Leta i den här bloggen

Sidor

onsdag 19 mars 2008

Glad påsk!

Hallå i stugorna!

Äntligen, äntligen, äntligen PÅSKLOV!!! En dag till och jag hade kreverat! Eller skällt ut första bästa jag hade mött! Sooooooo fed up!!!! By the way, detta är dagen för okänt antal utropstecken!!! ;-)

Här kommer det några bilder:

Hallbild...satte upp två små, söta tavlor jag har köpt på loppis. Betalade en hel tjuga för dem ;-) Det är "systrarna" till vänster på bilden.

Lite påskpynt...först hittade jag bara en massa rosa och gula fjädrar! YUCK!! Men så började jag att gräva och längst ner i lådan låg två förpackningar med vita fjädrar kvar. Triumferande gick jag till kassan ;-) Det enda gula jag har är ett värmeljus i kronan på bordet. Räcker bra, tycker jag...

En närbild på ett av pynten i påskriset.

Ett megastort påskägg i glaskupa...

Och här är då underverket vi höll på och målade i tre veckors tid. Inte en empiresäng ;-) men en skänk som tidigare bar en hisklig furubeklädnad.

Så här ser det ut på skänken. Fattigmanssilver och några ljuspåsar!

Lika vacker på kvällen...spegeln gick sönder när vi monterade ner krönet. Nästa vecka ska vi sätta i en ny...undrar om vi har dragit på oss sju års olycka nu!?

På håll...

En kungakrona tronar även där på och några påskägg...

På håll igen... ;-)

Det ska till en liten sak till, men det tar vi senare. Önskar er alla en riktigt Glad påsk!!!
Kramar/ M
PS. Har blivit utmanad av Karin...måste tänka lite på vad jag ska visa. Återkommer senare...DS.


19 kommentarer:

This is Kia sa...

Men vilken fin skänk! Förstår att det tog lång tid att måla. Härligt påskpynt. Gult är heller inte min favvo färg direkt, alldeles för kichigt för min smak.

Kramar Kia

Pikiteniang Swefil sa...

Hejsan!

Mycket fina saker. Helst vill jag sno din skänk och flyttar hos mig med det nya huset jag köpte och skänken ska flyttas om 3 veckor *fniss...NOT!

Imponerad när jag fick vet att du hade målat om den. Hmmm...ska börja måla mina möbler till vit, tycker jag. Tack för tipset.

Kom förbi hos mig på båda blogen!
1 nyskapad svenskblog och det filippinska/engelska som du ser länken:

Denna länk är min svenskblog, ursäkta grammatiken §:-) rodnad*
http://richiesliv.blogg.se

kjam,
//chie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Här var det påskligt värre , tjuuusigt . Du har ju det sååå fint jämt , och skänken kan du bara direktleverera ner till mej , så tar jag över sju års olyckan oxå ,promise !!
Jag tappade en stor spegel en gång och faktiskt det var riktigt eländigt i många år efter det och min mormor var helt övertygad om att det var pga. av det .
Vilken tur för eleverna att de fått påsklov från dej , annars vet man ju inte vad som hänt som sagt ;-)
Påskkramar på dej och vi ses på blåkulla /Lotta

Anonym sa...

Underbar! Mycket finare än om det suttit på en säng tycker jag.

n o r d i n g å r d e n sa...

Sluta, sluta, plåga oss inte mera nu! Så himmelskt vackert du har det hemma! Så mysigt kök och underbar skänk/skåp, så vackert! En riktigt glad Påsk önskar jag dig med! Mari.

Anonym sa...

Sååå vackert du har. Vilket fantastiskt hem. Avis??? Nja bara lite då;=)
//Solan

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint pyntat och din skänk är en underbar möbel!! Vill ha....

Önskar dig en riktigt skön och mysig påskhelg! Kram!

lottens vita och gröna sa...

halloj, nu har jag klickat upp varenda bild och luppglott på allt vacker du har, så många villhasaker, vilken skänk du har! vill önska dig den bästa av påskar! krm lotten

H ennA sa...

Djiizuz! Så fin skänken är! Riktigt fin! Njut av ledigheten nu..jag har en dag kvar att jobba..och sen kan man pusta ut i en härlig ledighet, det har lovats mer snö..vår? Snarare vinter nu.

Glad påsk! Hauskaa pääsiäistä!

Kram Anne

stina sa...

Vilken vacker skänk!!! Ja visst är det skönt med lite påsklov.....visserligen blir det bara 4dagars ledighet för mig men ändå! Kram Stina

Dorthe ♥ sa...

Ååååhhhh vilken skänk!!! Den skulle jag inte alls vilja ha ;-)

Kram
Dorthe

Anonym sa...

Glad Påsk på er!
Sista jobbdagen i dag innan lovet - sedan kan man jubla och ta det lugnt. Jag drar ut till landet i morgon och återvänder väl när det är dags att jobba igen. Tyvärr har inte mitt bokpaket från bokus anlänt, så lovet kan bli av det segare slaget. Hörs!

Tidsmästarinnan sa...

jag är stum av beundran.
Skänken är ... hhöö... jag vet inte vad jag ska säga.
Men jag vill ha en sån. NU.
Och ditt påskpynt var också precis i min smak!

Många varma skärtorsdagskramar!
(påsk)hare bra!
S

Marja Kristiina sa...

Kaunista, kaunista, KAUNISTA!!! *huokaus*

Toivotan sinulle ja miehellesi oikein iloista ja rauhallista Pääsiäisen aikaa - ja nautihan vapaapäivistä!

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig!
Vilken uppsjö av vackra bilder du visar oss idag - underbart!!!
Vill önska dig en GLAD PÅSK,
Mia

Anonym sa...

Ja vad säger man...den där skänken skulle passa perfekt hos mig...kanske jag tar kvasten ikväll och snor den av dig..man vet aldrig...kan ju bli kallt när jag kommer norrut...vi har -15...kanske den fryser sönder....:)
kramar Maria U

Reginas Cottage sa...

Loveley pictures.Wonderful blog!!!
Iwish you a Happy Easter weekend
Hugs,Regina

ängeln i vitt sa...

Nackhåren reser sig varje gång jag kikar in hos dig, många suckar blir det oxå. Ditt hem är alldeles underbart.

Kram Carina

Anonym sa...

Hello!
Your pictures are beautiful and very inspiring. Would you mind if I add your blog in my list of favorite blogs?
Have a good day. Anne.