Leta i den här bloggen

Sidor

onsdag 2 januari 2008

Årets första rubrik, då måste det vara något bra...hmmm...

Howdy folks!

Hoppas ni har överlevt nyårsfirandet och att alla fingrar, tår och diverse andra kroppsdelar är intakta ;-) Här hemma gick det lugnt till. Vi åt, vi drack, vi somnade...Eller jag gjorde det. Klockan 23.15 somnade jag så sött i fåtöljen :-D Men blev bryskt väckt av C ca 23.50!!! Lilltösen låg i korgen och snarkade för fullt och hörde inte ett smack av raketer eller andra oljud. Bra, det! Förra hunden var livrädd och vi fick ge henne en slags medicin så att hon blev som förlamad i hela kroppen och kunde inte röra sig. Annars hade hon stormat runt och varit så rädd. Risk för hjärtinfarkt låg nära till hands.

Jag städade bort julen redan i söndags. Hivade ut granen, packade ner de andra julsakerna och ringde telefonbanken, där damen med den något gnälliga rösten berättade så vänligt att "du har 0 kronor på kontot", och insåg att nu är verkligen julen över ;-). Barr i huset, något rundare om midjan och inga pengar kvar...nu dansar jag ut julen och hälsar våren välkommen i stället!

Eller vår och vår...kan det vara gråare ute??? Var ute med Wilma nyss och gick och nynnade på:

All the leaves are brown - All the leaves are brown
And the sky is gray - And the sky is gray
I've been for a walk - I've been for a walk
On a winter's day - On a winter's day
I'd be safe and warm - I'd be safe and warm
If I was in L.A. - If I was in L.A.
California dreaming - California dreaming
On such a winter's day
Tills jag fick en åthutning av C! Han uppskattar inte konst tydligen...för min sångröst slår alla Carolor, M. Picassor och Amandor med hästlängder ;-) Jag ställer inte upp i "Idol" för jag skulle vinna den direkt och de skulle vara tvungna att lägga ner programmet för ingen skulle komma upp i min standard och...HÅLL TYST!!! Det sista var C. Som sagt han uppskattar inte the finer things in life ;-) Sancta simplicitas!

I söndags var det ju strålande väder och i och med att jag städade bort julen, passade jag på att byta stil i v-rummet också. Jag älskar New England-stilen och märket "Lexington" är en stor favorit hos mig. Synd bara att det är förbenat dyrt! Det blev mycket färg i rummet, så vi får se hur länge det kommer att se ut så här innan jag tröttnar. Men det är ju det som är fördelen med vita väggar och möbler. Det går fort och lätt att byta kuddar och andra attiraljer och vips! har man fått en ny stil i rummet igen.

Nu ska jag besöka era vackra hem! Hasta la vista, amigos!/ M


28 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

...and the sky is greyyyy , hör hur jag doar i bakgrunden . Jag knappt hörs för din klara ,starka och framförallt vackra stämma , att inte karln hör det , när till och med jag hör , ända hit :-) Ja se män , han är väl tondöv ;-)
Gillar din första rubrik !?!
Your livingroom´s looking sehr gut !!
Ses på beachen och Idol 2008 !!
Kram/Forever young
(Mycket utrikiska i dag )

Eva sa...

Fantastisk rubrik må jag säga;-) Jag håller med, Lexingtom är underbart, påminner mig om Cape Cod. Vad skönt att julen är bortstädad hos dig, vi har allt kvar...suck

Kram från gamlingen ;-)

Karin i Villa Grå sa...

Nu var du snabb *impad*

Måste läsa ditt första inlägg för året, sedan återkommer jag om jag har något intelligent att säga (och det kommer jag naturligtvis att ha *flinar*)

I´ll be back!

Karin i Villa Grå sa...

Okej, nu kommer de intelligenta kommentarerna:

Bra låtval! Om man nu ska nynna, vilket man kanske ska, bör man naturligtvis välja något som tål att lyssnas på! Kanske är din C väldigt trött..? Men du, vad var det du skrev hos mig om C och riddare..? *dreglar* Har han en mantel över till Wolf?

Lexington är snyggt så att det svider! Innan jul var jag in i en butik i Gävle och tittade på pyjamasar från nämnda märke till maken. "Jag ska ha en pyjamas", sade jag tvärsäkert. När jag fick syn på prislappen såg jag till att nackhåren reste sig diskret, så att inte butikspersonalen skulle förstå vilken fattiglapp jag är.

"Kanske ska jag se mig om efter något annat", sa jag. "Det finns inte i hans storlek."

"Vi har pyjamasar för män i storlekar från S till XXXL",svarade personalen då, flinande.

Jag tänkte svara att min man är XS, men backade i stället ut ur affären. Så kan det gå.

Inte kul med smällare när man är hund. Helt okej med ett förbud för min del.

Kram!

Karin i Villa Grå sa...

Män med rakade/vaxade bröst har samma effekt på mig som karlar i trikåer har på dig! Jag slänger mig på marken och frustar av skratt (eller suckar och ställer mig samma gamla fråga om det är nödvändigt att män tillåts fatta egna beslut).

Vilken indianfilm såg du? Viska! Annars måste jag googla och det är så jobbigt! *lat*

Lilla Blanka sa...

Jag gillar också Lexingtonstilen skarpt...!
Härlig bild på soffan, och är det solljus som silas in..? Här har inte solen synts till på lääänge..
Kram vännen
Mia

Handplockat sa...

ler håller med om det bästa med vita möbler och väggar nya textilier..och vips så kan man byta stil....
det blir new england i köket det har jag bestämt mej för. *Skall besöka Lexington i sthlm när jag ska ned på formex mässan*

ha det bäst

Karin i Villa Grå sa...

Dear Spot!

*viskar*

Jag har också sett den filmen och tyckte om den! Många mediokra filmer räddas helt enkelt genom att bjuda på indianer. Därmed inte sagt att "Stolen women" är medioker ;-)

*pratar vanligt*

Aha, tempelriddare? *svälj* Vilket intressant specialintresse *gillar* Vad är det för bild som ska komma sedan? *nyf* Jag sitter här i din kommentarshörna och lurar tills den kommer!

*lurar*

Best regards,

Dot

WhiteVintageDreams sa...

Jag var oxå snabb att ta bort julen ;). Inte precis allt då...men vad ljust...å tomt det blev :).
Tack för alla goa kommentarer o all inspiraion 2007. God fortsättning.
Kram

Unknown sa...

Jag ställer gärna upp i kören bakom dig!
Klart att du hade vunnit över dom alla.
Ser helt ok ut med din nya stil men jag tror nog att du tröttnar snart, vi är ju såna allihop vi bloggisar.
Keep on dreaming!
Kramisar Jeanette

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hej.
Ramlade in på din fina blogg.
Lexington är så himla fint, men väldigt dyrt.
Söt hund har du också, jag känner två stycken som har en sån som du har.
Jag kommer att titta in fler gånger.
Ha det bra. Liselotte

Wolf sa...

Okidoki, men det när det kommer finnas en möjlighet att bjuda någon på Irish Coffee i den här "hålan" får alla våra gudar utvisa då "lokalbefolkningen" här tycker whisky för en 100:- eller max två hundra är finwhisky och då "slänga pärlor" till svin vet jag inte om jag har lust med... Men om du och C skulle ändra er.. "Just give me a call" (citat - Top Gun) eller ehm.. ett mess eller kommentar "what ever"

Appropå - Top Gun - Jag hade turen eller oturen att ha den på VHS (strax efter den kommit ut på VHS , back in the 80´s, och alla tjejer som besökte en, skulel ju promt se just nämnda film, vilket medförde att jag kan i princip varenda replik i hela filmen... argh.. fast det finsn ju några lines som är grymt användbara, brukar praktisera dem å Latara emellanåt, dock moderniserade och att de passar könet - Hey you B*** take to ....... or´ll will loose me forever ;-)

Kram
Wolf

Änglahem sa...

Sällar mig till kören. Jag älskar att sjunga och tack å lov så har maken inte klagat hitills. Han vågar nog inte....eller så är han tondöv. Förresten han är både tondöv och räädd......

Lyser solen hos er på fotot? Hur ser den nu ut?! Har inte sett den på evigheter....!

Utanför fönstret här i kväll faller det några konstiga vita flingor från skyn...kan det vara det som kallas snö, tro?!

Ha det så gott och sjung på för full hals!!!

Kram,
Ulrika

Unknown sa...

Hejsan!
Hihi, låter som en mysig och härlig nyår, du var ju med och skåla in det nya år! JA, ja är också en såndär som inte skulle kunna ställa upp i Idol... Det blev jätte fint med kuddarna. Javisst är det underligt att allt man tycker är snyggt alltid ska kosat skjortan... Ja ja, Ha det gott Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Goa sa...

...I´ve been for a walk!!
Åh, jag riktigt hör din ljuva stämma..:)
JApp, då är allting som det ska hos dig iaf. Kilona in, pengarna ut! Tur att man alltid lyckas med det..;)
Fint blev det i ditt rum...what else?!
KRAM I MASSOR OCH ETT SUPERBRA 2008 TILLÖNSKAS DIG...(Mina förb...naglar trycker alltid på caps locken...argh, för fåfängan)
VI ses..baby!!

Anonym sa...

God forts. :-) Höras på MSN någon dag?

Snäckornas sjö sa...

Hej OT!

Hoppas ni hade det bra på nyår!! Gärna höras, det var ett tag sedan! Facebook har tagit över ditt liv ;-)

Kramar

Maria sa...

Villket väder! Se lite våraktigt ut på bilden, härligt med ljusare tidar!

Solsjö - Under en vind sa...

Gillar ocså lexington, men inte deras prislappar....har några kuddfodral i blå toner (just nu undanstoppade till förmån för de juligt röda...)....
Visst är det grått...grått...grått...Jag är ingen vinterälkare men för barnens skull hoppas jag på lite snö! Må gott, kram!

H ennA sa...

...håller i micken och spelar in! Wow! Superbra låt du valt!

Sing-a-long härlig fortsättning på det nya året!

kram / Anne

...sätter på repeat...on a winter´s day...;-)

Amoroso sa...

Jag skulle gå över *** för att få din vackra öppna spis i vardagsrummet :-) såååå otroligt vacker. Och annars håller jag med, litteraturvetenskap är verkligen något som öppnar porten till en hel värld! Har också läst :-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt!!! Fin soffa och kuddarna gjorde sig mycket bar där, god fortsättning på året! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud vilken spis du har, sååå snygg!! Och det vita skira parasollet var dösnyggt det med! Mari.

Ulli sa...

Hejsan!
Jag är också vän av New England stilen. har det stuket i vårt allrum och stormtrivs med det. Tänk vad lite kuddar och andra inredningsdetaljer kan göra för ett rum och jag håller med dig om att kuddar o dyl fr Lexington är hur snyggt som helst. Vill ha!
Ha en fortsatt bra kväll.
/Ulli

Karin i Villa Grå sa...

Dear Spot,

me like - din svaghet för indianer! Jag förstår dig till fullo. Indianfilmtips emottages tacksamt!

"Dansar med vargar" är ett gråtpiller som får mig att läcka saltvatten i timmar. Det gäller att coola ned mellan tillfällena. Först av allt måste jag hitta "Stolen women". Jag hade faktiskt glömt bort den nästan helt (det är bara en viss scen som fastnat, gissa vilken) men TACK VARE DIG har jag nu fått den på hjärnan ;-)

Får jag då lov att rekommendera Helmer Linderholms indianromaner i gengäld? Det är möjligt att varenda svenskalärare har läst dem, men om du är ett undantag så har du något att se fram emot! Om du har läst dem, vad tycker du om Linderholms språk? *nyf*

Nej, nu ska jag ta och rätta till fjädrarna och slå mig ned vid elden. Kanske gör jag ett par nya flätor när jag ändå håller på. Ack ja. Ugh tillbaka!

Frid!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

*förflyttar mig in i piraternas vik*

Men åååååååååå - varför är inte min bror indiannörd? *avis*

Yours truly,

Dot

Marika på Odlingspyssel sa...

Jag ser helst att julen är bortstädad innan nyårsafton, men i år har jag all julbelysning kvar framme, bara för att det är så mysigt :)

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vad fint du har det!

Är den där bilden där det står ´septemberdis´ från din gård? Ser helt underbart ut... Usch för vintern..
Ha en bra ...oj- natt blir det!
Hanna