Leta i den här bloggen

Sidor

lördag 17 november 2007

Happy B-day to...

...ME! Japp, då blir man ett år äldre då. Från 29 till...29 igen ;-) Jag måste ha hittat ett åldersbetingat elixir som gör att man aldrig blir äldre! Har fyllt 29...tja, ett par år nu ;-) Känner mig som 29, ser ut som 29 (i dunkelt ljus och om man kisar!). Synd bara att jag inte vet vad det elixiret är för något...annars hade jag tagit patent på det och blivit rik och levt lycklig i alla mina dagar! Jaja...den som söker...Aaaanyhooo, det blir en lugn födelsedag. Mor och far kommer över och vi ska äta lite mexikanskt och jag tänkte baka lite (kors i taket!). Kakan i nyaste "Lantliv", den som även Dorthe bakade (ni som läser hennes blogg vet vilken jag menar), såg underbart god ut och även rulltårtan med lingon ska jag prova på. Lovar att ta kort...om de blir bra! Annars åker jag till närmaste kondis och tar kort på deras tårtor och låtsas att jag har gjort dem! Ni kan väl låtsas ni med ;-)

Har fått tag på ett trädgårdskors. Antingen ska jag "shabba" till den lite, eller så slänger jag ut den där den får rosta till sig. Har ej bestämt mig än. Däremot tänker jag inte sätta någon sockel på den, gillar ha den liggande, så där lite nonchalant inslängd i ett hörn (inte ett dugg medvetet placerat, åh nej!).

Fredagar är den bästa dagen i veckan. Bara sitta vid köksbordet och låta mörkret sänka sig, tända ljus, dricka lite rödvin, prata med C och klappa Wilma (det går bra tvärtom också, prata med Wilma och klappa C ;-)). I går ställde jag kandelabern på en av köksbänkarna, och om man kisar lite kan man låtsas att det är paket som ligger runt den (och inte en massa tillbehör till tårtorna och gamla pelargoner som jag räddade från grannens trapp), man får lite julstämning faktiskt.

Så här blev stolarna. Ett förskräckligt ljus, jag vet! Tagen på kvällen, med blixt...men det får duga. I hyacint-skålen ska jag arrangera ljus och mossa när det börjar lacka mot jul. Är nöjd över stolarna och ångrar mig inte ett dugg!


Sjön har fått ett tunt, tunt istäcke över sig. Det såg så vackert ut i morse...nu är det bara snön som fattas.
Ha en riktigt bra lördag, ladies! Nu ska jag släpa min gamla kropp ut på en promenad...ooopppss, jag menar givetvis min pigga, 29-åriga kropp ;-)



14 kommentarer:

Anna sa...

Grattis i efterskott till dig! Hi hi visst är det bra att fylla samma siffra om och om igen:)

Jag ser att du har hittat ett likadant kors som jag!
Finns bild på det på bloggen!

Ha en härlig dag!
Kram
:)Anna

Snäckornas sjö sa...

Tack snälla du! Hmmm...bloggen visar att jag skrev inlägget den 16/11, men det var i dag jag skrev, alltså den 17e. Vet inte varför den strular...jag kanske har ändrat något?? Inget jag minns, och det beror inte på att jag är senil...jag är ju trots allt bara 29 ;-)

Marja Kristiina sa...

Paljon onnea!!!

PS. Aivan ihana risti :-)

Goa sa...

Grattis...till alla dina 29-år!!
Hipp,Hipp...
Fina bilder du visar...jag såg verkligen bara paket på bänken...helt ljuvligt!! Och ditt kors...åh, villha!! Tycker också det är snyggt att bara låta det ligga så!!

Hoppas du får en riktigt mysig dag med din familj och massa fina saker..:)Ät mycket kaka..mmm!
Av mig får du en KRAM och massa snälla tankar!
Goa

Anonym sa...

Congrats!

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Vilket urläckert kors!!!

Solsjö - Under en vind sa...

Stort grattis lite för sent!!! Hoppas att du hade det toppem på din dag! Mycket fint på dina bilder!!! Myspysigt!
Må gott, kramis!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Dorthe ♥ sa...

Snälla M....vill ha ditt trädsgårdskors!!! Hoppas att du tog dig igenom dagen, men det gjorde du säkert. Vet hur det är...vi är ju lika gamla ;o)
Himla massa kramar
Dorthe

Anonym sa...

T i Hammarlund.
Grattis i efterskott, vännen!
Hoppas du fick en fin dag och kväll och många presenter. ;)
Många kramar till dig!

Nilla sa...

Stort grattis i efterskott!

Din kandelaber är så underbar, vill också hitta en =)

Så fina stolarna blev! Finns det nåt som inte blir fint i vitt? =D

Hoppas du får en jättebra kommande vecka!

Kram Nilla

Anonym sa...

Hej
Åhhh gud vilka mysiga stolar du har...för att inte tala om det underbara bordet som står i mitten;););)
Det där ser verkligen jättemysigt ut, även fast du tog bilden på kvällen med blixt...=)
Ha det bra//lie

Lilla Blanka sa...

Grattis i efterskott! Jag har nog samma elixir, har fyllt 29 flera ggr nu ;)
Fint kors du har hittat! Såg ett sånt på en annanblogg o då var det vitmålat o blev jättesnyggt :)
Fast det är fint som det är oxå tycker jag!
Kram, Mia

mcrate sa...

v1x88k3o76 e2a57k9c25 r7n42k5z56 l2n11g2h28 v8p23v4v21 d5q79p0z62