Leta i den här bloggen

Sidor

torsdag 23 oktober 2008

Endast ett fåtal dagar kvar...

...och sen börjar mitt höstlov! Sååååååå sköööööönt!!!!! ;-)

Här kommer några bilder på v-rummet igen.

Äntligen har hyllan kommit upp! Tog bara så där fem månader att få upp ;-)

Lite svårt att byta saker på den bara. Men det löser jag genom att låta C balansera på vägglisten och trapplisten ;-) Jag är något höjdrädd så att stå där och pula med pynt är out of the question!! Det är väl ett fritt fall på ca tre meter! Tur att C har tålamod (och bra balans och ingen rädsla för höjder), eftersom jag med mitt anal retendenta sinne ;-) inte nöjer mig i första taget. Han måste flytta den ena och andra grejen lite åt vänster och lite åt höger, sen lite tillbaka till vänster...ca två mm. Stopp! Där är det bra! Rör den inte mer...Ja, så går det väl till ungefär ;-)

Denna bild är tagen från hallen till v-rummet. Svänger man vänster vid bokhyllan har man utsikt över sjön. Ignorera den vackra furufärgen som skymtar i trappan! Den ska målas...snart...jag lovar...har jag sagt i drygt två år nu ;-)
Ha det riktigt bra nu! Kramar/ M

8 kommentarer:

Änglahem sa...

Snäckan....vad jag önskar att jag kunde fått vara en fluga, så kunde jag fått sett detta spektakel!!*fniss*. Jag hade då heller aldrig vågat stå där och balansera!!*hua mig*. Men fint blev det, det kan du ju hälsa C...bra jobbat!!*tihi*

Höstlov jaaa...nu rusar det fort fram mot jul och jullov...tycker det känns som ett par veckor sedan diskussionen gick om sommarlovet!! Sjuttsingen vad tiden går fort!!...Men det märkliga är ju att Jag! blir ju inte en Dag äldre!! eller?*fniss*.

Ha en skön helg!!
Kramis, Ulrika

Anonym sa...

Jag kan nästan ser framför mig hur det var när ni skulle pynta till det på hyllan ovanför trappan... hi hi !

Så fint ni har det även i den delen av vardagsrummet. Så ljuvligt ljust !

Kram Kram

Nilla sa...

Skönt med höstlov! Själv har jag en vecka kvar på jobb, sen ska jag vara hemma en tid har jag tänkt, lite med skräckblandad förtjusning, pengar behöver man ju nämligen nog om man hör till kategorin som gillar att shoppa... :D

Så fint ni har det! Har sagt det förr men säger det igen, underbart!

Ha en trevlig helg,

Kram Nilla

Ewa sa...

Va fin bokhyllan vart. Måste nog ta och måla min iallafall... Tar säkert sin tid, men det kan det som sagt vara värt. Hade tänkt sätta tyg innanför glasdörrarna jag med.

Vad har ni haft för färg då ni målat? Antar att en lackfärg är bäst....

Mvh
/Ewa

My Lovely Home sa...

Åhh! villket inspirerande hem du har. Blir sugen på att ta tag i mitt vardagsrum när jag ser att du har så fint. Just nu är jag så trött så jag behöver sådana här bloggar som din som ger en lust att fixa och dona, det är ju trots allt det bästa jag vet i vanligafall. Kikar snart in igen! /Johanna

lovefriidrott sa...

Hej,

vilket fantastiskt hem du har:)
Har precis bytt allt i vardagsrummet fr vitt vitt till orientaliskt. Jag brukar göra det varje jul.Barnen älskar det o tycker det är mycket mysigare,,,,själv nästan ångrar jag mig när jag ser alla fina vita rum.
Och du har precis ett sånt vardagsrum som gör att jag nästan byter till vitt i morrn:)
Första gången jag besöker din sida.
Hit återkommer jag
Sätter upp dig bland favvobloggar hoppas det går bra
Ha d
Sari

lovefriidrott sa...

Hej,

när jag läste om din furutrappa tänkte jag när vi målade våran i somras, då hade min väninna varnat mig om att det är sååååå jobbigt.
Men vem bryr sig när den SKA vara vit.Sagt o gjort jag började måla först ett varv, sen 2 varv, sen 3 varv,,,,,ja och det slutade med 6 om jag inte minns fel. Det rann konstant från nått håll så man höll på bli tokig.Ska kanske tillägga att jag inte slipade den alls utan bara målartvättade den.
MEN,,,,resultatet blev suveränt snyggt.Köpte också mörkgrå trappstegsmatta på Jotex som vi satte dit.
Ha d
Sari

Teija sa...

Hej hej! Kika in hos mig vetja, jag har nåt åt dig!
Kram