Leta i den här bloggen

Sidor

tisdag 13 november 2007

I had a dream, which was not all a dream

The bright sun was extinguish'd, and the stars
Did wander darkling in the eternal space,
Rayless, and pathless, and the icy earth
Swung blind and blackening in the moonless air

Jajaja...jag vet, fel årstid! Men det händer inte så mycket här hemma. Total stiltje...därför blir det en gammal bild. Och jag längtar faktiskt efter sommaren, ok julen också, men sen är det sommar som gäller. En av anledningarna är ljuset, det underbara, magiska ljuset!

Om ni förstorar upp bilden ser ni att klockan står på 17.02. När klockan är så mycket vid den här tiden är det kolsvart. Jag gillar det ej...tror att jag skulle kunna uthärda både höst och vinter lite lättare om det inte blev så mörkt så tidigt. Nu när jag skriver detta är klockan 18.46 och jag skulle kunna tänka mig att gå och sova (!). När det är sommar och det är ljust och vackert kan man ju få för sig att åka och hälsa på vänner, gå på promenad, grilla lite, spela kubb, bada...you name it. Men nu...äh...behövde bara gnälla lite över mörkret. Sommaren kommer så småningom! Nej, nu ska jag gå och grilla...ehhh...bada...ehhh...tända lite ljus...jaaa...det kan jag göra ;-) Over and out!

8 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Här har du en till som älskar solen och värmen!! Visst, på vintern är det mysigt att tända ljus, lyssna till brasans sprakande och njuta av den mysiga julen....men det är också halt, kallt, blött, mörkt.....
Sommaren kan också vara blöt...men precis som du så gillar jag LJUSET!! Had en solig sommarbild i mitt förra inlägg....
Önskar dig en skön tisdagskväll! Kram!

Unknown sa...

Tänd några ljus och din vackra brasa, spela fin musik och dröm dig bort till sommaren. Res i tanken.
Själv tycker jag om mörker, nått den ålder då gör sig bäst i skymningen.
Kramisar Jeanette

Goa sa...

Ja visst är det underbart...vilket vackert inlägg förresten!
Jag menar det är precis så som du säger...det är mörkret som gör det jobbigt! Fast jag älskar den tid som är nu, så håller jag med om det.
Jag säger som med Jeanette...res i tanken!
Innan vi vet...så är det på riktigt igen!
Ha en underbar onsdag!!
KRam!

"M" sa...

Underbar bild, ser härligt ut att ligga där å slappa..kram "M"

Lilla Blanka sa...

Åh nu längtar jag till sommaren...! Skön bild :)
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Ah, vilket ställe!!! Man dör!! Och Wilma, vilken going, så söt man kan vara då! Mari.

Nilla sa...

Älskar också ljuset, värmen, solen!

Tycker även om de andra årstiderna men de räcker ju så länge? En månad höst, en vinter och en eller möjligtvis två vår sen kunde ju resten vara sommar =D

Ha en bra dag!

Kram Nilla

Goa sa...

Bara jag som är inne och kikar...hoppas du mår väl!
Vill önska dig en trevlig helg!
KRam på dig!
Goa