Leta i den här bloggen

Sidor

torsdag 27 mars 2008

Bäst och pest!

Jag pallar inte! Försökte göra som Karin och tänka positivt angående snön och den här förbannade kylan...det gick käpprätt åt h-vete!! Vill inte och pallar inte...Fick även en kommentar av samma Karin att man ska proppa i sig D-vitamin för att bli piggare. Det låter bra...jag proppar i mig snart vad som helst!! Orkar inte googla...var finns D-vitamin? Vad ska man äta?

TACK för att ni kommenterar!! Jag gör inte ens det...men jag smyger runt och njuter av era vackra hem. Hjärnan känns som om den är sönderfrusen och jag får inte ur mig något vettigt att skriva...Har varit lite inne på att lägga ner bloggen, för inspirationen tryter. Men jag fortsätter väl ett tag till.

Här kommer bäst- och pestbilder...Vi börjar med pest, för att ni inte ska lämna sidan med ett uschia-mig-vilken-bild fastbränd på hinnan! Och nu har jag ändå sållat...

Vi bor i en souterrängvilla och nere i källaren/undervåningen råder det BEDLAM...kaos alltså, villervalla eller t. o. m. dårhus ;-) Det är furu överallt, saker och bråte i varje hörn, vi tar fram macheten för att slå oss fram...!!! Ok, det sista var väl att ta i ;-) Men "Änglatrumpeterna" huserar nere i källaren så liiiite sanning i det hela fanns det! Men här är en bild i alla fall. Vi börjar lite lugnt...Tavlan står i förrådet och gör stor nytta! Ett stort schabrak...vad ska man göra med den? Vårt förra boende gick inte riktigt i "Shabby chic" :-O Men vill ju inte bara slänga iväg en tavla, bara så där...

Här ser ni lite till av kaoset som härskar. Detta är alltså taget i förrådet, precis under köket. Det är stort, ca 25 kvadratmeter...och ni fattar ju...ju större förråd, desto mer skit samlar man på sig!! Och ändå har vi rensat som den! Men nej...ändock finns det en massa här som måste kasseras. Kuddarna ni ser på bilden brukar vara på bryggan på sommaren...nu ligger de på en "brunn". Det är tydligen en brunn....eller jag vet inte vad det är! Det är något som är inhägnat av något slags hemmabygge av brädor. Har vi undersökt det?? Neeeeej...inte jag i alla fall! Jag har kikat mellan springorna och inte sett någonting. Är ju livrädd för möss och tror att de har rådslag där inne och smider sina mörka planer! They have dedicated their lives to the dark side!! *övertygad*

Lite mer av oredan! Här är det tänkt att tvättstugan ska vara. Och bastun och någon slags relax-rum. I vänstra hörnet ser ni en bordsskiva av ek som vi själva designade. Kostade oss "bara" 4000 kr! Den har nu stått i ett förråd i...tjaaa, tror det är tio år. Jeez...Man använder verkligen allting och gör nytta av dem :-/

Ok...en mjuk övergång nu! Pellisarna trivs och har börjat blomma. Alltid något...

Och det bästa med huset...läget!!! Oavsett hur fint man än gör det, hur perfekt det än blir...det naturen gör och ger oss är det allra vackraste tycker jag! Jag kan ha brunt, grönt och oranget inne...bara det ser ut så här ute. Det är ändå ute jag tillbringar min tid...sommar och vår!!

Vårt hus från andra sidan sjön

Sjön, taget från den allmänna bryggan.
Ok, en fråga...skulle ni byta ett hus ute på landet med sjöutsikt/strandtomt, högt i tak, en fet öppen spis och vedspis mot ett hus ute på landet med tre fungerande kakelugnar, vedspis och glasveranda?
Kram/ M
PS. By the way...Det var även Karin som utmanade mig! Utmaningen skickar jag vidare till de som känner sig hågade att anta den...I'm boring, I know...DS.

14 kommentarer:

Randi sa...

Vilken idyll du skapat runt dig. Ja, källaren - men ska inte en källare se ut så där? Bättre än en gillestuga som folk hade på 70-talet. Vem vill frivilligt gå ner i källaren och titta på tv eller vad det var de gjorde där. Då är det bättre att förvara sina skatter där!
Din utsikt är hänförande - så romantiskt och vackert! Stolarna står så perfekt placerade. Det är bara att slå sig ner och njuuuuuuta!!!!
Kram Randi

Solsjö - Under en vind sa...

Du bor verkligen helt fantastiskt!!! Skönt att du som jag har en stökig källare men mysigt läge vid vattnet!! fniss....

Sluta inte blogga!Älskar dina inlägg med härliga texter! Gör inlägg mer sällan istället och ta pauser då och då...är säker på att du hittar ny inspiration då!

Önskar dig en skön helg och kväll, kram!

Anonym sa...

VILKET LÄGE!!!! Det är ju bara att njuta. Jag skulle kunna bo utan möbler, bara jag fick bo så. Fantastiskt fint ser huset ut också!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja vilken tur att du inte skickade vidare den hemska utmaningen , och besparade oss från att se mer elände , hua ;-)

Hemsk utsikt har ni oxå era stackare ....

D-vitamin by the way ( nu kommer engelskan som ett brev på posten igen ) finns i både chips , godis och dessertostar har jag för mig !!!
Kram!

lottens vita och gröna sa...

oooooooooo vilken utsikt, vilkefårnsjö nu är jag matt, skit i källaren, vad fasen där sitter ni vällan inte, en dag kommer då ni får extra kraft att röja ur, säkert efter en dag i er trädgård, oh shit..ursäkta språket men det är ta mig fasen det vackraste jag sett....mmmmmmmkram lotten

Marja Kristiina sa...

Kyllä olette onnenpekkoja kun saatte asua noin ihanalla paikalla ihan Simpukoiden järven rannalla *huokaus* !!! Pest-osuus on vähän tirsk, kuten aina (näkisitpä meidän vaatehuoneen = romuvaraston) ;-)

Mukavaa viikonloppua!

Karin i Villa Grå sa...

Jag är beredd att göra vilket byte som helst för att få er utsikt!!! Vad vill du ha? En högerarm? En massa gamla Fantomen-tidningar? D-vitamin? ;-D

Stackare som tappat sugen så fullständigt... Men vet du, livsandarna kommer tillbaka om bara snön smälter bort och det håller den på att göra just nu! Om den smälter hos oss så borde den smälta hos er också, fast det är ju i och för sig en jäkla massa snö som ska bort. Du får inte sluta blogga, det är en order! Pausa, om du vill, men sluta inte! Pliiis..?

Jag äter knappt mjölkprodukter, så jag tar Kalcidops (tror att de heter så, burken är nere i köket och jag är för lat för att gå) som innehåller både kalcium och D-vitamin. Det sägs ju att mjölkprodukter ska trolla bort risken för benskörhet, men benskörhet förekommer ändå mest i de länder där man masskonsumerar det som kommer ur kossornas juver. Alltså är det D-vitamin vi behöver och meningen är ju att vi ska få det genom att vistas i solen! Inte klokt att bo så här långt norrut, vi blir bensköra och deppiga :-/

Härliga pestbilder! En sådan röra går väl att leva med när den döljer en massa godbitar..?

Ta hand om dig!

Kram, Karin

Änglahem sa...

Vad kan jag säga Snäckan!? Håller helt och fullt med ovanstående talerska...den där Latara*fniss*. Orkar knappt tänka en mening här så jag följer med strömmen dvs Karin då. Nu börjar tangenterna krångla med mig också....är nog för sent på natten för en småbarnsmamma här...Natti!

By the way...Love your view!!!

Kraaamaaar
Ulrika

"M" sa...

Vilket guldläge ni har där...härligt...kram

Anonym sa...

Vad roligt med en till bloggare från roslagen!! Har tittat runt på din blogg och gud vad fint ni bor : ) Och bloggen är super fin!
Hit tänker jag defenitivt komma igen. Länkar till dig från min blogg.

Kram Maria

P-lina sa...

Wow vilket läge.....skulle inte byta bort det mot 10 kakaleugnar!!! det är helt fantastiskt!

Hej förresten...vilke fin blogg du har!

Hit komme rjag tbx!

Hälsningar/P-lina

Amoroso sa...

Gud sjöutsikt skulle jag aldrig byta bort. Du bor i ett paradis! :-)

theslo sa...

site Web de l'entreprise Dolabuy Loewe Lire le rapport complet Goyard Dolabuy Lire le rapport complet Valentino Dolabuy

shete sa...

e8k02j5z20 w9f87a7s78 w8u44u3d30 y9i46g1c21 k5j72f8c83 r5g11i8f73