Leta i den här bloggen

Sidor

måndag 21 januari 2008

Hon sa att hon skulle sluta att kröka, snusa och röka...

Hade muchas problemas nyss med bloggen. Det gick inte att ladda upp några bilder alls...hur jag än försökte! Det osade svavel i rummet och mina fåfänga försök att slå på burken hjälpte föga. Till slut kom C på den briljanta idén att starta om datorn...och tjohej!, det funkade igen...muchas problemas blev nemas problemas i stället ;-)

Jag ger aldrig några nyårslöften...vad då, what's there to improve ;-), men jag tyckte att jag hörde lillsnuttan svamla om några löften...så där lite halvhjärtat. Inget mer krökande, snusande eller rökande...mmm...det höll ju jättelänge! Scrolla ner för bildbevis!

Här tar vi henne på bar gärning! Halsar rakt av från bag-in-boxen! Hon orkade inte ens ta fram ett glas, som fina damer ska göra.

Och jag vet inte hur många gånger jag har pratat om det där med snus! Dessutom hade hon ovanan att spotta ut prillorna på golvet! YUCK!! Här sitter hon efter alldeles för många klunkar av vin (bag-in-boxen hade INTE tre liter i sig länge, det ska ni veta!). Titta på ögonen...ojojoj!! ;-)

I går efter promenaden...det blev så tyst, så jag gick och tittade till henne. Hon hade sådan abstinens efter cigaretter att hon lyckades inte tända en enda av stickorna på grund av att hennes tassar darrade så! Ciggen hittade jag inte, men jag VET att hon hann gömma den någonstans...sicken byracka, va!? ;-)

Men vem kan vara arg på denna skönhet?? Wilma är en riktig poser, och jag smälter som smör i en het stekpanna *love*

Min lilla ängel!!
Ha det bäst!/ M
PS. Givetvis krökade, snusade och rökte hon INTE!!! Vill bara tydliggöra detta för att slippa folk som eventuellt tror det och får sig en chock och kanske börjar gå runt med en massa plakat på tomten och demonstrera mot djurplågeri. Man vet ju aldrig... ;-) DS.
PS2. Hon ÄLSKAR att leka med tomma bag-in-boxar och tomma snusdosor. Det tycker jag är bra...vi älskar vin och tömmer så gärna boxen så att lilla älsklingen får något att leka med. Delad glädje är dubbel glädje ;-) DS2.
PS3. Tändstickorna kan jag inte förklara. Hon är inte tillräckligt stor för att nå upp till dem, eftersom de är belägna på spiselkransen. Antingen har hon med hjälp av sin tankekraft lyckats få tändstickorna att falla ner på golvet, eller så har vi (läs: C) slarvat och glömt dem på golvet. Vilket tror ni? ;-) DS3.




18 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

FÖRST IN !!!!!
Tänk att jag trodde inte på det alls från första stund , hur ska en hund kunna ge nyårslöften !?!
Men jag tycker det är behjärtansvärt att ni tvingar i er allt vin så hon får leka med den roliga låddan ;-)
Kramis o God nightie!/Lotta

Unknown sa...

Skönt med datorn!
Hihihi. vilka nyårslöften din voffsing gav, och vilka skojiga bilder du bjuder på!
Hoppas inte hon svepte hela den låddan vin på en gång..........
hennes kroppsstorlek är ju inte så big
;-)
Ha en go dag! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

White Season sa...

Visst är det fint i Carcassone, vi var också runt och besteg massor av berg, badade i floder, gick på marknader och handlade massvis av tvålar :-). Du skriver alltid så bra, här är så kul att titta in, blir så glad. Ha en skön dag, Kram Malin

Eva sa...

Skylla på den lilla sötnosen. Fy skäms:-)

Eva

Karin i Villa Grå sa...

HA HA HA HA HA HA! Er lilla Wilma är ju helt förtappad ;-) Får värstingar fortfarnde åka på kryssningar till Västindien? I så fall ligger hon bra till för en resa till varmare trakter!

Det toksnöar - och snön vräker ned sidledes. Hur deprimerande är inte det? Nu när du vet var vi bor och jag vet att du inte finns sååå långt bort har du kanske samma väder hos dig? Grrrr. Måste köpa vinterkläder, funkar inte att gå klädd mösslös, i kappa. Ska ha täckjacka och -byxor. Fryser som en tok, år efter år. Är avis på de smarta mammor som leker med sina kids i snön utan att bli blå av köld. Nu ska jag också bli smart!

Vilket fulländat datageni du är! Bra att det löste sig så att jag slapp skylta med mina bristande kunskaper. Har du sett texten i många av mina inlägg? Till en början är radavståndet helt ok, sedan är det plötsligt ihoptryckt och ibland går det inte ens att dela in texten i stycken. Blir så ARG! Vet inte vad jag ska göra år det!

Ha det så bra!

Kram, Dot

Stämningsfullt sa...

Hahaha det blir kliniken nästa!
Men med den charmen kommer hon nog ut titdigt!

Anonym sa...

Hahahahaha, känner igen mig sååå väl!!
Jag hade hoppats på att min jycke Benton skulle erlägga nyårslöfte om att sluta svälja dotterns trosor och spy upp dom dagen efter...men..icce, imorse låg det som vanligt ett par uppspydda trosor vid trappen :-0
*mutter*
Och JA vi lägger undan dom,läängst ner i tvättkorgen..MEN han hittar dom ändå!!
Tack för en rolig Blogg
Mvh
Rebecka

Hem och Lycka sa...

Haha, helt underbart inlägg, vad söt hon är! kram

Beas sa...

Hahaha.....klok jyckepycke. Hoppas att hon lärt sig nu att det bara är onödigt att avge nyårslöften...man kan ju ändå aldrig hålla dem! ;-)

Staket & Designkonsulterna sa...

Gud så häftig vovve du har ...så söt och busig:) Fniss......
kul inlägg!

Kramizz / Annelie

Jonna sa...

Hejhej. Tittar in.. / Jonna

cicci sa...

Hahha känner igen mig i lilla Izla som just nu löper och är allmänt sur!
Kram Cicci

Unknown sa...

Tänk vilken klok hund du har!
Men det är väl tur att det är Ni som dricker upp vinet för Ni vill väl inte att voffsingen skall kallas "Fyllehund" Ha!
Ha det bäst
Kramisar Jeanette

Solsjö - Under en vind sa...

Du skriver så roligt att man alltid bara sitter här och ler efter att ha läst dina inlägg! Härlig humor genomsyrar alltihop! Ha en bra dag! Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha gud va roligt, vilken söt liten Wilma med kraftig abstinens! Vilket kul inlägg, halsar direkt från bag in boxen : ) Ja, det gör ju en annan med : ) Pussa henne på nosen fr mej! Mari.

Lilla Blanka sa...

Vilket underbart inlägg..haha, du är så härlig!!!
Wilma är ett riktigt charmtroll coh det är kul att höra lite anekdoter ur hennes dagliga liv ;)
Kram vännen!
Mia

Jes/Vita villa vila sa...

Roligt inlägg! Alltid kul att besöka din fina sida :)

Kram och önskan om en fin onsdag :) /Jes

Dorthe ♥ sa...

Åååhhh vilken fest hon har haft...där skulle man ha varit med ;o)

Kramar
Dorthe....Hon är BEDÅRANDE!!!