Leta i den här bloggen

Sidor

torsdag 10 januari 2008

Friends, Romans, countrymen...

...lend me your ears (or even better; your eyes, my voice is not that strong ;-))

Jag har tjatat om det förr, men kan ej hjälpas. TRÖTT, TRÖTT, TRÖTT!!! Jag sover och sover (bort min ungdom ;-)), men blir ej piggare. Mörkt och grått, mörkt och grått, mörkt och grått (I can go on forever ;-)). Jag måste...känna solens strålar smeka mitt ansikte. Jag måste...få känna daggfriskt gräs under mina bara fötter. Jag måste...få äta solvarma jordgubbar. Jag måste...få plocka vilda blommor. Jag måste...få bada i sjöar och hav. Jag måste...få äta egengrillad mat. Jag måste...åååhhhh, blir sjuk av längtan!

Medan jag längtar efter vår och sommar, tänker jag drömma mig bort...

Ok, tillbaka från drömmarnas horisont ;-) Jag gillar att fota via speglar, tycker det blir snyggare bilder. Varför vet jag inte...det bara blir det!
Har varit lite dålig på att svara på kommentarer (ska skärpa mig!). Vissa frågade tidigare var man får tag på elektroniska musfällor. Vi köpte våra på Granngården och jag tror att de kostade ca 500-600 kr. Apdyra, men väl värda pengarna. Någon frågade också om de påverkar husdjur (nu tänker jag på katter och hundar), svar nej. Alltså ljudet i dem. Wilma har inte reagerat på dem, ej heller andra hundar som har varit på besök. Skulle de göra det, åker de ut fortare än kvickt, musfällorna alltså. Sen Loppan lilla, mot dina vankande vildsvin hjälper de nog inte ;-) Du får nog ta fram stora påken och klubba ner dem ;-)
Lilla bänken får också gå i New England-stilen.

Fast helt ärligt...börjar redan tröttna på alla dessa färger! Men januari ut måste jag stå ut. Tänker på en clown när jag ser bänken ;-)

Sovrummet går nu i blått och vitt. Till och med där får det marina dominera.

Snart ska jag slänga mig i bingen och zzzooooooooooova...till maj!! Men innan dess...har blivit utmanad (igen?!) att berätta sju sanningar om mig. Och eftersom det var "En vilsen loppa" som utmanade mig, då kan jag ju inte säga nej. Hon är en mycket rolig och trevlig tjej, med en drös av vackra bilder på sin blogg. Kika in hos henne: http://envilsenloppa.blogspot.com/ (har inte en aning om hur man får till det så där snajdigt med bara hennes bloggnamn och inte hela adressen, men det kan säkert någon upplysa mig om. Jag ber snällt...Pretty please, with sugar on top!).
Ok, here goes:
1. Jag är envis.
2. Jag har ett hett temperament.
3. Jag är dominant.
4. Jag är opinionated.
5. Jag är kaxig.
6. Jag har typ noll tålamod.
7. Jag svär som en borstbindare.
Så där ja...still wanna get to know me ;-). Och min vana trogen (?) skickar jag ej detta vidare. Vem som helst som vill berätta sju sanningar om sig själv, vassego!
Ska besöka era bloggar i helgen och även kommentera, har inte hunnit göra det på ett tag. Lovar bättring! G'nite!/ M





15 kommentarer:

Eva sa...

Första kommentaren. Äntligen!!! Jag var nära en gång, men blev snuvad på äran;.-)

Hur kan du vara så grym att visa en bild på sommaren, jag som precis varit på promenad med hunden i det vackra vintervädret (ok då, grått snöslask upp till vaderna med regn/snö fallande från himlen). Vill inte alls att det ska bli varmt;-),alternativt riktig vinter med riktig snö!!!

Gillar Lex-temat, men håller med dig om bänken, jag gillar deras grejer mer när det inte är så uppenbart.

Kram från Eva

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tur att alla somnat här hemma , när jag sitter och kluckar som en gammal äggsjuk höna här i soffan åt ditt inlägg !
Jag visste det , dina sju sanningar , jag har känt det på mej hela tiden , det har liksom lyst igenom att du är sån ;-)
En fråga bara : hur kommer man på att fota genom speglar och få det att se bättre ut ? Nej föresten låt mej gissa , du har stått och fotograferat dej själv och insett att spegeln ljuger ;-)
Mycket kärlek /Lotta

"M" sa...

Gillar ditt fina sovrum i blå toner...så fräscht.

Lilla Blanka sa...

Åh vilka underbara bilder du visar...sängen ser ljuuuvlig ut, skulle kunna bädda ner mig där med en gång och somna som en prinsessa...!
Vi skulle alla behöva en omgång ljusterapi!
Kram
Mia

Marja Kristiina sa...

Hei Kuumakalle ;-)! Kiitos taas kauniista kuvista, kyllä tuo New England -tyyli on sitten valtavan raikas ja tyylikäs.

Jaksua ja vointia! Tammikuu ei totisesti ole niitä hehkeimpiä, mutta ainakin suunta on nyt kohti valoa ja lämpöä taas!

kramelikram!

Ann-Catrin sa...

oh...jag blir ännu mer "längtig" när jag ser dina underbart härliga sommarbilder...igår när solen kom på blixtvisit kände jag en sekunds lycka..vovvarna hittade varsin solfläck i uterummet..men idag är det lika grått igen..hua.
Du får ligga i din underbart vackra säng med fantastiskt marin look..me like...och drömma dig bort... och kul läsning om dina sanningar...
stor kram A-c

Solsjö - Under en vind sa...

Visst längtar man efter ljuset!!!

Du har så härligt och fint hemma hos dig!! gillar ditt new england tema!

När du vill länka skriver du: En vilsen loppa.....markera de tre orden. Tryck på figuren uppe i raden som ser ut som två ögon (i den ruta där man gör nya inllägg alltså...man kan ändra stil, storlek, lägga in bilder osv....) då kommer en ruta upp med två fält, i det undre fältet står det http: där skriver du i www.envilsenloppa.blogspot.com (om nu det är hennes fullständiga adress...)och trycker därefter ok! Nu ska det vara klart!
Hoppas att du lyckas!
Ha en skön helg! Kram!

H ennA sa...

Nog kan du handskas med kameran..du smittar med din längtan..den där somriga bilden är ju bara helt enkelt...underbar..man känner värmen, hör skvalpet av vatten, fåglarna som sjunger, blommorna som doftar och vindens lätta smekning över huden..mmm...

Ha en juvlig söndag!
Kramen

"M" sa...

Hihi ALLA dina egenheter stämmer klockrent in på mej med....kram

Hem och Lycka sa...

Supersnyggt i rummen, kanonfint! kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hoppas helgen varit ,lugn , skön , bad och musfri !
Här har det vankats emmelanåt ( är det ett ord och i så fall stavas det så , fröken ?).
Här har det stressats , så det ska bli så skönt så , att det är måndag i morgon så en stackars kvinna kan få lite lugn och ro ;-)
Ha det gott du !
Kram

Stämningsfullt sa...

Så fina bilder!
Kul med dina 7 sanningar också, haha! lika bra att vara helt ärlig, liksom :)
Kram!

Amoroso sa...

Oj det där var det snyggaste sovrummet i marinstil jag någonsin sett! Jättevackert! Vad kul att det är flera som har böcker med sina favoritstycken!

sone sa...

Resources have a peek at this site official statement best replica designer bags click this link here now special info

Unknown sa...

replica bags from china t49 q6u20w3g36 Ysl replica bags g60 y8t45c6x74 gucci replica j31 g1o79p5w09