Leta i den här bloggen

Sidor

måndag 7 januari 2008

AAARRRGGGHHHHH!!!!!

Det var ju då självaste fan! Här har man suttit och lagt in bilder och skrivit in humoristiska små alster till bilderna, och vad händer...? Allt försvinner!!! Och hur kul är det på en skala? Förbannade blogger!!! AAARRRGGGHHHH!!!!!

Ok, börjar igen...hemkommen safe and sound efter dopet på västkusten (vi flög, vågade inte köra i detta väder). Lillsnuttan Nova är precis så söt som jag trodde, eller nej...hon är sötare (det tar hon efter faster ;-)). Det var jättekul att träffa käre bror och kära svägerska igen (och kidsen också, förstås). Vi träffas inte så ofta, tyvärr, därför måste man se till att cherish the moments när man väl gör det. Min guddotter var exemplarisk under dopet. Inte ett pip gav hon ifrån sig, utan låg där och såg bedårande ut. Lilla hjärtat...

Vi bodde på en gammal prästgård från 1850-talet (inga bilder därifrån, ty inredningen gick...i den icke-så-vita-inredningsstilen). Det snöade och blåste alldeles förfärligt och undertecknad låg där under täcket, lyssnade på vindens vinande och försökte att INTE tänka på "I am legend" eller andra filmer som kunde frambringa mindre trevliga bilder. Men jag överlevde natten...hade bara två konstiga, kliande prickar på halsen...som efter ett par tänder ;-).

I dag började allvaret, d.v.s. jobbet (bläääähhh). Men med en mjukstart. Var och lyssnade på ett föredrag i ca tre timmar om "Vygotskij i praktiken : bland plugghästar och fusklappar". Föreläsaren heter Leif Strandberg och han är väldigt duktig. Han lyckades med konststycket att engagera publiken, hålla föredraget intressant och att få oss att skratta. Inte illa pinkat! Sedan åkte jag till skolan för att kolla läget. Nästa tema blir engelsk litteratur genom tiderna, så jag tog hem en massa material för att knåpa lite med det. I morgon blir det till att blogg...ehhh...planera hela dagen ;-) En bra sak upptäckte jag: jag är ledig torsdagar hela vårterminen...jipppiii!!! Mina vuxna elever läste in hela engelska A-kursen på en termin och jag har en klass mindre...sååååå sköööönt!!!

Här sitter Lillfisen och Storfisen ;-) Wilma har fortfarande ont i tassen och vi måste åka in till farbror doktorn för att kolla upp det igen. Stackars tösen! C försöker roa henne med att härma Dumbo (C har roligast!). Här är hennes favvofåtölj (min också) och ni ser att den inte är så ren längre...M-Å-S-T-E T-V-Ä-T-T-A-S!!! Var är C? Jobb åt honom... ;-)

Fortfarande mörkt på kvällarna, men dagarna har blivit liiite längre. Underbart! Hoppas, hoppas januari och februari går fort, fort (gillar ej dessa månader, inte mars heller för den delen, ty hon är så nyckfull) och att våren kommer in a blink of an eye.

Lexingtontemat fortsätter. Engelska hörnan fick sig en kudde och det är här jag tycker att den passar bäst. Den marina stilen bland mörka och rustika möbler. (Sladdarna ska vara där. Det är för att fåtöljen inte ska flyga iväg, de håller fast den! Jooo, det är sant!!! Åtminstone är det det jag kommer att vidhålla! Vad då, jag kan ju inte säga att det är p.g.a. att vi är så lata, bekväma och hemmablinda de finns kvar där...Nej, fåtöljen flyger iväg annars...så är det!)

Soffan igen.

Fåtöljen mittemot fick också en kudde, dock ej Lexington men av ett annat märke som också följer den vind- och saltvatteninspirerande stilen.
Hoppas ni har haft en treflig måndag och får en alldeles, ypperligt treflig tisdag! Au revoir!/ M


14 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Yeeeeeeeees, först!

Karin i Villa Grå sa...

Härligt med en väluppfostrad bebi som bara är ljuvligt nöjd dopet igenom! Det är bara att gratulera!

Medan du varit borta och roat dig med dop och halsbett, har jag tjatat om Helmer Linderholm på min blogg och snöat in på indianer fullständigt. Lägger mig i tid men kan inte sova ty jag läser och läser. Befinner mig mentalt i nordamerika under tidigt 1700-tal, tillsammans med ett antal svenska knektar (jag är faktiskt en av dem). Vielen Dank, när det gäller indianer måste jag dessvärre hålla dig ansvarig! ;-)

I mitt inlägg idag gnällde jag också på årets första månader som är så mörka och trista. När dessutom Gúa väljer att sluta blogga blir det än värre. Jag hoppas på en tidig och lång vår. Det är jag knappast ensam om.

Ljuset i ert hus är så vackert! Har ni sol hos er? Fusk! Fint är det, hur som helst.

Ha det så bra!

Kram, Dot

Ann-Catrin sa...

Haha... bett på halsen..hua..!!
Underbart dop i allafall.. exemplariska små sötnosar..me like!
Härligt med en dag ledig i veckan, då känns inte jobbveckorna så långa, så hade jag också en tid, om än väldigt kort då det fattades folk hela tiden och jag som ändå var ledig..hmm!!.
nej jag gillar inte heller dessa första måndaer på åtret.. och jag kan hålla med im att mars månad inte är så mycket att hoppas på heller..men ljuset är ju där i allafall..
Hoppas det går bra med lilla tjejen hos doktorn!
Kram A-C

Ann-Catrin sa...

Oh...jag glömde en sak...blogger har bråkat med mig också...gick inte att redigera alls..och vad tid det tar..nej jag gillar inte alls deras bildhantering!!
hej svejs igen!

Tidsmästarinnan sa...

haha, så där med öronen brukar jag göra med Linahunden också, det ser jättekul ut, tycker hon (eller var det jag?)
Må så gott!
Susanne

Änglahem sa...

Här är det alltid en fröjd att kika in. Vackra bilder från ert vackra hem. För att inte tala om en härlig tjej med en fantastisk humor!. Här blir man uppåt av din roliga berättarteknik, fnissar för fullt.....

Bett på halsen....låter mysko.(hihi)

Väluppfostrad bebis dam.

Kram
Ulrika

Lilla Blanka sa...

Åh vad det är irriternade när det inte funkar..! Jag förstår om du blev vansinnig :)
Bra att inlägget kom in till slut i alla fall så vi fick se allt fint, det ser så ljuvligt ut. Lexington, yes please :)
Kram
Mia

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Inga ofrivilliga dopp i dopfunten !?!
Märkena på halsen är nog bara pigmentfläckar , kommer med åldern har jag hört ;-)
Börjar bli lite orolig för den där människan som svamlar om indianer hela tiden , kan du inte få henne att snöa in på något annat , värdigt en kvinna i hennes ålder!?!
FIna bilder från ditt najsa hem och verkligen Grattis till din fridag !!
Jag är ledig varje onsdag och det är så härligt , veckorna går så fort !
Ha det gott !
Kramisar /Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oooops glömde , du är utmanad , nåt att pyssla med på torsdag !
Hugggggs

Solsjö - Under en vind sa...

Kära nån...vad roligt du skriver!! Man lusläser för att inte missa ett endaste ord i dina beskrivningar! Underbart! Ha det gott och lycka till med planerna! Kramis!

Dorthe ♥ sa...

Wilma ser ut att vara en riktig liten teaterapa. Ser inte ut som o hon har något emot att agera modell ;o)

Kramis
Dorthe

Unknown sa...

Grattis till dina lediga torsdagar. Så skönt för dig och vilken bra överraskning.
Kan behövas i dessa hemska tider. Hatar jan-feb.
Sköt om dig Kramisar Jeanette

Stämningsfullt sa...

Vilka härligt lyxiga kuddar! jag vill också ha det men med två barn och en bullmastiff i huset så känns det lite riskabelt att ha dyrgripar i soffan :(

Eva sa...

Guuud vilket härligtläge ni verkar ha på huset!

Skönt att vara ledig en dag i veckan!