Leta i den här bloggen

Sidor

fredag 15 februari 2008

Sportlov!!!

S P O R T LO V!!!!!!!! Y E A A A H H H!!!! Nu ska jag sporta jättemycket...åka skidor och skridskor, ta fram pulkan, gå milslånga promenader, dricka varm choklad och äta goda men nyttiga mackor och så ska jag...yeah, my ass att jag ska ;-) Blev ju trött bara att skriva det där ;-)

Fredag och lov att se fram emot, kan inte bli så mycket bättre! Tja, ska väl vara den där trissvinsten jag väntar på då ;-)

Jag har fått en award, jihuu!! Av Tidsmästarinnan själv...ni vet, är man på vänskaplig fot med tjejen som styr över tid, då är man liksom rätt trygg! I dag har jag faktiskt kontaktat henne genom tankeöverföring. Mmmm...ville ha ett extra långt lov och hon skulle se efter vad hon kunde göra, kanske förlänga dygnet till typ 48 timmar eller så ;-) Fast jag tror att hon hakade upp sig på det där med sportlov. Jag nämnde i förbifarten så där att det var lov och hon frågade vad för slags lov...tja, sport eller något, svarade jag svävande. Hon tyckte då att jag skulle vara ute i det vackra vintervädret och sporta mycket!!! :-O! Njaaaa...det var väl inte det jag hade i åtanke riktigt, men jag höll god min i elakt spel. Men som sagt, hon fastnade för ordet sport och vinter...och nu är det riktigt kallt ute!!! Fru Tidsmästarinna, jag vill ha ett långt loooooov utan vinterkänningar, tack!! ;-)

Ok, jag skojar givetvis! Hon kan inte styra över vädret, bara tiden ;-) Anyway, tackar för utmärkelsen!! Jag bockar och bugar! Jag ska skicka vidare den till tre andra, om jag har förstått det rätt. Men då måste jag tänka lite. Återkommer...and the nominees are... ;-)

Har skaffat mig en ny lampett. Den hänger till vänster om spisen.

Visst är den vacker! Med en liten bit av dokumentet "Conditien ende be". Jag gillar...

En ny liten matta har jag också skaffat, med en kungakrona. Nu syns den inte så bra, men snygg är den, jag lovar! ;-)

Soffan igen!!! Ni är väl dödströtta på soffan nu, antar jag...men jag har faktiskt ändrat lite. Det blev några nya soffkuddar, gråa dito i Toile de Juoy-tyg. Men jag vet inte om jag ska ha mittenkudden också. Om ni scrollar ner ser ni den.

Ganska mycket svart på den ena sidan.

Och givetvis mindre på den andra ;-) Vilken sida? Eller ingen kudde alls, kanske?
Jag har jobbat häcken av mig denna vecka och därför haft lite tid att besöka era bloggar. Nu är jag ledig i många, långa (Tidsmästarinnan...håll ditt löfte nu ;-)) dagar och då ska jag väl kunna vara lite mer frekvent i mitt besökande. Ha det riktigt bra nu!!! Miss M

30 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ett bra lov! Jag har en vecka kvar till mitt :-)

Lilla Blanka sa...

Hej vännen! Det ser underbart ut i din soffa...så du får gääärna visa den ett par gånger till hihi
Kram o ha en skön kväll!
Mia

Wolf sa...

tror nästan att mattan är inhandlad på Chilli i uppsala, rätta mig om jag har fel!

Jag tror inte att vi upplänningar vill vara ute om vädret fortsätter vara som det har varit nu på eftermiddagen samt kvällen, det är ju f** snöstorm ute!!

När nu vill jag tända upp kakelugnen, ta en filt och vira in frugan och mig iden, sedan ha en whisky i ena handen och frugan i ett fast grepp med den andra och sedan kolla in Dr Martin (som vi fick ifrån UK igår).

Ha ett underbart sportlov,

Kramisar
Wolfie

Karin i Villa Grå sa...

*DREGGEL*

Du har inte funderat på att byta kommun, då? Jag menar, varför bo vid vatten i svidande vackert hem när du kan bo i plåtklätt hus precis intill en hårt trafikerad väg i denna lilla, konstiga håla? Jag byter när som helst, hur som helst! *VILL HA*

Du kan göra en soffblogg där du visar din soffa i olika skrudar, jag lovar att ingen skulle tröttna. Vad är det med ljuset hemma hos er? Det är så vackert, sådant ljus ser vi aldrig här! fast det kanske beror på alla avgaserna från vägen, förstås... *kommer på*

Okej, smyg på men säg till först så att jag hinner kamma håret och spackla mig *fniss* Jag hoppas att vi ses framöver!

Kram!

PS. Min käre Wolf har haft ett nytt bråk med skolan idag. Säkert hälften av lärarna i våra äldsta barns skola är missionare och det färgar undervisningen. Vad vi tycker om det? Vi tycker att vi gjorde ett misstag som flyttade hit *kräks*

Karin i Villa Grå sa...

Nämen! Kolla, maken satt samtidigt och skrev en kommentar till dig på andra datorn! :-)

Jag tänkte också direkt på Chilli när jag såg din matta. De har jättehögar med läckra dörrmattor intill kassan.

Ha det bra!

Kram igen,

Dot

Karin i Villa Grå sa...

En rättelse bara innan fredagsmyset med barnen ska dra igång: Det heter Doc Martin, inte Dr Martin... *besserwisser*

Hasta luego!

Wolf sa...

I´m back!

såg ditt inlägg just nu och du måste sitta vid el computer at the moment,

Jo! Tyr (dobbisen) var underbar. Han kommer alltid att finns i mitt minne, ett annat minne jag hade ang honom , är att när jag tränade honom så sa jag "Ligg" och han la sig sedan knallade jag iväg och gick runt hyreshuset, ställde mig och förpestade mig (rökte) smög runt (bakifrån) typ fem minuter senare och kollade vad han gjorde... Han låg fortfarande kvar med huvudet långt uppsträckt på halsen och samtidigt som det låg lite på sned och kollade om inte jag skulle komma tillbaka... Fantastisk vovve!

Rulla du emot och så kan jag möta upp dig.

Kram

Wolf

"Over and out"

Karin i Villa Grå sa...

Hejsan på dejsan igen!

Lärarna är missionare, det vill säga medlemmar i Missionskyrkan. Att vara medlem där verkar anses som lite "fint" i den här kommunen. Att jobba på Atlas är nästan lika fint. Ptja, vad säger man..? :-/ Kråkorna flyger verkligen upp och ned och allt är så vääääldigt tungrott och inavlat (med vissa undantag. Ganska få, faktiskt).

Chilli är en inredningsbutik i Uppsala och ligger granne med Livets Ord och den kyrkans skola. Jag rekommenderar ett besök där, de har en hel del mumsigt, bl.a. en jättetavla föreställande en elefant. Tavlan är 2,40 m hög och mörk men jag måååååste haaaa den..! *dreglar*

Ha en trevlig kväll!

Karin

Wolf sa...

Hellööö,

Nöjde mig med en Scapa (12 årig) för tillfället, skulle vara kul och knäcka den med någon annan som uppskattar whisky, men det lär väl dröja är jag är rädd för.

Jag märker att du sitte kvar vid burken, vilket även jag gör, jag måste slita mig nu och gå upp till min fru.

Ta det lugnt i snöyran.

Kram
Wolf

Änglahem sa...

Ursäkta mig...får man lov att komma och störa mitt i hela Latara/Wolf följetongen *fniss*

Jättefin lampett du köpt dig!! väldigt annorlunda.

Håller med ovanstående talare: soffan tröttnar vi aldrig på! ser så skön och fin ut alltid!
Kudden...hmm...svarta sidan ut...tror jag.

Ha ett jätteskönt "sport"lov!! vi börjar också nu, var ju inte länge sen det var jullov känns det som?! och sen är det bara 4 veckor innan påsklovet! det är ju inte klokt.

Nåväl Ha det gott!!

Kramar
Ulrika

Ann-Catrin sa...

Låter härligt med sportlov...då får du njuta..!!
Inte tröttnar vi på din soffa.. så vackra bilder så...ljuvligt med de vackra kuddarna till..andas vår!!!
Kramar A-C

"M" sa...

Gud så snyggt med kddarana i soffan, den kudden är pricken över i:et som man brukar säga...skitsnyggt...sporta inte ihjäl dej du...hihi

Unknown sa...

Åh vad härligt med sportlov och det låter som om du kommer att få ett alldeles fantastiskt sådant!
Wow, ja jag förstår att det känns gott att vara vän med tidmästarinann, ler.
Japp, nu ska jag kika lite mer på din blogg, ha en go lördag! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Karin i Villa Grå sa...

Halloj Spot!

Jag vet inte var du såg "Atonement" men Wolf och jag tyckte inte att den var någon biofilm utan som gjord för att se hemma i soffan ;-) Första timmen av filmen kändes så... krystad. Sedan blev den ruskigt bra.

Såg du förresten att en av hästarna de sköt på stranden, hann resa sig upp till hälften innan kameran hann zooma ut helt? *fniss* Så kan det gå.

Vad händer i veckan då, mer än att du kommer att njuta av avståndet till eleverna..? *ler*

Kram!

Dot

Karin i Villa Grå sa...

Att du inte har ett liv är en teori jag förkastar; du är helt enkelt bäst!

:-)

Karin i Villa Grå sa...

HA HA HA! Yes, du och jag klädda i nattlinnen och gummistövlar, vandrandes som osaliga andar..! Ulrika i Änglahem vill komma och se på, det kan hon väl få göra? Jag tänkte att hon kan klä sig i en likadan outfit :-) Alla goda ting äro tre!

Kram!

Mamma C sa...

Hejsan! aldrig varit här förut men inte vart det för mycket bilder från soffan. Jag skulle ha kudden åt det hållet där det inte var så mycket svart.

Solsjö - Under en vind sa...

Underbar lampett, den gillar jag!!!

Mattan är snygg, har sett den nån mer stans förut!

Din soffa kikar vi gärna på! jag röstar för sidan av kudden med mindre svart!

Ha en fortsatt skön helg! Kram!

Lea sa...

Hejsan!

Kul att du hittade hem till mig, så att jag hittade hit!
Så mysigt ni verkar ha hemma, och så skönt med sportlov vi har det inte förrän v 9 bara en vecka kvar...hurra!!
Oj vad jag skrattade gott till ditt inlägg om ordförståelse - ibland kan det bli lite galet.
Ha en fortsatt mysig helg!
Hit återkommer jag snarast.:-)
Hälsningar Lea

Marja Kristiina sa...

Sportlov, yeehaa! Enjoy!

Aivan ihanat tyynyt, mullakin on nyt kova hinku mustiin yksityiskohtiin. Jostain syystä niissä on, as strange as it sounds, jotain keväistä!

Ewa sa...

Vilken underbar blogg/och hem du har. Du... Den spisen vill jag gärna ha! *L*

Mvh
/Ewa

Karin Krut sa...

Hej och tack för en underbart rolig stund. Jag har suttit här och skrattat mig tårögd, har maskara i hela ansiktet :) "se upp för kurvan" *asg* jag tror jag får dåndimpen!!
Kram Karin

Anonym sa...

Oj lyckliga du .... som har lov, jag vill oxå vara ledig!!!
Vilken fin blogg jag "halkade" in på, du har mycket som jag gillar... kikar in snart igen.

Kram
Pernilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja så skönt med sportlov..vårat är just slut nu!!!

Fina bilder!!Spisen är ju sååå vacker!!

Ha en skön Söndag Millan

White Season sa...

Vilken härlig utsikt från soffan...underbara bilder du visar. Perfekt med kuddar och allt, taget från en lantlivs tidning :-) Ha en jätte skön vecka, med massa sportaktiviteter... Kram Malin

Millas hem sa...

Ja den var något alldeles extra..och din spis är svår att se sig mätt på!:)
Kram Camilla

Solsjö - Under en vind sa...

Hallå!! Visa så många lampor du vill!!! Kramis!

Tidsmästarinnan sa...

hahaha!!
sporta du, själv riktar jag in mig på den varma chokladen... man får väl vispgrädde på? Och sån där chokladsås ringlad över vispgrädden?

Men 48 timmar per dygn har jag nu fixat åt dig som du säkert märkt, hoppas du njuter av dom! :-)

Kuddarna var helt i min smak, även den svartmönstrade, Lulu i Äntligen hemma tycker att det ska till en liten svart detalj i alla rum, så det så :-)
Kram på dej kära Snäckan (ta det lugnt med sportandet)!
S.

Anonym sa...

Hejsan....surfade runt lite och hamnade här...vilket vacker hem du har...och där...h'ngandes på din fina spis hänger en väggljusstake jag tyckte jag kände igen...känner mig hedrad att "min" ljusstake fick en sån fin plats....Ha en fin helg.Mvh Kicki.

AGENT 77 sa...

åh vilken fin kudde..fantastiskt fint hem..så kul att få kika in hos dig!! mvh Elizabetth