Leta i den här bloggen

Sidor

måndag 21 februari 2011

Livet-här-och-nu-blogg

Jag har bestämt mig för en sak, detta kan inte bara vara en inredningsblogg. Jag älskar, nej andas, inredning, men inser den bistra sanningen: ska man blogga om endast inredning bör man:

1. vara miljonär för att kunna köpa saker 24/7 för att visa upp dem på bloggen, eller:
2. vara en energizer bunny och ändra på möblemanget stup i kvarten för att kunna visa något nytt hela tiden.

Jag är varken det ena eller det andra, tyvärr (?)! Därför har jag bestämt mig för att detta ska vara en...ja, vad då? Vad är en blogg som kan handla om allt? Livsstilsblogg? Diverseblogg? Må-bra-blogg? Jag-är-förbannad-och-behöver-få-utlopp-blogg? Eller helt simpelt: livet-här-och-nu-blogg. Det innebär i korthet att bloggen kan handla om allt, det som intresserar mig här och nu, oavsett om det är inredning, mode, filmer, böcker, det politiska läget i världen, jobbet, språkstudier, saker som gör mig glad/upprörd etc. Något som triggar fram en idé, en tanke, en åsikt och som jag känner behöver få utlopp. Vad sägs om det? Är det helt förkastligt eller hör jag ett unisont jubel från alla i form av: JA!! ;-) Tackar för det, då kör vi. :-)

En flitig bloggare var jag en gång i tiden, sen drabbades jag av den stora tröttheten och lade allt på is. Jag tror det var därför dessa två bistra vintrar kom! Den som vi upplevde förra året var inte att leka med, och om jag inte är helt ute och cyklar tangerar den här vinterns snömängd och kyla förra årets med besked.

Men jag kommer bort från ämnet.

Bloggandet lades åt sidan, den fick ligga och återhämta sig. Som en astmatiker kippade den efter andan ett bra tag och jag trodde att nu är det kört. Men sakta, sakta återhämtades dess andning och jag började se en livsgnista hos den igen. Dock ignorerade jag den fortfarande. Jag var inte redo, och det var ju ändå jag som var skildraren, berättaren. Men så en vacker februaridag insåg jag att jag återigen har tid att skriva, jag är inte så förbenat trött längre om kvällarna, jag hänger ju ändå vid datorn många och långa stunder om dagen, why don't put it to use? Så jag ger mig in i det igen - med en något mer luttrad inställning än förra gången. Och ibland blir det kanske många inlägg och ibland går det längre tid mellan dem. Men är det inte så livet är här och nu? Ibland är man taggad och inspirerad och ibland är det bästa som finns att ligga på soffan i fyra dagar och frossa i film, eller njuta av vänner och vin eller njuta av solskenspromenader i detta vackra vinterväder eller...listan kan bli lång ;-) Hur som helst, jag tycker att det känns kul att återigen skriva :-)

Och för att de eventuella "gamla" läsare inte får en total chock blir det givetvis lite inredning också ;-)




















Ett litet hörn. Lyktorna som syns på månbordet ska hamna nere så småningom. Det har äntligen börjat hända lite där också.




















Titta på den vackra rosa skapelsen! En likadan vårkappa från Didi Shakti har jag införskaffat och nu väntar jag bara på att våren ska komma.




















Och så här vacker är den i ryggen.

Bilderna är lånade från: www.didishakti.com



Over and out! /M

4 kommentarer:

Nilla sa...

Hej :)

Från en annan bloggare som inte bloggar så säger jag såhär. Skriv om precis det som just då känns rätt, gillar dina inlägg och dina funderingar fast de inte handlar om inredning så kör på :)

Ha en bra dag, hoppas solen lyser där borta på er också!

Kram Nilla

Lotta sa...

Hej
Vad skönt med någon mer som inte orkar att ändra om hela tiden.
Såå mycket bättre att skriva om "livet"i sin helhet och vad man tycker,tänker och vad som händer runt om kring.
Jag följer med spänning!
kram Lotta

OT sa...

Goodie :)

Snäckornas sjö sa...

Tack för svar! Då testar jag med att skriva vad som faller in :-)