Leta i den här bloggen

Sidor

tisdag 20 november 2007

Skogens röda guld

Födelsedagen är nu firad. Berättade ju om att jag skulle baka...och det gjorde jag! Bildbevis nedan. Båda var goda, men lingontårtan var den smaskigaste, sa juryn. God, men samtidigt med lite sting i smaken i och med skogens röda guld.

Födelsedagen ska även firas med en tjejmiddag lite längre fram, vilket ska bli roligt. C och jag ska försöka komma ifrån och äta middag också...och då kanske jag får en liten present också!! Nej, fick inte någon av honom...Han jobbade hela helgen, så vi sköt fram firandet istället. Det var ju bara 29 år jag fyllde, så det gjorde inte så mycket ;-) Men vackra rosor och egen-pengar av mor och far fick jag, som jag vet precis vad jag ska spendera på. Måste erkänna att jag är lite svår att köpa presenter åt. Därför har jag gjort det lätt för mina nära och kära...de brukar ge mig en summa i stället som jag får göra vad jag vill med. Det tycker jag är bra...Till C brukar jag ge handfasta tips om vad som önskas ;-) Tråkigt kanske...men jag blir glad och han slipper våndas över presenter. Ok, 'nuff said! Uppsatsrättning står på schemat nu...bläääh! Ha en fortsatt treflig tisdag!

4 kommentarer:

Goa sa...

Tjena 29:an!!
Hoppas du har det gott...dina tårtor hade jag inte tackat nej till...
mina höfter hade gillat dem *ler*
Och så ska det bli spännande att se vad du shoppar och vad C "väljer" till dig...;)
Kramar i tungvikt till dig...från mig 39:an!

Solsjö - Under en vind sa...

Ser verkligen goda ut de där tårtorna!!! Visst är det bättre att välja själv, då får man vad man vill ha och slipper bli besviken! Må gott, kram!

Marja Kristiina sa...

Oj vad dom ser goda ut!! Your blog always warms my heart :-)

Dorthe ♥ sa...

Mmmm...så goda dom ser ut!

Kramisar
Dorthe