Leta i den här bloggen

Sidor

onsdag 21 november 2007

Liiiite jul har smugit sig in...

I dag onsdag var jag hemma och jobbade. Skönt med en chef som låter en göra det. Det närmar sig jul... prov, uppsatser, recensioner och muntliga redogörelser ska rättas och betygsättas. Det ska bedömas och beslut stöts och blöts hela tiden. Har halkat lite efter med rättningar, därför var det skönt att vara hemma och göra det i lugn och ro. Och vad händer när jag sitter och rättar i brasans sken?? Somnar som en stock!! Men det var skönt och det behövdes...

Jag hann pynta lite i dag också. Lite julstämning har jag skapat...inte mycket så man hinner tröttna, men små röda inslag har fått flytta in.

"Duken" i v-rummet blev en vit, antik handduk med rött broderi. Lite granris i brickan och rödvita band runt ljusen...lite lagom så där.

Bilderna kommer lite i oordning...men här är glaskupan med en liten ljusslinga i. Vacker på kvällen och den söta kungakronan syns silverskimrande där i när det börjar skymma.

Rödvit handduk igen. Det får inte bli för mycket...man ska bara ana den kommande högtiden!


Mina blåvita Lexingtonvantar blev utbytta till rödvita dito.

Denna duk har också det rödvita temat. Kanske blir det utbytt till jul, men nu har den de rätta färgerna men inga andra juldetaljer.

De vackra födelsedagsrosorna pryder byrån än så länge, när de börjar sloka ska jag torka dem i stället. Rödvit handduk här också och ett litet hjärta i rött och beiget får hänga från hyllkroken.

Lite lagom juligt, eller hur? Less is more...säger jag nu, och sen exploderar det väl när det är en vecka kvar!
Måste bara nämna att min brorsdotter ska heta Nova Emilia, och att jag tycker att namnet är så vackert! Ljuvligt namn till en ljuvlig tös! Bye for now!/ M



9 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket vackert namn. Ligger bra i munnen.
Alldeles lagom med rött i min smak. Jag har ju bara vitt förstås men lite rött sätter lite piff.
Hos mig stämmer dock inte less is more. Älskar pynt!!!!!!!!!!!!
Så gott att du fick en liten lur framför brasan. Man sover så gott i brasans sken.
Kramisar Jeanette

Nilla sa...

Åh så vackert du pyntat! Har pysslat en del julsaker men inte pyntat än fast nu blev jag bra sugen =)

Vackert namn hon fick lillan.

Hoppas du får en skön kväll!

Kram Nilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja du har verkligen pyntat det så vackert . Milt och fint som Lillans namn !
Ha det gott /Lotta

Lilla Blanka sa...

Jag blir alldeles lycklig när jag ser dina bilder, det ser så rofyllt och helt underbart ut..!
Kram, Mia

WhiteVintageDreams sa...

Ååh vad mycket fint du visar :). Strutarna skapar ha-begär ;).
Å du...jag hade nog oxå somnat vid brasan ;).
Kramar

Dorthe ♥ sa...

Hello Honey-Cake!
Sätt på kaffet M så kommer jag och slår mig ner i ditt vackra hem ;o)
See you!

Hugs from me
Dorthe

Linneagården sa...

Vad mysigt du har gjort. Det är klart man kan plocka fram det röda för att sakta komma i stämning, håller med dig helt!
Må så gott /madelene

Unknown sa...

Tack snälla gulliga för uppmuntrande kommentar. Det värmer mitt hjärta
Ha en trevlig helg
Kramisar Jeanette

"M" sa...

Så mycket fint...jättemysigt. Det är svårt att låta bli juldekorationerna...kram