Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 27 januari 2008

Solsken och rosor!

Ladies and gents!

Vilket underbart väder det har varit hela helgen! I alla fall här i norra Uppland. Wunderbar!!! Spring is in the air...

Har tagit det väldigt lugnt i helgen. Eller...har faktiskt shoppat en del. Mest kläder faktiskt, behövde förnya garderoben. Ramlade in i en affär och det var 50 % på allt...All right!!! Blev skor också, två par. Men ok, lite inredning också, men mest smått.

Lexington-temat är ett minne blott! Nu är allt vitt och vackert igen. När solen skiner in, blir man nästan blind...snöblind ;-)

Ser ni, inget clownmönster längre på soffan ;-)

Urnan är en av sakerna jag köpte. Gillar den supermycket, tung och gedigen. Gjutjärn...me like! Och eftersom jag tyckte att det var så vårlikt ute, planterade jag en vit miniros i den och lite annat pynt från en påse med potpurri från Yankee Candle med doften...yes, you guessed right: Clean cotton. Är helsåld på doften! Varje gång man går in i v-rummet doftar det ljuuuuvligt!! Nästan som om det är rosorna som doftar...(det kommer jag också säga om någon frågar ;-)). När jag hade donat och fixat tyckte jag att det fattades något, så jag tog en kungakrona och tryckte dit den också. Om blomman överlever ska jag plantera den ute när det blir varmare.
Nu är det filmtajm som gäller, "The Nines". Later, dudes!/ M


23 kommentarer:

Änglahem sa...

Jag gillade New England temat, men detta är ju såå mycket bättre (om man får säga sin ringa mening).

Skoj med lite nya kläder och ännu bättre när det är halva priset!

Här ska ses senaste "Bourne.." filmen, har hört att den ska vara jättebra. Har gillat de andra så nu håller jag tummen för denna med.

Ha det gott vännen
Kraaamar
Ulrika

Wolf sa...

Halloj,

Jag ser att det är flera som har investerat i speglar från Jysk, visst var det ett bra pris på dem!

Här har vi också varit och shoppat fast igår var vi "hem" till Sthlm och var på naturhistoriska museet fast innan var vi till barkarby och shoppade lite på deras outlet. Det blev för mig två plagg från "Lindeberg"
Barnen fick några jeans och tröjor, fast jag ihärdigt försökte Latara att köpa kläder till sig själv köpte hon endast kokböcker.... Fast det tog hon igen på Nian idag =)

Skälv skriver jag ännu sämre än vanligt då vi bytte avlopp i köket i fredags och "råkade" låta mitt pekfinger få när kontakt med min vinkelslip, så jag har ett snyggt jack en 5 mm in från finger toppen och innåt. Sköööönt *not*
Så nu sitter jag med det strösta plåstret jag kunde finna på fingret och var det svårt att skriva tidigare är det tio gånger värre nu.

BTW Jag var först =))) (Hoppas jag)

Kram Wolfie

Wolf sa...

ähhh... va hon var snabb då....

Sitter du och bevakar Änglahem... morr

Wolf

Wolf sa...

Änglahem skall jag berätta hur det går i Bourne filmen =)

Själv skall vi kolla på BEowulf är den bra någon som sett den??

//Wolf

Ps, nu skall jag sluta tracka din sida M D.s

White Season sa...

Vilka fina bilder, så ljust och fint och att solen strålar in gör ju inte saken sämre! Mycket trevligt vardagsrum, vårigt. Ha en jätte bra vecka, och tusen tack för dina gulliga kommentarer :-) Kram Malin

Hanna sa...

Ja du det kanske är bäst att du ringer försäkringsbolaget på en gång för jag kommer defenitivt att göra något kriminellt snart...du har det så vackert. Vilka vackra saker.
Ha de gott
kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hello geordious ( stavas det så ??) !! Jag ser nog ditt söta ansikte där i skuggorna :-)
Men så fint du piffat till med din avundsvärda inköp !!!
Men like also gjutjärnsblaffan med rosorna , så stylish , vad du kan !!
Nej har inte tid att pladdra här ska gå in och kika en gång till på allt ditt vackra !!
Vi har oxå haft sol här i söder , och det skulle oxå ha glittrat i våran sjö utanför huset ...om vi haft nån !!
Kram/Lotta

Lilla Blanka sa...

Underbara bilder...! Gjutjärnsurnan me like också..! väligt väldigt mycket...var får man tag på en sån vacker sak?
Fantastiska bilder, som vanligt!
Mia

Marja Kristiina sa...

Älyttömän kauniita kuvia, olen ihan fiiliksissä :-D Tack för inspirationen!

Ja kun aurinko paistaa tuolla tavalla, näyttää jo melkein KEVÄÄLTÄ!!!

Ihanaa viikkoa!

Goa sa...

Hej du min snygging!! Så kul att se ditt ansikte...visste väl att du var en pingla..:)
Jag blir så glad av dessa bilder...känns som att våren verkligen är på G!!
I ditt hem iaf...men det är ju, lika vackert alltid!!
Massa kramar coh du ska veta att ajg kikar hit ofta och njuter...du gör mig glad!!
Massa kramar och en mys vecka på dig!

Nygammalt sa...

Vilket vacker hem ni har! För att inte tala om när solstrålarna letar sig in...bor ni verkligen så där nära vattnet? Me like!

Er hund är ju bara såå söt, himla tur att det inte var hon som dracka allt vinet...skulle bli så snurrigt med den där lilla kroppen.
Kram.

Nygammalt sa...

Ja just det, finns den doften i potpurri? Vart hittar man sånt?

Ann-Catrin sa...

jag förstår inte hur du lyckas med ditt ljus... ser alltid så underbart vackert ut..som i en dröm. Tänk att sitta där och dricka kaffe i alt ditt vita.. med din undersköna utsikt... vilken lycka!!
Gillar din gjutjärnskruka... så gedigen... u retståt bara om du kan hålla rosen vid liv...mycket kärlek och inte torka ut!!
kramar A-c

"M" sa...

Vad fint det blev...vitt...och så underbar dekoration på bordet...och jag har clean cotton här hemma...den är så ljuvlig..mmmm

Eva sa...

Haha, Lexingtontemat hade du i hela två veckor, eller;-)
Kram

Dorthe ♥ sa...

Urnan är ju underbar!!!

Kramisar
Dorthe....MYCKET bättre sen du fick bort New England temat ;o)

Solsjö - Under en vind sa...

Jag stortrivs då jag tittar in hos dig...har svårt att gå ut härifrån igen....Kram!

Unknown sa...

Hej vännen,

Jag gillar att du gått tillbaks till det vita. Jag är inte så såld på New England stilen. Passar hos andra inte hos mig.

Förstår att du är såld på den doften. Den är ju ljuvlig!!!!!!!!!!
Ha en bra och härlig vecka
Kramisar Jeanette

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken fin kruka! Och minirosen blev ju perfekt där i :)

Karin i Villa Grå sa...

Det är helt ofattbart att någon som bor i ett så hjärtknipande vackert hem som ditt, plågar sig med skräckfilmer..! ;-)

maken plågar sig med Beowulf (hallå - vad ÄR det för film egentligen?) så jag gäspade stort och satte mig vid datorn på undervåningen i stället.

Visst har vädret varit fint? Igår var det soligt och inte särskilt kallt, men i Gävle gick maken och jag och huttrade och frös om näsorna tills de var blå.

Ha det så bra, M!

Kram, Karin

Åh - jag har ju glömt! Ditt förnamn är ett av mina absoluta favoritnamn! Hade inte vår minsting H fått just det namnet hade hon hetat just M... Nu vet du det ;-)

Karin i Villa Grå sa...

Jamen - där är ju DU! Jag fattade inte vad de andra pladdrade om i sina kommentarer, men nu trillade det lilla myntet ned så nu förstår även jag :-)

Du är ju värsta puddingen! Hur kommer det sig att det vimlar av puddingar bland bloggarna? Jag börjar känna mig lite utanför, men det ska jag råda bot på för i morgon SKA jag komma ihåg att boka tid hos frisör. Ganska märkligt att jag hela tiden glömmer med tanke på att jag ser mig i diverse speglar hundra gånger om dagen.

HA HA HA - döpt efter en rysk teve? HA HA HA! Men det blev ju ett bra namn, tänk om du fått heta Finlux eller Grundig i stället (det har du aldrig fått höra förr, eller hur ;-))

Japp, minstingens andranamn är naturligtvis resultatet av min vurm för riddare. Hade hon varit en liten kille hade hon hetat T... Våra äldre barn gör fortfarande kräkljud när de tar upp det mellan varven och menar att hon hade blivit kraftigt mobbad om vi gett henne namnet T. Själv anser jag att det är ett av världens vackraste mansnamn, men nu blev det hur som helst inte så och fler barn är inte planerade (det är bara något jag drömmer om, i smyg).

Ha det så bra, Spot!

Best regards,

Dot

Unknown sa...

Grattis till fynden!! Tycker att du har en underbar blogg =) kramis Malin

Sophie sa...

Vilket mysigt hem du har, och sol har ni fått oxå. Det saknar jag här hemma :)

Ha det bra/ Wilmas vind