Leta i den här bloggen

Sidor

måndag 18 februari 2008

Spread the lööööv...

Åh, vad det är skönt med måndagar!! Ja, vad då...har ju sportlov och är alltså ledig! Då är till och med måndagarna sköna ;-)

Ok, jag hade fått en award som jag skulle skicka till tre andra. Dessa tre vill jag ge den vidare till:

Petra, som har bloggen Romantiska hem. Hon är en fena på att hitta ljuvliga, romantiska och alldeles bedårande bilder från olika hem. Här hittar man massor av inspiration!! Hon berättar också om hem som blir "veckans blogg" hos henne. Ett utmärkt sätt att låta andra upptäcka bloggar man inte visste om. Det känns som en ära när man har blivit utvald till "veckans blogg" hos henne!

Lisbeth, som har bloggen Sånt är livet. En rolig blogg där Lisbeth skriver om både det ena och det andra. Kryddat med en massa humor och alltid med glimten i ögat!! Vill ni bli på bra humör, besök hennes blogg. Det gör jag ofta och gärna, och får mig allt som oftast ett gott skratt.

Wolf, som har bloggen Wolfs lya. Inte många män som bloggar om inredning, men Wolf gör det med bravur! Just nu håller han på att bygga ett bibliotek och det är något jag följer med spänning! Men han bloggar inte bara om inredning, utan här kan man även läsa om allt möjligt, t.ex. whiskysorter och synthmusik. En blogg jag besöker dagligen.

Ser ni vad stora mina minirosor har blivit!! Otroliga, va!? Just kidding...minirosorna dog ganska snabbt, trots att jag pratade med dem varje dag, pysslade om dem, gav vatten, kärlek och omtanke. Men nej...de valde att lämna det här grymma jordelivet och gå vidare till de sälla jaktmarkerna. Så där stod jag med en tom kruka...vad göra? Jo, vrida och vända på några ranunkler och stoppa dem där i. Dessa lär garanterat leva! Får väl damma av dem då och då ;-)

Nu får olivkvistarna ståta alldeles ensamma i kannan.

Så här ser det ut i köksskåpet. Har visat delar av den förr...här är hela härligheten! Vissa som reagerar på att jag har en kviltad pläd inne i skåpet. Tjaa, vad svarar man på det? I'm a bit nuts ;-)

Växthuset som agerade julkrubba har fått flytta upp på fönsterbrädan. Snart kan man kanske ha växter i den som behöver pysslas om. Nej, inte minirosor ;-) Fast de är faktiskt de enda blommorna jag har tagit kål på sedan vi flyttade till huset. Det blev nog för varmt för dem i v-rummet, i och med att vi eldar i öppna spisen varje kväll.
Nehej, kära vänner...har precis kommit hem från Uppsala och nu ska jag bara softa. Ha en bra måndagkväll! Arrivederci!/ M


19 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!Jag bara måste skriva och berömma din blogg, du har underbara bilder och skrivet gudomligt roligt!!!! Oj vad jag har fått många härliga skratt!!!!! du förgyller verkligen tillvaron!
Hoppas du har ett skönt sportlov..med så lite sport som möjligt!! ;)
kram Maria U

Snäckornas sjö sa...

Tack, Maria U!! Vad glad jag blir av dina ord :-) Värmer gott!! Ha det bra.

Kram/ M

Anonym sa...

Aha vilka rosor! Jag blev sååå inspirerad av ditt minirosarrangemang, men blev bestämt avrådd av min lokala blomsterhandlerska (hon känner mig). Blev övertalad att välja någon form av våreld/höstglöd fast i en ny rosigare variant. Tur var det. Var kan jag nu hitta en /ja, eller två eller...) madonna, dear?
Ha ett härligt sportlov, pyssla och häng framför datorn (skit i rektorn) och bry dig inte ett dugg om oss som knegar :)

/Anitha

Wolf sa...

Halloj tjejen,

Nu är det nästan så att jag rodnar, observera att jag skriver _nästan_! Nä skämt åtsido, jag tackar så heeemmskt mycket, trodde inte det var sant, helt kalrt smickrad, och nu får Latara se upp då jag känner mig som fräsch pigg tupp i hönshuset, fast skillnaden är jag håller mig till EN höna ;-)

Ang. bilioteket, jag kommer ut med lite mer bilder i kväll, så alla som vill kan följa och se hur jag gör för att senare, för de som vill, kan kopiera idén. Jag kan utföra än detaljerad beskrivning för dig min sköna...

Ha en nice evening, och tack än en gång!


Kram
F (aka Wolf)

Lilla Blanka sa...

Du är välkommen närsomhelst att komma och fika med mig vid slagbordet..!
Åhhh vilka underbara bilder..köksskåpet, såå fint...!
Grattis till utmärkelsen och bra val till de du skickar den vidare till!
Kraaaam
Mia

Änglahem sa...

Afton Snäckan,

GRATTIS till din award!!! Bra val för vidareskickning, Nu måste väl Lisbeth komma lite i nedförsbacke (som hon själver uttrycker det)!!!
Tuppen Wolf jaa..bland alla oss hönor*fniss*! Petra är ju precis allt du beskriver. Förresten du sitter väl inte och rättar våra komm.?*hihi* har kommit på mig själv med att ofta både missa ord och skriva i liiiie fel ordning...Hmmm.... ursäkta Fröken. Ett äpple till Fröken kanske....?

Vackra bilder som alltid!!! Du har ett ljuvligt hem!!! Åh du...dom där minirosorna är inte lätta att hålla liv i!!

Ha ett fortsatt skönt lov!!!
Kraaaamaar
Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Massor av fint ögongodis...bara njuter av dina underbar bilder!!!

Kramis!

Lea sa...

Hejsan hoppsan!
Så skönt att det inte är bara jag som tar kål på dessa minirosor. :-)
Vilka fina bilder du visar och självklart ska du ha "täcket" i skåpet, de som säger annat har ingen koll..
Jag längtar verkligen efter vårt sportlov som börjar nästa måndag, och det känns som att jag har massor av lektioner innan dess.
Men. men, man får ta en dag i taget.
Ha en fortsatt mysig sportlovsvecka!
/Lea

Lea sa...

He he överljus vet jag inte om det finns något som heter på svenska men här i Piteå säger man det om fönstret som ska vara ovanför ytterdörren i gamla hus.

Självklart räknas Uppsala shopping som motion, mysig stad förresten. Jag gick pedagogutbildning på ILU, så det blev en del på stan där ibland.
Ha det!
/Lea

Unknown sa...

Åh vilka vackra rosor!
TTTAAACCKK för min award, vad glad jag blir! Vilken roligt start på dagen, hihihi.
Måste till dagis med lille plutten nu, han har längtat efter dagis så han blir tokig, och leka med alla barnen. (vi har varit sjuka sedans i torsdags, hela familjen i magsjuka...phu)
HA en underbart go dag!
Bamse kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis till Lövspridnings utmärkelesen !!!
Rackigt snygga bilder på ditt underbara hem !!!!
Ska vi byta !?!
Men VARFÖR har du ett överkast i köksskåpet ;-)
Min livsvändning är inte så märkvärdig , men men , det kanske blir ;-)
Kramisar

Karin Krut sa...

Dina ..hmm.. minirosor är jättefina vilken kul ide att slingra dom lite ;)
Hmm..jaha man ska alltså sporta på sportlovet.. det måste jag genast upplysa mina sovande tonåringar om ..MOAHAHAHA :D
Ha en skön dag och sporta nu inte för mycket ;)
Kram Karin

Karin i Villa Grå sa...

Oh no, du menar att det krävs tid och tålamod för att bli av med öronpetarproblemet? :-O

Vad go du var som gav F en utmärkelse! Bara det att nu blir han sporrad att blogga på ännu mer vilket innebär att jag och barnen kommer att se ännu mindre av honom. Men vad gör man väl inte för konsten? :-)

"License to wed" såg vi också för ett tag sedan. Vi inbillar oss gärna att Robin Williams är ett säkert kort och att hans medverkan är en garanti för att filmen är sevärd, men just denna film var - så där. Just nu ser vi inga filmer, vi tittar BARA på "Doc Martin". Vi är värsta nördarna, jag vet. Ännu ett problem svårt att bli av med.

Läste i makens blogg att du varit på Chilli. Såg du alltså elefanttavlan..? *DREGLAR* På tok för mörk för vårt hem men jag mååååååste ha deeeen..! Har köpt en zebrarandig sopborste och en svart och vit kohudsfläckig diskborste där i väntan på tavlan. Samt lite annat smått och gott, men för att undvika att tråka ut dig fullständigt ska jag avsluta den här kommentaren och göra något vettigt av den lilla tid som återstår innan minstingen kommer hem från dagis.

Kram!

Dot

Karin i Villa Grå sa...

Måste bara säga att dina bilder är ögongodis och det känns faktiskt helt logiskt att ha en pläd i skåpet eftersom det är så snyggt!

Jag trodde dessutom på dig när du skrev att minrosen växt *rodnar*

:-)

Dorthe ♥ sa...

Fick du något paket igår?

Kramisar
Dorthe

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilket underbart rosarrangemang, o härligr köksskåp!!
Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

Tidsmästarinnan sa...

halloj!
Så kul att kika in i ditt fina hem som vanligt.
Kul bloggtips fick jag av dig också, ja Wolf känner jag ju lite förstås (är han både varg och tupp den där karln?)
:-)
Jag vill också ha ett växthus!
Kraaaam och njut av resten av veckan...
Du sportar väl mycket nu förresten?
Moahahaha (från sölkorven nr 1)

Sånt är Livet sa...

Börjar med att tacka allra ödmjukast för utmärkelsen.Inser ju att det är ju ingen ide att deppa i detta sällskapet av blogg damer.Så jag hänger väl me ett tag till så jag kan ha ett öga på er andra ha ha. fast jag vet en sak som skulle pigga upp mej .... du har fina skåp osv det skriver ju alla om och jag instämmer ,men BRYGGAN med vattnet det skulle pigga upp en fisk dam.Utanför Borås va adressen skicka hit hela rasket jag lovar sitta där dygnet runt!/Lisbeth

tothen sa...

replica bags uk 7a replica bags replica bags online pakistan