Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 25 november 2007

Shopping!

I går brände jag en del av födelsedagspengarna på shopping. KUL!

En ostylad bild. Snyggt med de blå dokumenthållarna, va ;-) Vi håller på och röjer i källaren och det vi måste spara får husera i köket ett tag, så att vi inte av misstag slänger det. Men jag köpte nya stolkjolar som jag vill visa och jag orkade inte styla. Lite fel kuddar i dem bara, de blev lite för bulliga...jag sitter nästan och dinglar med benen ;-) Det är mycket bra kvalité på dessa, Nyblom och Kollén, och kommer nog hålla rätt länge.

Ja, sen blev det fattigmanssilver, så klart! De är underbara...

Toile de Juoy-mönster på servetterna, passar till julen.

En förvaringspåse i linne. Har inte en aning var jag ska ha den, men det stod ju ett M på den, så jag kunde inte motstå den ;-)

Har länge varit nyfiken på dessa ljus, främst doften då! Köpte en "Clean cotton" och den doftar verkligen underbart!! Nästa får bli "Country linen". Inte direkt juliga dofter...får skapa det själv. Men de är dyra ljusen...150 kr! Fast i och för sig har de väl en rätt lång brinntid...

Denna lilla burk hittade jag också. Har tandborstmugg och tvålfat i samma serie i badrummet. Badrummet har ni inte sett ännu och har väl tänkt att visa den någon gång. Men jag tycker att det alltid är en massa tvätt där inne...suck! Där är det inte vitt, eller jo lite kanske. Det är nog det rummet som mest går i Shabby chic, eller romantiskt om man så vill.

Denna ska också in i badrummet. Vet inte riktigt vad det är...men jag tänkte man kunde ha topz i den. Ok, den är grön...så vårt badrum går i grönt! Huva, tänker ni...men det är inte så farligt! Och till mitt försvar får jag väl säga att jag inte har valt kaklet...Nåja, bilder kommer senare!

Denna fina tillbringare hittade jag också. Det är inte så roligt när man försöker duka i vitt och romantiskt och sen har man en ful tillbringare i plast framme. Denna är ju mycket finare!

Och här har jag inte köpt något nytt, men jag hade köpt vita tallrikar som jag tänkte ha i hyllan. Vita, ganska enkla med en vågig kant. Och vad händer? De får inte plats i hyllan...skit också! I veckan får jag åka tillbaka och titta efter djupa i stället. Men jag vägrade att ställa tillbaka de blåvita tallrikarna igen, så jag letade i gömmorna och hittade tre gamla Rörstrandstallrikar. Men det ska bli vitt så småningom...nu ser det för somrigt ut!

Gick runt och hängde fattigmanssilvret lite här och där. En hamnade i hallen under en ängel.

Några under en glaskupa i köket.

Och de två sista i köket också, under lampetterna.

Ja, det var väl allt för mig. Ska kika runt i era hem nu...ha det bäst!/ Kram/ M



16 kommentarer:

Dorthe ♥ sa...

Heeej Goa Wilma!
Utav allt vackert matte har köpt, är du det vackraste...och du är sååå söt, där du sitter på mattan :o)

Vilka ljuvliga saker du har köpt M!!! Blir alldeles sjuk, när jag ser ditt fattigmanssilver. Ljusen...visst är dom underbara! Jag ar blivit berooende av dom. Som du säger...dyra är dom, men dom sprider doft i hela huset och är värd varenda krona.
Hörs sen!

Kramisar
Dorthe

n o r d i n g å r d e n sa...

Himmel så mycket vackert du har shoppat, så kul att få se!!! Och mycket finns hos mej med och gör det inte det så vill jag ha det!! Allt var ju precis i min smak! Ljusen, ja, visst luktade det gott!? Jag eldade mitt i går kväll med, en ljuvlig doft i hela rummet blir det och en sån M-påse har jag med, jag köpte den också bara för att det stod M på den, jättefin!! Dina stolkjolar är snygga, blev supersnyggt, hela köket blir liksom nytt med lite nytt tyg... Lilla goa vovven verkar stolt över mattes inköp med! Vilken vacker kanna, helt unik, en sån har jag inte sett förr, skitsnygg såsom den "topslådan" och de där fattigmanssilverkulorna, sååå snyggt!! Och allt annat, minns inte allt nu, måset kika igen! Ha en skön söndag och ny vecka! Mari.

Stämningsfullt sa...

Oj så mkt fint du har köpt! Jag hr salt och pepparkar i samma serie som kannan. Det finns ett jättefint kakfat i samma serie som jag gärna skulle vilja ha!

Nilla sa...

Så mycket fint du shoppat!

Hoppas du får en skön söndagkväll!

Kram Nilla

Änglahem sa...

Vilka jättefina saker du du köpt!

Den gröna ´grejen´ du ska ha topsen i är jättemysig, visst är det fint med grönt - Grönt är skönt.

Ha det bra, Ulrika

lilla karin kavat sa...

Så himla fin blogg! Så vakra saker du fyndat! Hit kan jag komma igen! Hälsningar Karin.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vad mycket fina du shoppat , din lyllos !!!

Goa sa...

Du ska veta att jag njuter och tittar och njuter och tittar och njuter och...ja, du förstår...jag blir helt galen av allt fint som du har shoppat!!
Guuud så kul och massor blev det ju..KUUL!! Och så vill jag se ditt badrum...nu!!
Ha nu en helmysig ny vecka i ditt vackra hem och njut av dina nya saker...mums!!
KRamar i tungvikt till dig...från mig!!

*psst*...klart att man kan måla glaset...det är farligt när Goa och penseln svingar förbi..;)

Anonym sa...

Oh, I love clean cotton! Kan tipsa om att man kan köpa på nätet. Vaxkakan är både grym och dryg, egenskaper som jag normalt inte gillar :)
www.yankeecandle.se.
Kram/Anitha

Tidsmästarinnan sa...

men vad du har köpt mycket fint (till ditt redan så fina och inspirerande hem!)
Härligt med lite föraning av julpyntet med rödvita detaljer här och där!
Kram från S.

Lilla Blanka sa...

Ojojoj vad mycket fint du visar!
De där vita stolsdyne-fodralen (?) kollade jag oxå på härmomdan, tycker de är jättevackra!
Linnepåsen ser oxå såå fin ut, kan man ha lite lanvendel i kanske?
O fattighmanssilvret :) underbart!!!
Kramis, Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Oj vad mycket fint du handlat!!!!Blir helt avis....och defintivt alldeles för shoppingsugen själv!!! *fniss*......Njuter och beundrar dina bilder! Kram och ha en skön kväll!

Anonym sa...

Börjar se riktigt juligt ut! Vi ska väl lyckas röja lite först och sedan kolla adventssakerna. . . och montera upp en lampa o sätta upp hatt hyllan som brakade på inflyttningsfesten. . . ett himla sjå ;-D Hoppas allt är bra mer er! Kram!

Anonym sa...

Åh så mycket vackert du köpt! Måste väl bekänna att mitt badrum också är grönt, och min man har valt det! Det är faktiskt Ok, men jag vart lite paff över den överraskningen. Så otroligt mkt vackert fattimanssilver du har, vill också införskaffa mig lite mer, men först och främst ska jag ta och köpa mig en ordentlig gran, kan inte ha riktig! ha det gott kram petra

www.nestorforlag.se sa...

Vilken underbar öppen spis du har, har aldrig sett något liknande!
Skulle köpa ett hus direkt om det fanns en sådan spis i oavsett skick!
är den ny eller gammal om jag får fråga?

yanmaneee sa...

balenciaga
kobe sneakers
golden goose
nike epic react
kobe basketball shoes
jordan shoes
jordan shoes
golden goose outlet
kobe 11
kd 12