Leta i den här bloggen

Sidor

fredag 7 mars 2008

Vinterkräksjukan...

...har inte vi drabbats av, men däremot Wilma!! Måndagnatt började det och det har inte slutat än. Jeez...upp en gång i halvtimmen, minst!! Eller inte jag, men stackars C...jag sover som en stock och hör ingenting.

Har roat mig att göra påskägg modell större. De är inte riktigt färdiga än, men så pass representabla att jag kunde visa dem. Här ruvar en i växthuset...

Vem vet...den kanske kläcks och ut kommer...?

Ha en trevlig fredagkväll, nu ska jag ut med jycken igen. Kram/ M

18 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vackert ägg med okänt innehåll! hi hi...

Krya på stackars Wilma!

Hoppas att ni har en skön helg framför er! Kram!

Änglahem sa...

Stackars lilla Wilma! Krya på lilla sötnosen!

Vad kan det ägget innehålla?...hmmm
Fint är det!!

Ha en bra helg!
Kram
Ulrika

lottens vita och gröna sa...

wilma,oh lilla stackare! hoppas att sånt inte hoppar till dig, huvva! underbart ägg1 ha det gott i helgen ! kram lotten

Karin i Villa Grå sa...

Stackars Wilma!

Jag visste inte att hundar kunde få kräksjuka. Faktum är att det inte är mycket jag vet om hundar öht, så kanske bäst att hålla sig till katter, trots allt.

Om en hund har kräksjuka, måste man då ge vätskeersättning, som till barn? *undrar*

Smart att lägga vackra påskägg i växthus, då kläcks de bergis fortare och ut väller en massa godis som lakritsfudge och skumsvampar..! Jag ska peta ner ett gäng ägg i mina växthus också ;-)

Vi shoppade i Fullerö idag och det blev en hel del... Hör du ända hem till dig hur det ekar tomt i plånboken här?

Ha en bra helg!

Kram, Karin

Lilla Blanka sa...

Fin bild vackert arrangemang!
Åh stackars lilla vovven, vad jobbigt för henne...(och maken som fick spring aupp till henne stup i kvarten)..hoppas hon piggnat till.
Kram
Mia

Anonym sa...

Vilket fint ägg!! Hoppas Wilma kryar på sig,inte kul det där!!
ha en fin helg
Kram Maria!

Mi sa...

Ojdå, stackars lilla Wilma. Jag trodde inte att hundar kunde drabbas av kräksjukan.

Vilket fint ägg! Det kanske är hundgodis i det. I så fall får lilla Wilma nog vänta ett tag.

Kram
Mi

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Lilla Wilma , stackarn !
Hon har väl inte ätit för mycket okläckt påskgodis !?!
Chusiga bilder ;-)
Love !

Unknown sa...

phu så jobbigt, hoppas att hon blir bättre. Vilka vackra ägg du skapat!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Tidsmästarinnan sa...

...och ut kommer - en fantastisk madonna!?
eller var det skumsvampar, båda är ju trevliga :-)
Gillar ditt ägg som bara den. Stackars lilla gobiten, hoppas hon kryar på sig.
Kram!
S.

Amoroso sa...

Åh läckra ägg :-) Påsken blir genast lite mer trivsam när pyntet blivit lite roligare. Vad roligt att se ert kök föresten, tänk vad färg kan göra! Hoppas att helgen varit skön Kram

Amoroso sa...

Åh läckra ägg :-) Påsken blir genast lite mer trivsam när pyntet blivit lite roligare. Vad roligt att se ert kök föresten, tänk vad färg kan göra! Hoppas att helgen varit skön Kram

"M" sa...

Stackars lilla wilma...hoppas att det blir bättre....

Nygammalt sa...

Vad trist med sjukan, hoppas du klarar dig ifrån det!
Fina ägg har du gjort och vilka köksbilder du visar. Lovely!!! =)
Kramar.

Sånt är Livet sa...

Ja den kläckningen väntar man ju med spänning på !!
Tur man inte har några ägg att ligga på för det är jag banne mej för stressad för Ha ha /Kram lisbeth

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert arrangerat där i växthuset med ägget!! Krya på dig lilla Wilma! Mari.

Marja Kristiina sa...

Terveiset ja voimia!!! Ja pikku-Wilmalle rutistus.

Karin i Villa Grå sa...

Wilma smittade mig! Eller nja, kanske inte :-)

Vår familj hör till skaran av svenskar som aldrig blir smittade av vinterkräksjukan. Oavsett hur det kräks och springs på toa i skolan eller på dagis förblir vi friska. Däremot kan ju någon av oss bli dålig efter att ha ätit något olämpligt. Det blev jag igår, helt däckad efter att ha spytt i timmar - och jag kräktes upp linssoppa! Jag ska aldrig, aldrig äta linssoppa igen *lovar mig själv* Hädanefter ska jag bara äta sådant som går att uthärda om det kommer upp igen, som bananer.

Så nja, det kanske inte var Wilma som smittade mig, men det var ändå henne jag tänkte på i några flyktiga sekunder innan jag somnade på badrumsgolvet :-)

Kram!

Karin