Leta i den här bloggen

Sidor

måndag 14 mars 2011

Vildfikon & Vindruva

Det blev inget herrbesök för W, C styrde upp det hela :-)

Oj, vilket kanonväder det blev idag! Jag hjälpte C att bära iväg kvistar och grenar från träden han hade fällt, eller i ärlighetens namn kånkade jag mest på hunden - nu när det har töat så sjunker man ju hur lätt som helst igenom all snö, och är man bara ca 25-30 cm i mankhöjd försvinner man lätt :-D

Har man jobbat fysiskt behöver man redig mat så idag blev det laxpasta med broccoli och körbärstomater.














Nu hade jag rökt lax i kylen så jag kokade bara pasta och broccoli, la upp det på ett fat, kokade upp tomat och basilika creme fraiche och arrangerade sen laxen och tomaterna över. Enkelt och gott! Godast med färsk pasta, men det hade vi inte hemma.

Jag har en tendens att pilla och dra i mina nagelband och det gör ju så ont. Men jag hittade i en lokal affär denna som är som ett stearinljus men som innehåller palmolja och sojavax. Man tänder ljuset och när det har blivit lite rinnigt smörjer man in händerna med det. Perfekt!














Och det doftar alldeles ljuvligt också - vildfikon och vindruva. Den kostar femtiolappen (om jag inte minns fel) och den är dryg och håller länge. Det fanns en massa olika dofter. Lite roligare än vanligt handkräm, kanske!? Och vi har använt den även till ryggmassage, men ett varningens ord, det doftar starkt...och länge!

Nu blir det att softa, tända ljus och se på film. Ha det bäst! /M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är Vildfikon och vindruve-ljuset ljuvligt! Smart idé med massageljus, massageolja och ljus i samma. Kika in på Klinta.org om du inte redan hittat dit, MASSOR av fina grejer till hemmet, trädgården, samt underbara hudvårdsprokukter:)
Kram Eva

Schakalen sa...

Trevligt! Älskar att ta en lugn kväll med massageljus och god mat. =)