Leta i den här bloggen

Sidor

onsdag 2 mars 2011

STOR klocka...

Fågelkvitter och solsken! Vi hade +16 grader på soldäcket idag - wow, liksom! Det var riktigt varmt när jag stod i solskenet, förvisso klädd helt i svart, kan ju vara en av anledningarna ;-)

Jag var och hämtade ett paket idag, ett stort paket! Vi håller på att inreda källaren och jag vill ha en mörkare stil där nere än uppe. Typ New England-, bibliotek-, kolonialstil...En härlig blandning alltså :-) Nu vet jag inte om det finns en sådan stil, men för mig innebär det vita väggar och mörkbruna eller svarta möbler, lite rost här och var, rotting, sliten gråbrun färg på slagbord, renfällar - ja, lite mer rustikt helt enkelt. Och för att toppa det hela, en fantastisk Toile de Juoy-tapet, blå och vit med romantiska motiv för att det inte ska bli för rustikt.

Men jag var ju och hämtade ett paket och vad var det i den då? Jo denna:














Och från andra sidan ;-)














Visst är den snygg!! Ca 60 cm i diameter och med underbara världsbilder på den - lööööööve!!

Nu kommer i-landsproblem deluxe, var ska jag hänga den? Jag springer runt som ett skållat troll och hänger den än här och än där. Jag vill ju ha den överallt! I helgen har den nog hittat sin givna plats i det Snäckska hemmet. Skrev jag att jag löööööve den? ;-)

Härlig onsdag på er /M

2 kommentarer:

Nanna sa...

16 grader!!!!!!!! Var i hela friden bor du i detta land? Bor nere i skåne och hade vi riktigt grått väder idag och ca -5 grader. Riktigt "depp"väder. Så skicka gärna hit lite sol!

Snäckornas sjö sa...

Haha! På soldäcket, alltså altanen, var det +16 grader. Precis där termometern finns är det i lä. I övriga världen var det väl +2-3 ;-)