del att ta itu med. Plus att det skulle gå åt måååånga liter vitfärg ;-) Och just nu känns inte det så lockande. Men det ska bli kul att få veta vad huset går för!

Har försökt skapa lite höst här hemma. Vädret har varit alldeles underbart och solen har slösat med sina strålar. Precis som det ska vara!

Jag hängde några rostiga löv i en pärlgirlang och monterade fast den i stationsklockan.


Våningsfatet fick lite lönnlöv, nypon och små vita bär i sig (har inte en aning vad de kallas...smällbär? Snöbär?).

På håll...men det ryker snart. Den lär ju inte se så fin ut speciellt länge...

Kungakronan får stå på köksbordet ett tag. Vackert med de eldiga färgerna...
Och glaskupan fick också några höstiga attiraljer i sig plus en rostig ljushållare.
Önskar er en ljuvlig vecka! Kramar/ M



8 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint du har dekorerat! Härligt att ta in lite av naturen :)
Ha en bra kväll!
kram!

Anonym sa...

...och jag har varit riktigt orolig och undrat om allt var ok med dig. Nu ser jag! Höstkram/Anitha

Tidsmästarinnan sa...

Tjena tjejen!
Jag gillar verkligen hösten indoor à la M... jättemysigt!
Snöbär är så fint, tycker jag numera! För något år sen hade jag fnyst högljutt, men man ändrar sig... tack vare alla fina bloggar, som din!
Kram!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hello Friend !!
Jag låg i vargtimmen i morse och tänkte på dej faktiskt , och tyckte det var länge sedan . Men här är du ju nu och här e jag med .
Underbart höstpyntat du har ,nu blir jag sugen me :-)
Ha en fin vecka !
Kram/Loppan

Anonym sa...

Konservera lönnlöven med glycerol så håller de länge, länge :-)

Nilla sa...

Hej!

Så fint du dekorerat, själv försöker jag hålla hösten på avstånd tror jag minsann. Konstigt nog för jag gillar höst! Men inga höstplanteringar och inga höstfärger här inne... Eller så kan det bero på tidsbrist :D

Ha det bra!

Kram Nilla

Anonym sa...

Hejsan, jag måste bara få dela med mig av mina åsikter om ditt vardagsrum: Guuuuuuud vad vackert!!!! hur fint som helst! PRECIS min smak! Åh massa inspirationslusta fick jag nu!! :D :D Tack för att du delar med dig!! :D

Nygammalt sa...

Här var det vackert höstpyntat!
Härligt!

Kram.