Leta i den här bloggen

Sidor

torsdag 3 mars 2011

Jaktstuga?

Återigen en strålande dag! Man känner att livsandarna kommer tillbaka när solen tittar fram, benen tar små glädjeskutt och hela munnen ler :-D Bröstet fylls av luft som är lätt att andas och inte av luft som sticker som små knivhugg i halsen, man drar upp mössan så att pannan blottas i ett fåfängt försök att få lite färg och inte ner till nästippen för att skydda sig mot arktisk kyla. Man sträcker på sig och låter ögonen svepa över nejderna i stället för att slå ner blicken för att skydda dem från isvindarna. Underbara sol!!

Mars är dock en opålitlig månad och jag är beredd på drivis och snöstormar - men detta var en liten försmak av den ljuva tiden som ligger framför oss. Sommar, sommar, sommar...tralalaalalaalalaa :-)

I mitt huvud inreder jag vidare i tv-rummet/kontoret/biblioteket. Ramlade över dessa godbitar till möbler som mer än gärna skulle få flytta hem till oss.




















Alla bilder lånade från: The Countryhouse. Vilka underbara möbler!! Tyvärr så har inte den stora lottovinsten tillfallit oss ännu annars skulle jag shoppa loss där ;-)

Jag inser att när jag tittar (och dreglar) över dessa möbler att det blir väldigt rustikt nere i tv-rummet, eller ska jag börja kalla det för jaktrummet, kanske? ;-) Men med textilier kan man lätta upp det mörka och tunga och, ärligt talat, vi har det så vitt där uppe så en mer "maskulin" inredning här nere skulle balansera det bra.

Jag drömmer vidare om min jaktstuga och inreder vilt i sinnet ;-) Over and out! /M

Inga kommentarer: