Leta i den här bloggen

Sidor

onsdag 7 november 2007

Lite har jag hunnit måla...

Hej på er alla! Tackar så mycket för era snälla kommentarer! Jag tog en time-out från bloggen och datorn (inte helt men nästan). Kände att jag var helt slutkörd och behövde bara vila...Det blir så ibland. Man jobbar och kör på i sitt vanliga race och sen är man ledig och hinner tänka och känna efter och då börjar alla varningslampor att blinka. Nu är jag lite piggare, tillbaka i ekorrhjulet förvisso efter en veckas ledighet, men med batterierna någorlunda uppladdade. Måste in på era sidor och titta vad ni har hittat på!! Det ska bli kul!

Det blev ju lite snö förra veckan...så här såg det ut hemma hos oss:

Middagsbryggan i snöskrud...

Badbryggan likaså...Men nu är det bara slask igen :-( Längtar tills det kommer ordentligt med snö, då ska jag pynta bryggorna också. Lite lyktor, granris och annat smått och gott!

Jag har inte legat helt på latsidan. Kommer ni ihåg stolarna som jag visade förr? De var bruna och helt ok, men jag var i valet och kvalet om jag skulle måla dem eller inte. Det gjorde jag och här är den ena av dem. Sååååå mycket bättre, tycker jag! Tänk vad vit färg förändrar och gör allt vackrare. Det tycker väl alla vi i alla fall, vi som är helt frälsta i vitt ;-)

Från andra sidan. Den andra stolen är bara grundmålad ännu, men det blir en ny bild senare, när det är pyntat och klart. Det blir lite till som blir ommålat, men det får ni se senare!
Det har hänt lite mer också. Jag har blivit faster!!!! Jipppiiiiii!!! GRATTIS käre bror och kära svägerska! Vi är så glada här hemma och längtar efter att få se lilla sessan...
Ha det bra i höstrusket! Kramar

19 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Hej min vän!
Tack för besöket hos mig.Visst blev stolarna finare i vitt. Helt klart. Även utomhus blir det snyggare med vitt.... *fniss*
Synd att inte snön blev kvar.
Kram Eva Agnes

Anonym sa...

Underbart att se att du är "back in business". Stolarna blev helt otroligt vackra. Nu tror jag att jag får ta tag i ett par liknande som jag också har. Dessvärre hör ett litet bord till, det kan bli en utmaning. Kram på dig/Anitha

Handplockat sa...

ååh ta det lungt...
jag känner mej åxå utarbeted just nu

hämta andan en stund så kommer du igen med nya krafter
vilka härliga bilder du bjuder på....

ha det bäst

Stämningsfullt sa...

Det blev jättefint. Vilken fantastisk spis ni har!! Så enorm och vacker.

Goa sa...

Åh, så glad jag är att du är här igen!! Jag har saknat dig..:)
SKönt att du kunde vila...man måste vara duktig att lyssna på kroppens signaler...annars säger den stopp!
Älskar dina stolar...vill faktiskt också ha dem...(snart har du inget kvar)..har du sytt överdragen?
Så bara känner jag hur ni firar advent på bryggan med massa glögg, pepparkakor, ostar och massor av lyktor och granris...åh, din lyckost!! Det är såå vackert!
KRam på dig och ha en härlig fredag i ditt underbart fina hem!
Goa

Nilla sa...

Hej!

Tack för din snälla komplimang, kransarna var inte så svåra att göra, lite stickigt bara, handskar var bra att ha =)

Grattis till fastern!

Helt otroligt vackert med vitt! Ibland vet jag inte varför man velar? Måla eller inte måla, när allt blir så vackert med lite vit färg!

Försök att inte ta ut dig helt och hållet.

Kram Nilla

Unknown sa...

Hej vännen,

Kul att du känner dig fit for fight igen. Så fina dina stolar blev, men som du själv säger så är ju nästan allting vackert då det är vitt.
Blir så avis på att du bor vid sjön med egen brygga och allt. Så härligt! En dröm. Och tänk så vackert när ni har snö, så underbart.
Kramisar Jeanette

junhe sa...

hej...här var dt fina saker vill jag lova, jag gillar din öppna spis extra mycket =D ha dt gott/ junhe

Anonym sa...

Hejsan !

Oj har ni redan så mycket snö? Här har vi inte sett röken av en snöflinga ens?
Ja, det går i perioder då man känner att det är lite för mycket, ta det lungt! Man ska lyssna på sin kropp, man har ju faktiskt bara en, ler.
Vi finns här när du vilat upp dig!
Kram Petra

Solsjö - Under en vind sa...

Så skönt att du är här igen!!!

Vackra snöbilder, superfina stolar (absolut vackrare i vitt!!) och stort grattis till nytillskottet i familjen!

Önskar dig en skön helg! Stor kram!

H ennA sa...

Hej...
underbar bild på bryggan! Fantastiskt fin..samt allt annat du visar upp, ljuvligt!

Trevlig helg!

Tidsmästarinnan sa...

jag tycker det är lite orättvist att vissa får ha TVÅ jättefina bryggor medan vissa andra inte har en endaste liten brygga alls. *hrhm*
För övrigt vill jag gratulera faster!
(och stolen blev himla snygg!)
Kram
S.

Lilla Blanka sa...

Åh vad vacker bild på bryggan, kan tänka mig att den är lika vacker året runt!
Stolarna blev såå fina, japp vitt är ett säkert kort ;)
GRATTIS också till faster...!
Kram

Dorthe ♥ sa...

Hej Gumman!
Vilka vackra vinterbilder! Jag vill oxå ha snö, men här regnar det bara.
Och du...jag tycker absolut att du ska bli dansk i jul..hi hi.
Pussa Wilma från mig!
Kram på dig
Dorthe

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut med all snö. Här har det också snöat och jag tycker det är så härligt och hoppas nu på en jul med mycket snö.

Men å vad vacker stolen blev som du målat vit. Blev verkligen fint !

Får också passa på att gratulera dig till att du blivit faster.
G R A T T I S !!!

Kram Kram
Carina

"M" sa...

Jättefina stolar...vacker bild från bryggan i vinterskrud..

WhiteVintageDreams sa...

Grattis :). Å du stolarna e jättefina.
Trevlig söndag! Jag måste kika runt lite mer i din blogg nu ;).
Kram

.:Klara:. sa...

Stolen blev jättefin i vitt och kuddöverdraget är otroligt vackert!
Ibland behöver man vila lite. Jag har också tagit det lugnt med bloggandet i veckan. Knappt varit vid datorn ens. Sitter ju framför en skärm hela dagarna på jobbet, då blir det inte alltid ork över till detsamma på kvällen.
Ha en underbar söndag!

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån vacker stol!!!! Och ljuvliga bilder från din brygga med snö... mari.