Leta i den här bloggen

Sidor

tisdag 26 februari 2008

Boring Tuesday

Ok, har nu jobbat i två dagar och jag vill ha lov igen!!! Det var ju bara tråkigt att vara tillbaka på jobbet...men ska rikta in mig på att det snart är påsklov.

Och inget nytt har jag att berätta heller! Jo, en sak...hittade tussilago på tomten i helgen...norra Uppland...februari!!! Gudarna måste vara tokiga!!



Bildtorka har jag också...samma bild från olika vinklar ;-) Usch, jag är så bored i dag att det kryper i kroppen! Ska gå och reta gallfeber på C så att det blir lite livat i det Snäckska hushållet ;-) Over and out!/ M

22 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Mycket fint på bilderna iallafall!!!

Kramis!

stina sa...

Hejsan!" Hittade till din blogg nu i kväll.....urmysig! Sitter och klurar på ditt Jugoslaviska namn....Kram Stina

Eva Agnes sa...

Våren i skolan är tung. Det är så mycket man ska hinna med innan terminen är slut.
Men snart är det påsklov och sedan är det massor med lov fram till det långa sommarlovet.
Kramar till dig och upp med hakan
Eva Agnes

Anonym sa...

Förstår dig! Längtar inte alls tillbaka jobbet. . . Sedan tycker jag att påsklovet kommer lite för tidigt iofs - man får en så himla lång lovlös sträcka därefter :-(

Hittills är väl lovet ingen hit rent vädermässigt, hade settfram mot lite soliga, klara dagar som förra veckan bjöd på. Nu blir det mest till att kura skymning hela dagarna och se på dåliga filmer och läsa om böcker i brist på nya. . . Men det är rätt skönt att kunna göra sig en kopp te eller lite popcorn precis när man så önskar!


Kram!

Anonym sa...

Nu är det snart påsk... hoppas att våren håller i sig till dess så att man verkligen kan njute. Annrs brukar påsken ibland vara väldans kall

Karin Krut sa...

Jaa tänk vad man kan roa sin kära hälft. Jag var jättesur när jag kom hem från jobbet idag för att jag fick cykla i spöregnet och det var naturligtvis på något vis Lasses fel :) sen fick han som plåster på såren bära en massa fyndade möbler på kvällningen *skrattar* Han tycker att jag är jättesöt idag :)
Ha en skön onsdag
Kram Karin
ps. bilderna är jättefina :)

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan...
Tack för alla fina ord, ja jag älskar verkligen mina element, har aldrig sett några sådana förr, super varma & sköna med,, hihi...

Ja skåpet gillar jag med!!

Ha det gott

Kramar Daniel

junhe sa...

fin blogg du har, gillar dina zinkdetaljer=)

Anonym sa...

blev det livat i snäckska hushållet?? :)
Fina bilder har du lagt in iallafall..hoppas du är piggare!
kram Maria U

Villa elva-kulla sa...

Bilderna var då fina, med fina saker.
Ha de gott! / Jennie

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig, M!

Blev det någon uppfriskande fight igår då? Lyckades du reta gallfeber på C? *fniss* Man har inte roligare än man gör sig, sägs det ju :-)

Är det inte orättvist att ni, bara ett lååångt stenkast bort, har tussilago när inte vi har? Å andra sidan är jag en mild och generös människa som är glad för er skull ;-) Vi har ju rabarber på väg upp; tycker att jag tjatar om den där rabarbern överallt, i alla bloggar, hela tiden.

Visst är det fint med pardörrar. Önskar att våra parisar på övervåningen hade haft spröjs, men man kan inte få allt *konstaterar* Dörrarna är praktiska, när katterna är för vilda nattetid stänger vi helt dem ute från övervåningen, så får de härja nere *gillar*

Vi håller på att rusta vinden, och precis till vänster om pardörrarna finns en liten trappa med ful dörr upp dit. När vinden är fixad och sonen kan flytta upp ska fuldörren bort. Då kan vi emellertid aldrig ha båda pardörrarna öpnnade, för då blockeras vägen upp till vinden. Jag försöker intala mig att det är det som är charmen men gamla hus ;-)

Ha det så kul på jobbet ;-)

Kram!

Dot

Lilla Blanka sa...

Gillar bilderna.heheh, olika vinklar..spelar ingen roll, jättefina i alla fall :)
Kram
Mia

Ann-Catrin sa...

Haha.. ja så är det ibland... jobba det gör man ju jämnt...hua!!
Påsken är inte långt borta.. hav tröst!!!
Gillar dina bilder som vanligt.. ur alla möjliga vinklar!!!
ha det gott i allfall... ni har ju tussilago.. men vet du.. dotern kom in med lte blåsippor idag... ja konstigt är det!!!
Kram A-C

Unknown sa...

Tjusiga bilder i allafall, ja visst känns det lite mottigt innan våren dragit igång! Jag är så studie trött just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen... Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Annie - Annalunda sa...

Tack för din hälsning... här finns det också myckert vackert att titta på så jag kommer också tillbaka... :) Fina bilder...fina saker och fint kakel!

Annie

Karin i Villa Grå sa...

Halloj Spottie!

Vad synd att det inte blev en fajt, det kan ju vara riktigt roligt att, ehm, rensa luften. Här kommer det förmodligen att fajtas om några dagar när jag har min PMS, men F är dessvärre ganska svår att reta upp ordentligt ;-)

Jag har inte sett någon av filmerna du nämner - det var nog veckor sedan jag öht såg en film..! Was ist los?

Ser ogärna svenska filmer, eller rättare sagt svenska deckare. Tål inte när skådisar pratar Dramaten-svenska och ska föreställa arbetare från stålverket, Abdul från Tensta eller arbetslöse Kurt.

Måste i säng NU, ska ju väcka barn i morgon bitti och sedan vara alert hela dagen när F är i Skellefteå.

Ha det bäst!

Best regards,

Dottie

Karin i Villa Grå sa...

Vänta nu...

Roligt att rensa luften? Skulle vara: Roligt att försonas! Så klart!

;-)

In my house sa...

Ååå,,kul att hitta en ny blogg.. och en liten go vovve...'
Jätte fin blogg och smak. Huset ligger ju skitbra!
kram josse

Dorthe ♥ sa...

Hej du rara kvinna!
Du är ju bara för go! Ryck upp dig nu...hi hi. Nu är det ju HELG!!!!

Kramar till dig
Dorthe

Lea sa...

Hehe det där känner jag igen...krypet alltså.
Jag har min sista "vardagslovdag" och längtar också till påsklovet...
hm det låter ju deprimerande:-)
Den som säger att man blir rik på att vara lärare ljuger definitvt.
Blombordet hade jag ju himla tur med fick det för 500 kr med frakt..tyckte det var riktigt bra kurs. Hoppas du fick igång någonting hemma;-)
Ha det bra!
/Lea

Marja Kristiina sa...

Hejsan!!! Kiitos rohkaisusta, ystävä armas, ja ihanan viikonlopun toivotukset!!!

Änglahem sa...

Du visar iaf så fiiiina bilder trots både skriv och bildtorka!!

Fick du retat C något? Lite livat hos Snäckan....förresten ditt namn? det har jag klurat på...snälla hjälp mig!!! eller ska jag hålla på och kalla dig Snäckan*fniss*.

Hoppas att veckan gått bra trots att du varit uttråkad, hoppas att den känslan släppte!

Ha en skön helg, du goa!
Kramisar
Ulrika