Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 30 mars 2008

Vår resulterar i sår på lår!

God kväll!

Idag har det varit riktigt underbart ute! Solen var framme hela dagen!! Och som vi njöt...vi tog en långpromenad med Wilma och gick säkert 6-7 km. Fåglarna kvittrade, solen värmde, vi vände kepsarna bak och fram i ett fåfängt försök att få lite färg på nunan ;-), det luktade varmt om jorden, vi hittade en massa tussilago längs dikeskanterna...kort sagt: LJUVLIGT!!!

Sen att jag hade ett stort skavsår i den ena hälen efter gummistövlarna och att Wilma var lite väl kaxig mot Kajsa, hundmodell större, och blev uppläxad av henne, med resultat att Kajsa råkade riva mig på låret så att det började att blöda samtidigt som hon tuktade den lilla...tjaaaa, det känns som om det kvittar!! Det var DEFINITIVT VÅR i luften. Om man sen haltar och det svider på låret efter promenader, det är smällar man får ta ;-)

Två ursöta kandelabrar fick ta plats på skänken. Jag har sett att House Doctor har nästan likadana. Men mina var betydligt billigare än HDs ljusstakar...jag betalade 21 kr!!

De är modell mindre, men icke mindre vackra för det.
I morse blev jag väckt av C som hade gjort ordning en superfrukost till mig. Och inte bara det...det var en massa piller och brustabletter också som jag fick proppa i mig ;-) Han hade varit in på bloggen och hade bestämt sig för att jag ska bli piggare och inte tappa sugen! Det var väl gulligt, säg! Sen att jag kände mig som en pensionär som satt där och knaprade en massa piller...tjaaa, det är också smällar man får ta ;-)
Hoppas ni har haft en bra helg! Kramar/ M

13 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Men så gulligt :) Det är inte varje dag man får frukost på sängen!
Jag är totalt förälskad i din skänk! Såååå fiiiin!! Ljusstakarna var ju helt underbara de med :)
Jag har missat några av dina inlägg så det var mycket fint jag fick ta igen nu :) Så fint det är med dina krisatllampor över matbordet!
Nä, nu ska jag lägga till dig på bloggkoll så att jag inte missar fler inlägg :)
Ha en bra kväll.
Kram!!

White Season sa...

Hallå där, känner igen mig vad gäller bloggandet, jag känner att jag har inspiration dock, men inget tid i världen.... får inte ihop det riktigt, men som sagt kör på ett litet tag till... Och din bäst där nere, jisses vilket läge att bo vid vatten är ju något av en dröm, så fridfullt och vackert... Underbart! Kram och ha en bra vecka, Malin

IKT i min vardag sa...

Verkar som om du fått i dig lite D-vitamin i vårsolen idag...och en sådan frukost ger energi kan jag tänka. Har också känt mig halvdöd pga eländigt väder men får allt mer energi tillbaka ju mer snön krymper på gräsmattan. Idag var det +10 grader så nu är det inte mycket kvar av snön :-)
Ert hus har det mest underbara läge jag sett!!!

Energikram!

lottens vita och gröna sa...

så gulli, frukost på sängen är lyxigt! sååå fina ljusstakar du har där på skänken! ha det bäst! kram lotten

Anna sa...

Hej, så fint du har det. Jag har bara skummat din blogg eftersom jag egentligen ligger och sover, (klockan är snart 24.00.)Ditt kök ser jättefint ut och de andra bilderna. Din header är så trolsk och vacker. Jag återkommer hit dagtid och insuper mer inspiration.

En bra start på veckan önskar jag dig.
Anna

Marja Kristiina sa...

Hejsan! Mä saan HEPULIN siitä mitä kaikkea ihanaa löytyy sieltä noin hurjan edullisesti!!! Aivan taivaalliset kyntteliköt, ja mikä hinta!

Mukavaa viikkoa!

Tidsmästarinnan sa...

det låter så skönt med promenix och tussilago(-sar? vad säger man?)
och så en liten bjudfrukost på det...
Dina ljusstakar hade jag gärna norpat åt mig för betydligt mer än 21 pix hörrö!! Hur fina som helst.

Kram min vän och hoppas du kommer att studsa fram nu efter pillerintagen!
S

Anonym sa...

Tack för kommentaren på min blogg : ) Jätte fina ljusstakar! Känner att jag oxå skulle behöva lite vitaminer nu.. Härligt med en promenad i vårsolen.

Ha en bra dag!
Kram Maria

Solsjö - Under en vind sa...

Vad gulligt att sambon pysslar om dig med bra frukost och lite extra tillskott! tror att vårsolen kan hjälpa oss att piggna till!

Så snyggt på din skänk! Det är en så vacker möbel dessutom!

Ha det gott, KRAM!

Hem och Lycka sa...

Ja, det var ju gulligt och omtänksamt! Söta ljusstakar och inget pris alls ju! Vacker skänk, fin detalj längst upp. kram!

Änglahem sa...

Vad gulligt av C!!! Ibland tänker dom till!! och detta var verkligen TÄNKT till tycker jag!
Gammal pensionär!! lustig du är då*suck*....vad är en annan då? färdig för ålderdomshemmet, nog för jag längtar efter en gungstol....men helst här hemma på verandan så jag kan hålla uppsikt på grannarna!*fniss*.

Jättesöta ljusstakar!!! Passar perfekt på skänken där!

Ha en bra vecka!
Kram/Ulrika

Anonym sa...

Boknördstestet var lite kul - 74% :-) Planer på att komma till Sthlm någon gång?

Syster vit sa...

Hej!

Ååå vilket snyggt krön på skänken, vi har en säng som har något liknande och är gjord någonstans i södra norrland. Hur gammal är skänken och var kommer den ifrån?
Kram Liselott.