Leta i den här bloggen

Sidor

onsdag 20 februari 2008

Vilket väder!!

Vilket kanonväder det har varit i dag!!! Helt otroligt!!! Jag och Wilma satt på altanen i dag och bara njöt. Utanför sovrumsfönstret klättrade kvicksilvern ända upp till 22 grader! Sovrummet ligger förvisso i lä, så det var ju inte 22 grader annars ;-) Men där kunde jag sitta i t-shirt och blicka ut över sjön. Lovely!!!

Detta vackra påskägg köpte jag av Dorthe och jag är så förälskad i den!

Jag ska nog försöka mig på en liknande...fast går det lika bra som med strutarna i julas, då hamnar den i öppna spisen ;-) Jag visade aldrig mina...ni hade legat dubbelvikta av skratt om ni hade sett dem!! Riktigt anskrämliga blev de ;-)

Pimpade ljusstakar

En surpuppa ;-) Vill ha ny matta...

Kan inte sluta prata om vädret!! Det ser ut som om isen har smält...

Det blir ett vackert skuggspel, när solen står så lågt.

Bilden ser nästan svartvit ut.

Vi har ett brutet tak i v-rummet. Det blir gradvis högre och högre...

Jag gillar sådana här fönster! Fast det kommer nog aldrig bli putsat ;-)

Detta tog jag i lördags. Jag stod ungefär mitt på sjön när jag tog bilden...den är inte så stor sjön, men den är naggande god ;-)

Här stod jag och viftade på fötterna. Mina favoritskor...de som blev så tunga när jag tog mig ett ofrivilligt dopp i december! Det var spänning på hög nivå...värsta Bay Watch!!! ;-) Släng dig i väggen, Pamela A...dessa skor är mycket sexigare än din minimala baddräkt någonsin var ;-)

Här stod Wilma och skådade in i horisonten! Jag tror att isen håller än, men den håller på att spricka. Det är ett fasligt liv...låter som ett sjöodjur (hur de nu låter!). Loch Ness har blivit Loch Snäck ;-)
Bye for now, see ya later!!/ M




21 kommentarer:

Hanna sa...

Åhh..suck...du bor alldeles underbart och då snackar jag inte bara om läget...du har grym smak...härligt att solen äntligen börjar värma.
Ja du hot är bästa sättet att få som man vill...fjäsk fuknar helt enkelt inte efter ett halvårs tokrenovering.
Ha de gott
kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Va modiga ni är , om det nu var så att ni stod mitt ute på isen , hua värsta jag vet när isen "rungar" så där , inte coolt !
Kan inte vi göra ett semester boende byte i sommar , du och jag ??
Jag ligger på din brygga och plaskar med tårna och du ligger på min gräsmatta och tittar på grannarna !
DU har ju det så himlans snyggt !
Kramisar !

Anonym sa...

Jag måste nog maila dig och presentera mig..känner mig som en liten spion som far runt hemma hos dig och bara njuter...och skrattar!!!! Å vilken härlig humor du har..och fantastiska bilder!! Tack för en härlig blogg!!!!
kram Maria U

Lilla Blanka sa...

UNDERBART inlägg som vanligt...! Humöret stiger till toppnivå när jag läser ditt inlägg :)
Ja det är sant..bilderna är såå fina och dina kommentarer till bilderna helt ljuvliga!
Kram
Mia
Ps du får väl komma hem o spana in växthuset nån dag..vi kan sitta där och dricka te och kolla när tomaterna växer ;)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vi hade nästan 7 plusgrader här i södern idag ( låter som två pingvintanter = pensionär och pratar väder , moget )kändes april , märkligt .
Jag har två killar som bor ihop mittemot , kan det va nåt , snygga ? de e inte jag kompetent nog att bedöma ;-)
Ha det !!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fantastisk utsikt ni har! Där skulle jag nog fastna i en stel pose med stirrig blick :) Haha.
Så härligt med 22 grader i solen! Jag har bara anat värmen idag eftersom jag har stått inne hela dagen och bankat loss kakel. Men det var det faktiskt värt. Ska bli så himla kul med lite nytt :)
Vad kul att du lägger till mig på din länklista! Jag länkar till dig också!
Lilla Wilma är helt bedårande!
Ha en bra kväll!
Kram.

Unknown sa...

Ja, visst var det varmt! Underbart vårväder, fåglarna kvittrade och jag väntar på att kunna plocka rabarber (de är på väg upp!).

Fattade nada när du skrev att du visste hur F låter. Har han lagt ut något skämmigt på YouTube, var min första tanke och ropade på honom. Då fick jag veta att han gjort intrång i ditt privatliv på det där sättet! :-) Hmmm... Ska jag ge honom onda ögat eller låta honom hållas?

Ert tak..! Vill haaa..! Jobbigt med din blogg att alltid drabbas av allvarligt habegär! Vill gärna ha en sjö utanför huset men en osynlig barnsköld så att inga småttingar kan gå ner sig genom isen *ryser*

Ha det bra!

Sincerely,

Dot

Änglahem sa...

Åh vad roligt med ett nytt inlägg!! you´re on a roll here!

Vågade ni gå ut på sjön?? Ser inte ut som den starkaste isen för mina otränade ögon...!
22 grader varmt!!!!!!!! Låter ju såååå underbart!!!

Tröttnar aaaldriiig på att titta på ditt vackra och absolut underbara vardagsrum!!!!

Kramar vännen!
Ulrika

Unknown sa...

Ehm... testing, testing.

Brukar det inte stå Latara när jag lämnar kommentarer? Varför står det Karin nu? Har någon brutalt kidnappat och ändrat i min blogg? How? When? *förvirrad*

Skriver det här för att se om det står Karin den här gången också...

Unknown sa...

Mäh - det gör det! Märkligt!

Karin i Villa Grå sa...

Ledsen att jag väljer just din kommentarshörna att experimentera i, men måste bara testa igen..!

Karin i Villa Grå sa...

Nu står det Latara igen! Det var alltså moi som lämnade de många kommentarerna i mitt riktiga namn, men det har du redan förstått eftersom du är smart. Själv begriper jag ingenting av det här. Time for bed, tror jag.

Kram!

Staket & Designkonsulterna sa...

22 grader..så härligt. Vilket härligt vardagrum och det brutna taket...jag njuter av dina bilder och inlägg.

kram från mig / Annelie

Wolf sa...

Óla,

Ett tips angående ditt bekymmer med fastbränd tejp på fönstret! Har du provat med ett rakblad som du "rakar" bort tejpresterna??
Det kan fungera.

Sedan måste säga att dina "pimpade" ljusstakar var ju bara så häftiga, vill ha!

Det fanns inget sms i min tlefon från dig, försök igen.

Ha en schönes tag, snart är sportlovet slut =)))

"M" sa...

Vilka härliga bilder du visar, tänk om man bodde så fint med den utsikten....haha, jag har två sånna nockfönster, och de tvättas inte alltför ofta, kanske vart 3-4-år...

Eva Agnes sa...

Jag förstår att det är full vinter där uppe hos er.
Väldigt fina bilder med skuggspel visar du.
Kramar Eva Agnes

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har så smärtsamt vackert hemma! Gud så läckert med så högt ui tak och så fint och smakfullt möblerat! Vilket vackert ägg du köpt av Dorthe! Bedårande och det är också surpuppan på mattan... Mari.

IKT i min vardag sa...

Ohhh men herrejösses så fint ni har det! Hur långt ner är det till vattnet egentligen? Ser ju ut att bara var nån meter! Vilket vackert rum, tak, ja allting faktiskt!
Här har det varit så förbaskat kallt idag att man nästan får ha jacka inne!

Hälsningar Linda

Solsjö - Under en vind sa...

Underbara solljusbilder!!!!

Ha det gott, kram!

Villa elva-kulla sa...

Utsikten är ju helt fantastisk. Och vilka fina bilder du bjuder på. Taket, fönstret...ja allt :)
Ha de gott i vårsolen.
Jennie

Unknown sa...

f5x72i3y67 d3i92g1d72 h1p78n4k70 f4b01i9n21 s3f71y7u65 x5m50t9y09