Leta i den här bloggen

Sidor

lördag 19 januari 2008

Mordet på Saga Seraphina Marin...

TACK snälla ni för gulliga kommentarer angående mitt skrivande!! Känns jätteroligt! Tjaaa...skriva en bok...varför inte? Problemet är bara tiden. Tid är en bristvara...när ska man hinna? I och för sig har jag blivit begåvad med långa sommarlov, då kanske...sitta på bryggan med en laptop, känna solen bränna och skriva en mordhistoria ;-)

Lik som flyter upp till ytan när man har barbecue-party ;-) Vem är den skyldige? Är det miljonärskan som har tre flådiga kåkar på tomten? Eller kanske den äldre mannen med rullatorn (som han antagligen inte ens behöver, den är bara till för att röja bort misstankarna om hans egentliga fysiska toppform). Kan det vara det trevliga paret som endast besöker gamla Svedala under jul och sommaren? Eller tänk om det är det där förtjusande unga paret som ständigt verkar renovera sitt hus? Är renoveringen och de följande hammarslagen, borrningarna och svordomarna endast en kuliss för some shady business ;-) Hmmmm...the plot thickens!!

Här har vi offret...en ung kvinna som blev berövad sitt liv vid så unga år. Hon ska heta Saga Seraphina Marin ;-) Så passande att avsluta livets låga i vatten, i och med efternamnets innebörd (namnet är faktiskt min mormors efternamn, innan hon gifte sig, så det kan jag väl använda).

Hon bodde vid Snäckornas sjö och älskade att måla tavlor. Här är en av hennes ramar...

Musik var en annan passion hon ägnade sig åt...

Språkbegåvad som hon var, läste hon Bibeln på franska...

H.C. Andersens böcker var hennes favoriter och alster om vampyrer var annat hon slukade...
Ok, back to reality! Har fått en utmärkelse av allas vår kära Latara a k a Karin från I Villa Grå. Är så glad över den!! Har sett att många redan har fått en sådan och meningen var att jag skulle skicka den vidare. Finns så många jag tycker ska ha den, ty jag besöker åtskilliga och gläds över att ni visar bilder från era vackra hem...men jag kan inte välja, därför får ni alla den! Hmmm...nu var det meningen att jag skulle visa utmärkelsen, men jag lyckas inte. Är det inte bara att kopiera och klistra? Tydligen inte...jag är mer än lovligt korkad i dag!! Skyller på regniga januari och på huvudvärken jag bär på ;-)

Eftersom Karin har en sådan eminent smak att hon tilldelar mig utmärkelsen, får hon denna bild av mig!! Riddare i mantlar ;-) Något att drömma om!!!
Trevlig helg på er!! /M



25 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

YEEEEEAAAAAAAH!

Jag kan definitivt dregla över små plastriddare också, jag är tillräckligt desperat efter mantlar vid det här laget!

*dreglar*

*dreglar ännu mer*

Nu slår jag mig till ro mitt i dreglet och väntar på Den Stora Romanen!

Kram!

Karin i Villa Grå sa...

Psssst! Den blivande trädgårdsmästaren planerar att starta eget inom kort *blink* Du bor ju inte så långt bort, så...

Yours truly,

Dot

Karin i Villa Grå sa...

Mäh! F´låt då *skrapar med foten i marken* Kunde väl inte jag veta heller... *rodnar*

Självklart inte plast, det trodde jag aldrig *ljuger* Det var bara något jag skrev *bluffar* Förstår ju att du och C aldrig skulle ha små riddare av plast hemma *far med osanning* ;-)

Staket & Designkonsulterna sa...

Vilken mysig blogg du har och en alldeles underbar fin öppen spis ... den vill jag har!!!

Kramizz från mig/ Annelie

Ann-Catrin sa...

Haha.. du är för rolig du...men varför inte... du kan ju, SKRIV!!!
Jag skulle garanterat köpa den...
må så gott A-C

H ennA sa...

Väntar med spänning på din bok...blir garanterat en best seller! Hoppas du mår fin fint!

Kram Anne

Lilla Blanka sa...

Underbart inlägg..! Åh den där lilla snutten man ser av en ram räcker för att jag vet med säkerhet att den skulle jag absolut vilja ha...*längtansfull suck* Har letat som en tok på loppis efter en sådan ram/spegel...men icke då...
Kram
Mia
Ps japp, självklart visas bilder på hur "fönster"-skåpet blev..Hoppas det blir bra bara...idag har deet mest målats, kapats och mätts.. ;)

Eva sa...

Beautiful as always! Jag är redan intresserad av din deckare, låter hur spännande som helst:-) Du får väl lämna lite fler ledtrådar i kommande bloggar;-)

Kram från Eva the phone addict:-)

Änglahem sa...

Jag kommer garanterat att köpa din bok! och hela bloggvärlden med och tänk vad vi kan sprida den vidare sedan. Du måååste skriva en deckare/roman du kan ju verkligen skriva. Det där med att sitta vid bryggan, med ett glas vin och fantisera och till på köpet FÅ BETALT!!! låter aaalldeeeles underbaaart.....


Själv har jag fantiserat (enbart inför kära Karin hitills) om att sitta nere i Provence på en stenterass med fantastiska vyeer och en flaska rödvin jämte mig och laptopen (som jag också drömmer om) på bordet framför och plita.
Tur att drömma inte kostar något!

Jag försökte kommentera här igår men jag har haft problem i flera dar om att komma in på kommentarssidor lite här o där, är det datorn tro eller Blogger. Ja ja huvudsaken att jag till slut kom hit.

Ha en skön och "latig" söndag!
Kraaamaaar
Ulrika

Dorthe ♥ sa...

Nu har jag ju inte sett hela ramen, men det gör absolut ingenting....Jag tar risken, så du kan skicka den imorgon ;O)

Kramar
Dorthe

Unknown sa...

Hihi, vad skoj du är! Bilderna är vackra och txten är bra, ser fram emot en deckare!!! Ha det gott! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Stämningsfullt sa...

Det är klart att du ska skriva! Meddela oss när boken är ute så springer jag och köper :)

Karin i Villa Grå sa...

Dear Spot!

Om du sparar bilden som följde med utmärkelsen så går du sedan in på "anpassa" och bläddrar fram bilden. Välj inte att förminska den, då blir den bara väldigt skum och konstig!

Himla bra beskrivning, va? Hoppas att det går bra!

Sincerely,

Dot

Wolf sa...

you´ve got mail (nej inte filmen utan på riktigt !!)

Kram
Wolf

Karin i Villa Grå sa...

Jag var förresten in på Royal Armouries hemsida och skuttade raskt in i deras webshop, men jag såg inga riddare! Du vet, sådana där riddare som INTE är gjorda av plast *rodnar*

Betyder det att jag måste åka hela vägen till Leeds? Går det inte att fuska och spana in dem via Internet?

Kramis!

Karin i Villa Grå sa...

Well done, nu är den ju på plats!

*applåderar artigt*

See ya (japp, jag försöker vara cool)!

Kram!

Sophie sa...

Vad bra du skriver. En annan har ju ingen fantasi alls till att skriva något :)
Så det tycker jag att du ska sattsa på, den boken skulle jag köpa i alla fall.

Ha det bra/ Wilmas vind

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag flyter ofta runt bland bloggarna i en alltför rask takt många ggr, jag som egentligen både älskar att läsa och att skriva men även om jag inte läser all din text, du skrev väldigt mycket i förra inlägget, så får jag väl istället njuta utav dina otroligt vackra och inbjudande bilder, din blogg liksom ditt hem är sååå mysigt!! Mari. ( fundera inte längre, skriv en bok, det är din grej!!!!! )

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag tror att det var professor Plommon med dolken i vinterträdgården !
Vilken underbar historia du bjuder på i dag igen och bilder , är det sant allt det där med mormorn !!
Hoppas du mår bättre , och att helgen varit skön !!
Den där i gråa villan , sa hon plastriddare *fniss* .

Tidsmästarinnan sa...

jag tror det är det unga paret med sina spikpistoler och borrar och hemska verktyg, japp det tror jag :-)
härliga bilder du bjuder på (som vanligt!)
kram till dig och hoppas du får en fin början på veckan.

"M" sa...

Ja skriva kan du ju....kanske vore nåt...eller skribent i nån tidning kanske...

WhiteVintageDreams sa...

Haha...måste bara säga att jag skrattade gott åt din charmör C :). Å du...fotboll ÄR en ädel sport :)!!! Jag fullkomligt älskar fotboll!
Å det är klart att du ska skriva en bok...den behöer ju inte vara klar imorgon. Men börja at skriva...det kan du göra IMORGON *pik pik* ;).
Hoppas att du får en skön vecka!
Kramar

Solsjö - Under en vind sa...

Grattis till utmärkelsen!!!

Historien är ju klar, det är bara att skriva ner den!

Ha det gott, kram!

Anonym sa...

Jag blir nog tvungen att hålla med många andra om att du borde skriva en bok. Du verkar ha en obegränsad källa med fantasi och passion. Kör på! Jag hejar på dig! Det är synd att slänga bort god talang.

Hanna sa...

Å vilka bilder.....klart du får länka till mig...då blir jag bara glader.
ha de gott
kram