Leta i den här bloggen

Sidor

torsdag 16 oktober 2008

En titt i v-rummet

Hela veckan har det varit underbart höstväder och jag har sett fram emot att tillbringa min lediga torsdag ute så mycket som möjligt. Och vad händer när torsdag kommer? Jo, det regnar småspik ute och blåser så man får hålla i hatten ordentligt om man dristar sig till att gå ut...Men vad gör väl det i de inredningstokigas värld? Nu kunde jag ju stanna inne med gott samvete...

I stället för att traska ute har jag traskat inne och donat med v-rummet. Nu har jag piffat och puffat där och känner mig nöjd med resultatet. Häng med på en tour...

Där C hade sin engelska fåtölj och tevagn förut, där står nu ett högt bokskåp och en nätt Emma-fåtölj.

Det gamla fönstret har fått flytta hit med lite annat lull-lull. Bilderna på skåpet är från Jeanne d'Arc living (dock har jag ej klistrat dit bilderna än, ej heller laserat dem. Skulle testa om de passade där först!).

Och på håll ser det ut så här.

Vad gör väl det om det regnar och stormar ute när spisen går varm här hemma.
Så här ser det ut i vitrinskåpen när det är tänt. Jag måste byta bort tyget i mittenskåpet så att man inte ser den där fula kanten. Inte hade jag sett det förrän jag tände!!

Detta är taget via spegeln i v-rummet.

Jag hittade inga knoppar som föll mig i smaken, därför tog jag några vanliga vita jag hade hemma och plitade dit bokstäver. Nu finns det knoppar i bokhyllan från A till J, alla textade av mig.
Nehej, dags att gå ut med jycken i ruskvädret. Adios amigos! / M




6 kommentarer:

Teija sa...

Hej!
Jag säger bara en sak! URTJUSIGT!
Man kan inte annat än att vara lite avundsjuk på ert vardagsrum, och alla andra rum för den delen ;)
Kram

Levindas Värld sa...

Åh du har det så himla mysigt!! I ditt vardagsrum skulle jag kunna bli sittandes hur länge som helst...hihi!

Vackrare vardag sa...

Åååh, så mysigt! En sån där Emma-fåtölj har stått på min önskelista länge också... Och visst är det lite mysigt när det är ruggigt ute. En brasa är aldrig fel då!

Trevlig helg!

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Jag blir så såld på ditt hem varje gång! Det är såååå fint! Ha en trevlig helg och hoppas att allt är väl med dig! Jag vill bara säga att jag så gott som nu har flyttat min blogg och den nya adressen är;
http://romantiskahem.blogspot.com/
Kram Petra

Anonym sa...

Vilken tur det var sämre väder hos dig den dagen, för annars hade vi nog inte fått njuta av din förvandling i vardagsrummet.

Så fint det blev och jag gillar verligen alla detaljerna som finns över allt.

Kram Kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch dumma dej så fint du har , och så går du och kastar bort ditt liv på ngn rutten gammal skola !
Nej ut och förändra världen med dina magiska fingrar och kreativa hjärna , så skulle den bli det vackraste !!
I love it !!
kramisar /Loppan