Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 2 mars 2008

Before and after...

Hejsan!

Hoppas helgen har varit bra! Själv tittade jag på uttagningen till Melodifestivalen för första gången. Brukar inte göra det, tittar inte ens på själva festivalen. VVM = våga vägra Medodifestivalen ;-) Mest för att jag har svårt för schlager. Men det var faktiskt rätt kul i går! Jag och pälsbollen satt och diskuterade de olika bidragen, vi hissade och dissade och hade det allmänt trevligt. Eftersom jag inte har koll på schlagergenren överhuvudtaget blev jag stolt över att ha prickat in två av bidragen som gick vidare: Perelli och Nordman. Fast sen visade det ju sig att jag har nollkoll också för jag tyckte han Froda (Frodo?) var rätt kul också. Gillade texten! Fast den där Björn Gustafsson var ju klart bäst!! Vilken rolig prick ;-)

Tråkigt och grått väder har det varit hela helgen. Inga nya bilder tagna så jag fortsätter på temat före- och efterbilder. Köket fortfarande...

Så här såg kaklet ut innan det fick vita fogar runt sig. Älskar det avlånga, fasade kaklet!! Vi köpte dessa på Gysinge byggnadsvård, dyra javisst...men väl värda pengarna.


Och så här bra blev det när det var klart!

Var lite orolig över att fogarna skulle bli fula och skitiga, men de har hållt sig vita än så länge...peppar, peppar...! Fast det ska visst finnas någon "penna" man kan använda i fogarna som gör det vitt igen. Var den pennan finns har jag inte en aning om...kanske önsketänkande från min sida ;-)

Så här såg det ut när vi flyttade in. Snyggt, va!? ;-)

Och Voilá!
Ha en bra söndagkväll! Kram/ Fröken M


13 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint kök ni är! Gillar före och efterbider, det är nästan först då som man ser hur mycket arbete man gjort!

Ha en mysig söndagskväll, kram!

Beas sa...

TACK!

Du fick mig att bestämma mig.


Jag har velat mellan vanligt kvadratiskt vitt kakel och det här fasade avlånga.

Efter att ha sett hur det ser ut ovanför spisen "före" och "efter" så är jag helt säker på att jag vill ha vitt fasat. SKÖNT!

Kram Bea

Tidsmästarinnan sa...

Vet du vad, dina "före-luckor" i köket ser ut som våra nuvarande... TYVÄRR :-) (vi funderar ständigt på när vi ska ta tag i den Full. Ständiga. Köks. Renoveringen, men det tar emot lite...)
Himla inspirerande att se dina bilder!
Och sånt kakel har jag också siktat in mig på, det är hur snyggt som helst!
Kram på dig!
S.

Änglahem sa...

Vad snyggt det är med det kaklet!!! Står på min önskelista men den är rätt sååå lång nu känns det som, men den som väntar på något gott....sägs det iaf*hrm*

Erat kök är ju värdigt att få komma in i en inredningstidning, Före och efter bilder! helt klart!

Visst är Björn Gustafsson sååå härlig!!! mycket kul kille!

Ha en bra start på veckan!
Kramar
Ulrika

Radhusdrömmar sa...

Vilket superfint kök ni har!! Är väldigt avundsjuk.

Ja visst är det roligt att titta på Melodifestivalen och Björn Gustafsson är ju toppen bra!

Ha det gott!

Hälsn Johanna

H ennA sa...

Kul med före och efter bilder..då ser man verkligen skillnaden! Och nu ser det ju markant mycket bättre ut! Kaklet me like mycket...

Ha en fortsatt fin vecka!

kram Anne

Villa elva-kulla sa...

Oj vad fint det blev. Hela köket, och så gillar jag kaklet ordentligt :)

Ha de gott! / Jennie

Lea sa...

Oj, oj, oj...vilket underbart kök!!!
Jag tror att jag tar anställning som husa så jag får jobba i den där lantliga drömmen.

Gysinge byggnadsvård är verkligen helt lysande, vi brukar åka dit både på ner och uppresa när vi är på semester.
Dessutom har man ju katalogen som man kan drömma i övriga delar på året.

Håller med om att Björn Gustafsson är veckans höjdpunkt.

Ha det gott!
/Lea

"M" sa...

Kaklet...vill ha...och hua för furu...nu är det ett drömkök

Lilla Blanka sa...

Åhhhh M vad ni har det fint i köket...!!! Jag sitter och blänger ilsket in i vårt kök nu, morrar litegrann över hur FRUKTANSVÄRT fult det är och att vi bara MÅSTE göra det fint NU...men det blir inte NU, men förhoppningsvis i höst... :)
Under tiden får jag njuta av andras fina kök, ditt till exempel..härligt med de vita avlånga kakelplattorna och vita fogar...vedspisen..såå fin..ni har gjort köket till ett riktigt drömkök!
Kramar
Mia

Dorthe ♥ sa...

Vilket kök du har! Sååå vackert!

Kram
Dorthe

Karin i Villa Grå sa...

Yeah - VVM! Vi tittar inte heller och jag har ingen aning om vem Björn G är, som alla pratar om. Honom har jag missat helt. Det är alltså inte helt lyckat att avstå från Melodifestivalen om man vill ha pejl. Kanske blir jag tvungen att börja titta på Nöjesnytt för att inte verka helt bortkommen *tror*

Ert kakel är så fint, ett sådant ville jag också ha till vårt kök, men nu har vi en gång för alla bestämt oss för att ha kvar den liggande pärlsponten. Noll kakel alltså, jag får helt enkelt spana in ditt kök i stället :-)

Åh, en sådan där penna brukar jag också drömma om..! Snudda vid valfri vägg bara, så blir hela huset rent på tre sekunder..! Wooow, tänk dig det..! Slippa vada fram bland dammråttor, aldrig behöva skura toaletter med fula kalkavlagringar och never again vara tvungen att försöka skura bort flottiga handavtryck på väggarna..! *tindrar storögt*

Nä, men faktiskt, jag har läst om sådana pennor till kakelfogar, och det vore ju märkligt om vi är två som har drömt om samma sak, så de finns säkert irl!

Ha det bäst!

Kram!

Ann-Catrin sa...

Hallå... oj så snyggt det blev... er spis skulle jag kunna dö för.
Och ert kakael är ju bara sååå snyggt!
ha en fin helg kram A-C