Leta i den här bloggen

Sidor

torsdag 28 februari 2008

Tänk att så många av oss ser fram emot sexdagen... ;-)

Friday, fredag, perjantai, Freitag, viernes, Παρασκευή, пятница, cuma, ven, vrijdag, vendredi...kärt barn har många namn!! Och till sist min favorit: fredag heter på portugisiska...sex!!! ;-)

Har inte tagit några nya bilder, men hittade några gamla.

Så här såg köket ut när vi flyttade in! Aaahhh, detta vackra furukök!! Det var en fröjd att laga mat och ha romantiska middagar där på tu man hand...yeah right!! Barf alert!!

Här ser ni C i målartagen. Han gillar att måla och det är en himla tur, för det gör inte jag! Tycker det blir så långtråkigt i längden...ja, i tvären också ;-) Det går åt mycket bränsle när man renoverar. Om ni tittar noga ser ni nog alla tomburkar och bag-in-boxar! Ganska exakt ett år sen vi började renovera. Jag tror vi började i februari och blev klara i maj.

Och så här blev det färdiga resultatet! Ok, nu är det en gammal bild...orkade inte leta rätt på en nyare. Den här bilden visar en blommande pelargon och vackert väder ute, därför blev det denna! Önskar er en riktigt treflig sexdag ;-) Later dudettes (and dudes)!/ M



23 kommentarer:

Änglahem sa...

Hjäääälp!!! vilket bastukök*ryser*, hua mig alltså!!! Allergisk mot furu!! jo det är sant*fniss*

MEN vilken skillnad det blev!! Där ser man vad några..nåja många liter vitfärg kan göra!!! Ditt kök är ju bara super, superfint nu!!

Näää...kan ingen spanska heller!!!!
Ich spreche ein bichen deutch...säkert felstavat, förstår bättre än vad jag skriver. Har inte skrivit på tyska på säkert 20år!!! Hjälp igen .... håller jag på att bli gammal...hemska tanke!!

Kramar
Ulrika

Änglahem sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Villa elva-kulla sa...

Vilken skillnad, jisses alltså, riktigt fint blev det.
Ha en riktigt mysig helg/ Jennie

Änglahem sa...

YEEEES! Förstår!!!! Blir Snäckan fortsättningsvis, men nu kan jag ju tänka *impad va?* rätt namn!

Kramis

Beas sa...

För-bilden var en rysare, men det blev ju hur fint som helst sedan.

Ser att ni bevarade takbjälkarna som de var.

Vi har likadana i vårt kök och jag står i valet och kvalet om jag ska måla dem. Funderade ni någongång på att måla dem vita?

Jag har lååångt kvar till så fint kök som ni har känner jag. Helt underbart! Och vad FORT ni jobbade ändå.

Härligt med "bränslet"...hihi.

Ha en underbar helg!

Kram Bea

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken skillnad!!! Et sånt vackert kök ni har idag, skitsnyggt!!! Trevlig helg! Mari.

Lisa Boni sa...

What a lovely and amazing transformation! Beautiful!

Eva Agnes sa...

Men du, så härligt köket blev. Inte klokt. Helt nytt med bara färg.
Toppensnyggt!
Kramar Eva Agnes

Kannor och karaffer sa...

Håller med sex är helt u-bart ;-))man längtar efter det varje vecka!!

Vilket underbart fint kök ni har - vilken skillnad!!

Ha en fortsatt bra lördag!
/Ann

Anonym sa...

Sicken skillnad :-0 på köket :-)
Men nu blir jag nyfiken på vad resten av veckodagarna på Portugisiska heter!!
Glad helg
Kram

Karin Krut sa...

Gudars så mycket trä.. man kan nästan inte titta för mycket och länge det blir som att titta på solförmörkelsen men kan få ont och förlora synen ;) Vilken tur att ni snabbt utrotade all furu med vit färg för det blev alldeles vackert efteråt. Och visst behöver man en hel massa bränsle för hur ska man annars stå ut med renovering. Det kanske hade gått åt dubbelt så mycket om ni INTE renoverat ;)
Ha en skön lördag
Kram Karin

Lilla Blanka sa...

Hihi vilket härligt inlägg...! Och vad kul att se den ultimata förvandligen av ett bastukök till det drömkök ni har nu..ljuvligt ljuvligt!!!
Kramar
Mia

Lea sa...

Oj där kunde man få furufrossa på stört.
Herre milde tid vad ni har gjort det snyggt!!!!!
Det är så roligt att se före och efter bilder. Hoppas att ni har haft en riktigt mysig helg!
Ha det bra !
/Lea

stina sa...

Vilket jättefint vitt kök ni har !!!! Klart mycket bättre än bastuköket.....Men vaddå för ett par år sen så älskade jag furu... hu.. Kram stina

Anonym sa...

Å vilket fint kök!! Ja hugaligen för furu..Tänk vad man kan fixa mycket med färg!!
ha en fin helg
kram Maria U

Ann-Catrin sa...

Oj oj vilka före och efterbilder.. tänk vad mycket furu..
Härligt fräscht det blev..och gillar verkligen förnstret där mitt i.. riktig lantkänsla!!
Kram A-C

Dorthe ♥ sa...

Men du...kan du inte be C sluta måla?
Du har ju så mycket JAG vill ha så då byter vi....hi hi. Bättre att C kör flyttlass tycker jag!

Kramar
Dorthe....PS: Hälsa att han ska ta med sig Wilma ;-), annars blir det inget byte....;-)

Dorthe ♥ sa...

Skrattar....nä C får du behålla....det var ju Wilma, jag var ute efter. Men men...då blir det inget byte :-(

Kramar
Dorthe

Lilla Blanka sa...

Hej igen M..! Var bara tvungen att visa maken förvandlingen av ert ljuvliga kök..! :)
Kraaam
Mia

Lilla Blanka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karin i Villa Grå sa...

Va!?

Har ni ett riktigt vapen hemma..? Oh my God... *dreglar* Jag är väldigt svag för vapenskrammel... *kallsvettas* ...F höll i sin farbrors gevär en kort stund när vi var där och jag höll på att dööö... *svimmar*

Vilken otrolig skillnad det är på ert kök! Först bastu, sedan ögongodis! Vad är det med folk som trivs i gulnad furu? *undrar* Jag är glad att du föredrar vitt, det är ett sundhetstecken ;-)

Bra att du matar mig med filmtips, jag kommer aldrig att kunna hävda att vi inte har något att se på hädanefter *ler* I kväll ska vi se Neville´s Island med Martin Clunes, har du sett den, tro?

Ha en bra ny vecka bland tonåringarna ;-)

Kram på dig!

Karin

Anonym sa...

Herregud vilken skillnad! Ja, furu är ju inte en favorit direkt, men det blev fantastiskt fint när ni målade om!:)

phousut sa...

over here replica bags online web replica designer bags Read Full Article high end replica bags