Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 5 oktober 2008

Brrr...

...vilket ruskväder det har varit idag! Vi klev upp och började elda i vedspisen direkt. Och genast blev det mysigare...kunde t.o.m. le åt regnet som smattrade mot rutan.


Det har smugit in lite svarta detaljer här hemma.

Och nu tänds ljusen så fort tillfälle ges (och även när det inte ges ;-)).


Korgstolen i hallen har fått några nya kuddar att stoltsera med. Inget pastelligt längre...

Kan dock inte bestämma mig om jag ska ha den virkade pläden i stolen eller inte...vad tycker ni?

Lite svart här också, eller egentligen inte! Det är kameran som luras...lampfoten ser svart ut, men den är i själva verket mörkbrun. Men jag gillar kontrasten, det skira vita mot det sirliga "svarta". En ny vecka är i antågande, hoppas den blir toppen! Over and out/ M



12 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Hej!

Idag har det regnat hela dagen hos mig med, skulle inget hellre ha velat än att fått ligga kvar i sängen och lyssnat och slumrat till igen åt regnet som smattrade så mysigt mot fönsterrutan. Men samvetet sa ifrån och jag fick maka mig till jobbet *suck*.

Men imorgon får det gärna vara ytterligare en gråmulen dag för då är jag ledig och vill passa på att mysa ikapp helgen som varit :)

Tycker det är fint jag med att bryta av med lite svart exempelvis mot allt det vita man har, du har det riktigt fint du!

kram!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja vilket väder ...... vi fick hålla i oss i sängarna natt får att inte blåsa bort ;-)
Vad fint du har gjort , jag tycker den där virkade pläden passa bra ja , det ser lite mer ombonat ut ! Här hemma börjar det oxå smyga sig in mer och mer brunt och svart , till mannens glädje , så han inte blir snöblind här hemma :-)
Vilken härlig vedspis ni har , är huset gammalt som ni bor i , eller är det en nyinstallation ??
Have nice week !
Kram/Loppan

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh så mycket fint ni har! Härliga bilder :)
Kram!

Vero sa...

Halloj!

Hittade till din blogg via Teijas.

Vad fint du har det här. Ska läsa mer senare.

Hälsa och ha det gott! // Vero

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, å så mysiga kuddar i den myshörna och fin spis, verkligen, perfekt och lantlig och så fint du har på bordet, snyggt med svarta detaljer! Mys vidare i regnsmattret! Mari.

Lea sa...

Halloj!
Härligt är det att kunna stanna inne när det är ruggigt ute.
Lite ljus och en skön brasa gör ju det ruggiga till något bra, det var väl någon klok som sa. Får du en citron gör saft av den eller något sånt.
Hoppas att din vecka blir rolig och skön.
Snyggt du hade gjort hemma med allt piff!
HA det gott!
/Lea

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Härligt mysigt inlägg från dig..nu är det jag som önskar att vi bodde grannar så jag kunde skutta in till dig och sätta mig där och mysa en stund =)

Håller med att det passar så bra att smyga in lite dovare och mörkare detaljer nu på höstkvisten.

Kram på dig M, ha en jättefin vecka!
Mia

Anonym sa...

Jag tycker INTE, angående pläden i korgstolen alltså... :)

Karin i Villa Grå sa...

Hello miss M!

Long time no see, men today sitter jag ändå och gottar mig åt de inlägg jag missat! Tiden vill liksom inte räcka till :-(

Vielen Dank för gratulationerna! I lördags konstaterade vi att det är en höjdare att festa i en stad med tierpare som sällskap. Prestigelöst, extremt roligt och väldigt uppsluppet. När vi stod och dansade i ring kändes det som om vi gick i högstadiet allihopa, bara det att vi dras med påsar under ögonen, rynkor, en och annan valk och vissa med Comviq-täckning på huvudet :-)

Nu väntar vi på att få träffa DIG och dra med dig till Indian Kitchen i Uppsala så att vi kan mumsa indiskt tillsammans *smilar* Bäst att vi slår upp porten (nåja, källardörren) till butiken så att du dyker upp :-D

Kram på dig!

Dot

Anonym sa...

Hejsan..

Du har ett väldigt vackert hem!
Plus att jag läste den där frågespalten, känns lite lika, tex haha Gudfaderlåten ska jag och min sambo ha på vårt bröllop=) hehe vanliga svenssons..;-)
Har ingen egen blogg, än, men min vännina har och hon tipsade om din sida och det var det värt=)

Ha de/ S

Anonym sa...

Kikar in här för första gången! Vad fint du har, härliga köksbilder, och vilken fin rostig krona....

Anonym sa...

Hej vilket underbart hem du har!!
Måsta bara säga att jag tycker INTE att du ska ha pläden där.Det blir för mycket och med de kuddarna behövs inget mera=)
Kram kram/ Erika