Leta i den här bloggen

Sidor

måndag 21 april 2008

Sommarlov...snart!!!

Måndag igen! Jeez, vad veckorna flyger förbi nu!!!

Det är alltså åtta veckor kvar till sommarlovet...eller, hmmm? Nu är det vecka 17 och vecka 24 är det skolavslutning för ettorna och tvåorna, och de slutar redan på onsdagen den veckan (treorna har redan tagit studenten då). Alltså kan man ju räkna bort den veckan! Sju veckor kvar till sommarlovet...hmmm. Den här veckan har mina elever teaterturné i det samhällsvetenskapliga programmet med estetisk inriktning. De är alltså inte i skolan...jag har bara mina vuxna elever denna vecka. Alltså kan man ju nästan räkna bort den här veckan! Sex veckor kvar till sommarlovet...hmmm. Nästa vecka jobbar jag bara måndag och tisdag eftersom det är Valborg, första maj och klämdag på fredagen. Nästa vecka kan man ju definitivt räkna bort! Fem veckor kvar till sommarlovet...hmmm. Jag tror det är vecka tjugo vi har kompetensutveckling på en fredag och eftersom jag är ledig på torsdagar har jag bara en tre-dagars vecka när det gäller undervisning. Den veckan ryker naturligtvis ;-) Fyra veckor kvar till sommarlovet...hmmm. Sen är det en vecka där sjätte juni infaller på en fredag och återigen, jag är ledig på torsdagar, ergo: tre veckor kvar till sommarlovet! Fan, jag skulle ha blivit mattelärare i stället med min logik och matematiska uträkningsförmåga ;-)

Have a nice one!/ M

Slottsnycklar...nu är det bara en chateau som fattas...C, var är du????

Gillar att laga mat, men har inga kokböcker i kokbokshållaren. Skriver mina recept på små post-it lappar som är skitsvåra att tyda, ty jag förkortar hejvilt p.g.a. utrymmesbristen! Det blir oftast en överraskning vad vi får till middag på så sätt ;-)


10 kommentarer:

Änglahem sa...

Hihi...du är bara för härlig du!!!

Recept på post-it lappar!! förstår nog nästan att det blir en överraskning vad det blir till middag!! inte mycket utrymme på dom inte.

Det var ju en logik utan rim o reson! nedräkningen till sommarlovet!!*fniss* Fast visst spurtar det på här nu utav bara den....

Ha en härlig vecka!!
Kram/Ulrika

Änglahem sa...

Yeees före Wolfen......

Gårdsromantik sa...

Vad kul med en till som räknar veckor till sommarlov!
Törs man ju inte nämna för kollegorna - men visst skall det bli härligt med en lång ledighet - även om jag trivs med mitt jobb.

Jag räknar också bort sista veckan - då är det ju bara nöjen hela tiden! De andra beräkningarna måste jag fundera på - har ledigt på måndag... men 3 veckor lät mycket bra!

Kram Maud

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

But isn´t that nice , only four weeks left before rolling in the hat !! And isn´t you a marvellous mathematician , like a magician you can get a whole lot a weeks just disappear , out in thin air
;-)
I´m so jealous of you techers with you summerholidays , and other holidays all the time !

I hope you do something important like taking care of your recipe collection then !
Good Night / Mother of three with summerholidays too

Anonym sa...

Hi hi ja det gäller att vara positiv och se livet från den ljusa sida : )

Kram Maria

Vitt är vackert sa...

Hej!
Vilken härlig blogg du har!
Ja, så fort som tiden går så är vi snart där! Vid sommaren alltså.
En så vacker öppen spis ni har!! Å vovven. Såå söt! En cavaljer king charles va?! Har också haft en sån. Fick henne när jag fyllde 10 och hon hängde med i 11 år. Helt ljuvlig ras!

Ha en härlig dag!

Kram Ellinor

Tidsmästarinnan sa...

haha, jag skriver också på post-itlappar, tycker många recept är alldeles för långrandiga, typ, "tag en bunke och vispa lätt..." när man bara kan skriva "rör!" och sånt :-)

I ditt vackra kök skulle jag hjärtinnerligt gärna stå och laga mat hörrö!
Kram!
S.

Marja Kristiina sa...

Oliko tuo nyt sitten uutta matikkaa... vai vanhaa..?!

Nyt passaisi vierailla, arvonta meneillään ;-)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Just dropping by , to wish a exhausted probably , little scoolteacher a really nice weekend !!!
Lots of hugs /Lotta

Karin i Villa Grå sa...

HA HA HA!

Du skulle passa inte bara som mattelärare utan dessutom som optimistkonsult! :-)

Hmmm... Kan vara bra att skaffa större post-it-lappar *fniss* Inte fy skam med, ehm, överraskningar på tallriken heller
;-)

Det blev indisk mat i Uppsala igår kväll och det var SÅ GOTT! Nu måste jag få tummen ur och börja laga indiskt här hemma *dreglar* Med recept ur böcker, för övrigt, inte från post-it-lappar... he he... :-)

Ha det så bra i helgen!

Kram!

Karin