Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 13 januari 2008

I've seen the light!

Solen var framme i dag...JIIPPPPIIIII!!! Och då går jag och lägger mig :-O Nåja, jag hann njuta av den lite i alla fall. Det värmde riktigt ordentligt, faktiskt...genom fönstret. Gick ut på soldäcket och då var det inte så varmt längre. Men bara att solen visade sig var underbart! I går var det regn hela dagen.

Tog några kort när den gyllene kulan visade sig.

Snart får lilla fågelhuset i zink flytta ut. Ej till de små pippisarna, dock. Endast för prydnad. Ser ni kortet där i bakgrunden? I sommar ska vi på bröllop...ett par av våra närmaste vänner ska knyta hymens band! Ska bli så kul!!!

Solen glittrar fint i prismorna. Lyckades ta ett kort där fönstret till och med ser putsat ut! Tro mig...de är riktigt skitiga nu ;-)

Vitt och grönt, me like!

Hmmmm...ok, det finns ju några nackdelar av att solen skiner!! Spindelväv...huvaligen!!! M-Å-S-T-E D-A-M-M-A-S!!!! Var är C?? Jobb åt honom!!! ;-) Tror ni att jag tog bort det?? Nääää...lampan ser ju så shabby chic ut med den ;-)

Lite sakralt här...

Älskar den här bilden! Det riktigt gnistrar och glittrar om fattigmanssilvret. Undrar hur det kommer att se ut när vårsolen skiner igenom de stora fönstren och reflekterar sig i alla blanka, silvriga ytor?! Då ska jag sitta i v-rummet med solglasögon, se cool ut och bara njuta ;-) För inte tänker jag ta bort dem, blir man bländad så blir man!
Ha en riktigt bra vecka nu! Kram/ Miss M



15 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Dear Spot!

Är trött, slirar på tangenterna.

jhsföueoijnmmmmmmmmmmmmnnnnn, liksom.

Men nu börjar det bli ljusare! Jag är mycket riktigt mindre trött idag än vad jag var för bara någon vecka sedan. Bra!

Ditt hem är så himla fint, det har hög dreggelfaktor! *dreglar*

Må så gott!

Kram, Dot

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Looking so great , even with the spindelnät ;-)
Jag dregglar inte så där ouppfostrat som kvinna ovan , utan torkar mig lite fint med min spetsprydda näsduk som jag alltid har i blusärmen .
Go natt !

Änglahem sa...

Det är väl bara att fortsätta att dreggla.....Jag kan ju bara hålla med ovanstående kvinnfolk. Väldigt vackert!! Du har verkligen fått till bra foton (grön av avis)!!

Väldigt vackert genom spegeln i förra inlägget! Lite enformigt med vackert hela vägen, men det är det ordet som kommer till mig när jag tittar på ditt hem...

Vad roligt med bröllop! Sommarbröllop å allt...romantiskt!

Sov gott!
Kram
Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Vackert med bilder i solljuset!!! Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej vännen! Du lämnar alltid så himla gulliga kommentarer, TACK!
Vilken gulligt zinhus..! Hihi förstår att du vill att det skall vara prydnad, fåglarna skräpar ju ner och förstör det :)
Macro..ja, det är nåt på kamerna som gör att det blir väldigt skarpa och bra närbilder hihi, har muttrat över oskärpan på den här dyra kameran, men nu fattade jag äntligen vad knappen gjorde :)
Kram vännen
Njut av solen, här har den just gått upp och det är bedårande vackert ute...!
Mia

Sophie sa...

Vilka fina bilder! Du har ett så fint hem!
Här nere i småland har vi inte fått någon sol på, ja jag vet inte när. Behöver verkligen lite sol nu, man är ju så trött. Hoppas att den kommer snart.

Matbehållaren för hundmat som jag visade i min blogg, har jag sett i en butik som heter Moster Malla. Den ligger tyvärr i Tranås, men den borde finnas i någon butik närmare dig :)

Ha det så jätte bra/ Wilmas vind

Nilla sa...

Tackar =) Ska jobba som receptionist med många varierande uppgifter på ett lite större företag =)

Underbara bilder, saknar solen jag med, satt igår och tittade igenom bilder från sommaren *drömmer* Nästa sommar lär jag ju inte få gå hemma hela sommaren direkt som jag nu gjort 2 år, men det får man ta som det är =)

Ha en bra dag!

Kram Nilla

Anonym sa...

Ja tänk vad ljuvligt det är med solen som äntligen tittar fram!

Ann-Catrin sa...

ja jag dreglar då...och inte har jag någon näsduk heller.. du har sååå vackert och det blir så fint i solljus!!
Kram A-C

White Season sa...

Halloj, vad kul att du har ett lika matbord, miljögården har mycket fina möbler tycker jag, enkla tidlösa och till en bra peng. Självklart får du länka mig, bara kul. Du har själv en jätte fin sida, visst är det skönt med lite ljus nu äntligen. Ha en bra kväll, Kram Malin

Karin i Villa Grå sa...

Dear Spot!

So tell me, hur är din käre sambos humör nu när han avstår från snus? En gång i tiden fick min Wolf för sig att han skulle bli kvitt sitt nikotinberoende men jag bad honom börja igen när blott en vecka hade passerat. Han förvandlades till vad som bäst kan beskrivas som ett PMS-monster. Idag, när vi har tre barn och jag har blivit äldre, luttrad och sträng som bara den, skulle jag inte uppmana honom att balansera sitt humör genom att ta till Ettan eller Grov eller liknande. Nej minsann, idag skulle jag visa no mercy! Ho ho! *evil*

Jag grät och grät och grät härom dagen när jag läste ut "Den sköna flodens land" av Linderholm som jag tjatat om. Det blir så varje gång. Det är få böcker som gjort samma intryck på mig. Det var en granne i en av Stockholms norra förorter som en dag kom ut till lekplatsen där våra småttingar härjade. Han räckte fram en bok och sade helt kort: Läs den här.

Eftersom grannen aldrig annars nöjde sig med endast tre ord, undrade jag vad det var för skum litteratur han ville att jag skulle ta del av. Men sedan började jag att läsa och blev mer eller mindre besatt av nordamerikas indianer. Linderholm berättar inte, han hjärntvättar och manipulerar å det grövsta. Böckerna är så svåra att skiljas från när man läst ut dem!

Nu lovar jag att inte tjata om den saken mer, det här var sista gången *flinar*

Ha en trevlig kväll i ditt vackra hem!

Kram!

Dot

Unknown sa...

ÅH så vacker!!! NU KOMMER VÅREN SNART!! JIPPI!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Handplockat sa...

Mums vilka bilder
=)

Hanna sa...

Det är kanon när solen skiner...men...för det finns ju ett men....och du vet vad jag snackar om...damm....förstår precis vad du menar...det är så att man kan bli tokig....blev tillexempel tvungen att tvätta fönstren i ren panik igår =)
Ha de gott
kram

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen,

jag tror att du har fullt upp med det som pågår utanför bloggen, nämligen livet. Visst är det så? *ler*

När du tittar in igen har du en utmärkelse att hämta hos mig. Jag tror bestämt att du har utmärkelser att hämta hos fler ;-)

Kram!

Karin