Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 10 februari 2008

Äntligen frisk i huvudet... ;-)

Hej på er!

I en veckas tid har jag haft ont i huvudet. En molande, jobbig smärta som sitter som en järnring runt huvudet. Ungefär som när det är lågtryck på sommaren...vad man än gör slipper man inte det onda. Och i går kulminerade det. Det var ett dunkande utan dess like i skallen! Efter att ha blivit ett pillerknaprande monster, gav jag upp. Jag får väl uppsöka doktorn, tänkte jag. Gick och la mig och i dag känner jag mig hur bra som helst!? Undrar vad det var? Jag går inte till läkaren i onödan (typ, nästan aldrig...om jag inte har brutit benet eller något) och så fort jag tänkte tanken att: ok, jag går väl...då försvann smärtan. Strange...

Här kommer det några bilder!

Ok, svimma inte nu ;-) Här ser ni var undertecknad placerar sina fötter när det är dags för bloggande!! Ni ser ju själva hur det ser ut! Furu, damm, sladdar...så oerhört inspirerande att sitta här ;-) Tur att jag har livlig fantasi, dagdrömmer mig bort från detta ställe! "Kontoret" och TVn är placerad i undervåningen och där har vi inte gjort något. Inte ett skit på ren svenska ;-)
Huset är på 200 kvadrat och prio ett var övervåningen. Men är så less på detta nu och vill göra något åt det...tyvärr får jag nog vänta ytterligare, eftersom det finns andra saker som måste åtgärdas. Men men...den som väntar på något gott...(väntar ALLTID för länge ;-)). Wilma gillar att ligga här, det vibrerar och dunkar från förstärkaren och det är väl skönt.

Marie Antoinette hänger från en av lampetterna i köket. Gillar den dramatiska bilden!

Och ser nu att jag inte har satt några ljus i lampetterna...tänk vad hemmablind man blir.

Har fått dille på emalj. Här en nattljusstake, modell större.

Sovrummet har fått sig en make over. Ingen mer marin stil, här inte. Nu blev det vitt i stället, mycket mer rogivande.

Jag älskar pläden i fuskpäls, den är så mjuk och skön.

Och ni ser vem som också gillar den ;-)
Ha det bra! Over and out/ M




22 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Behagligt sovrum!!!! Massor av fina bilder som vanligt hos dig!

Hoppas att helgen varit toppen, skönt att värken försvann på egen hand! Kram!

Beas sa...

Åhhh....vill också ge mig på sovrummet snart. Ett tag kvar dit må jag säga...det är ju inte byggt än. Får tonvis med inspiration när jag ser ditt vackra VITA sovrum.

Skum huvudvärk. Jag hade huvudvärk idag, men den har gått över. Kan det vara någon form av influensa som du haft tro? Som bara sätter sig i skallen?

Kram Bea

Millas hem sa...

Hej igen!
Sovrummet ser ljuvligt ut.
Ger ett sådant inbjudande lugn med allt det vita...rofyllt var ordet jag letade efter....
Kram Camilla

Lilla Blanka sa...

Tack snälla för ditt mail, jag svarar snart på det :)
Oj vad mycket sköna bilder!
Gillar ert sovrum, så vilsamt vitt och skönt att sova där..
Skönt att du blivit av med huvudvärken, man blir ju galen när det är så ihållande...!
Kram o ha en bra vecka!
Mia

AnnaMia sa...

Sovrummet blev jättebra! Jag ser en säng där som jag gillar! Vart har du köpt den och vad heter den?
Jag hoppas inte du har knåpat ihop den själv! ;)

AnnaMia

Unknown sa...

Hejsan!
Det är bara lilla jag som är här och kikar runt på din vackra blogg!Skönt att du mår bättre! Vad fantastiskt ditt sovrum är! Ha en go söndagskväll!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Kanske är det furun som ger dig huvudvärk !?!
Jag tror nog att du måste tvinga någon tidning att ta in kåserier från dej , du skriver så underbart jag *LOL:ar* typ hela tiden !!
Har sett att Lilla Wilma är värsta fotomodellen hos Dorthe , hon tar väl bra betalt , eller vet hon överhuvud taget om det .... ??
Hmmm !
Sovrummet är ju underbart som allt annat i ditt avundsvärd hem , förutom härvan på översta bilden !!
Är sängen ny ???!!!???
Är på jakt efter sänggavlar , typ sånna :-)
Ha det gott Gorgeous !! ( lättlärd va :-)
Kram/Lotta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Underbart sovrum!!! o urgullig vovsing!!!!

Vad skönt att din huvudvärk släppt!!

ha en skön vecka...gillar din blogg!!!

"M" sa...

Vad skönt att värken gett sej, inte roligt när man har ihållande värk....oj vilket härligt romantiskt vackert sovrum....jättefint

Wolf sa...

Morrn,

Angående hundrar kan jag hålla med dig om att en "Dobbis" vore inte fel, jag hade turen att få jobba med en sådan i min ungdom och då jag var en elak väktare i Sthlm.

Han var grym, jag glömmer aldrig när han och jag var på Gärdet och han fick springa lös och jaga harar, då kommer det en dam och gnäller på mig för att "MIN" jag förklarade för henne att jag hade full kontroll på honom, tillsvar fick jag "det säger alla" varav jag ropade in hunden och han var lätt ett par hundra meter ifrån mig, varav han tvärvänder och springer och sätter sig på min högra sida och tittar upp och "vad var det du ville?" damen sa inget mer, efter det gick han och jag igenom hela stan längs med drottninggatan, han med kopplet i munnen och jag bredvid. Många blickar fick vi då han var en ovanligt stor "Dobbis" och som det var på den tiden kuperad svans. Grymt härlig hund, när vi jobbade och hade det lite "jobbigt" i Kista Centrum (mao kravaller) gick jag bara med honom framför mig och han var som en lie med tänderna klapprande som på en symaskin. Det lugnade ner sig avservärt fort. =) Uj uj, den hunden hade jag gärna haft här hemma.

Ha en bra dag,

Kram
Wolf

Wolf sa...

"...på mig för att "MIN" hund var lös...."

(hjärnsläpp)
/Wolf

Änglahem sa...

Du har verkligen fått till sovrummet! Vitt, vitt, vitt och så liteee fuskpäls - Yummi!! Förstår om Wilma vill ligga i eran säng och vila, hade inte haft något emot det själv heller.....

Ha en bra vecka min lilla Snäcka!

Kramaaar
Ulrika

Cattis sa...

Så skönt det ser ut.
Jag har varit så konstigt trött hela dagen i dag...
Får lust att krypa ner i sängen och mysa när du frestar med ett sådan behagligt sovrum *s

Ha en skön vecka
Cattis

Karin i Villa Grå sa...

Hi there Spot!

Ert sovrum är LJUVLIGT! Jag trodde först att du hade "lånat" bilder från någon glassig tidning, men sedan scrollade jag upp igen och plöjde igenom texten. Jag gissar att ni sover gott där! Eller vad ni nu gör ;-)

Japp, "Försoning" är "Atonement". Har ni hunnit se den nu? Vad tyckte du i så fall?

Ha det så bra!

Kram, Dot

Randi sa...

Skönt att du mår prima igen!
Låter nästan som om du haft en virus.
Vilket mysig sovrum du har skapat.
Och vovven är bara såååååå söt.
Kram Randi

Nygammalt sa...

Vad tråkigt med huvudvärken, hoppas du fortfarande känner dig bättre!

Ja du, att vänta länge är väl typiskt. Men tänk på allt det fina som ni har gjort på er övervåning. Bättre att ta det lugnt och få det som man vill än att det bara blir nåt haffsigt och halvdant.

Sovrummet ser jätteromantiskt ut. Pläden ser verkligen underbar ut, klart vovven trivs där =)

Ang. Jamex McAvoy som tipsade om i tidigare inlägg, så såg jag honom med Kiera Knightley i "Försoning" på bio. En väldigt mörk film. Söt kille, ska bli kul att se den här filmen också ;)

Kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket helt underbart vackert sovrum och vilken go vovve som ligger där!!! Mari.

H ennA sa...

Vilket ljuvligt sovrum! Vårt sovrum är litet litet och mattorna ligger aldrig på sin plats..gardinerna tycks få fötter också..kvällsrallyt sätter sina spår...ja det är katter på sängen, under sängen..på fönsterbrädan, under täcket. Igår kväll när vi gick och la oss så hade vi alla fyra pälsbollarna liggandes i vår säng och vi fick kvällens föreställning av den spinnande kattkören:-)...våran säng är 120 bred så det va ju trångt om saligheten!
Skönt att din huvudvärk har blivit bättre och håller tummarna att den håller sig borta!

Ha en ljuvlig dag!

Kram Anne

p.s. Wilmalle terkkuja!

Ann-Catrin sa...

Som vanligt levererar du undersköna bilder...ja nu tänker jag ju på sovrummet... förstår att lilla godingen oxå gillar det!!
du det där med huvudvärk...konstigt..jag har nästan oxå haft o´nt i snart en veckas tid... om jag går och lägger mig idag då... så kanske den är borta imorgon..HOPPAS!!!
kram A-C

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar in och önskar dig en mysig Alla hjärtans dag! Kramis!

Villa elva-kulla sa...

Vilket underbart sovrum.
Superfint med vitt.
Jag länkar gärna dig om det är ok.
Ha de gott/ Jennie

Wolf sa...

Nu är det snart 4 dagar man hörde något av dig, är allt bra! *hoppas och håller tummarna*

Vill bara önska dig en trevlig alla hjärtans dag.

Kram Wolfie