Leta i den här bloggen

Sidor

lördag 8 december 2007

Julfest och lite shopping

I går var jag på jul- och jubileumsfest på jobbet, så i dag är jag seeeeeeeg...nehej, det är jag inte, för jag körde!! Det blev många vuxenpoäng må jag säga! Nog för att man har uppnått en hyfsat aktningsvärd ålder, men deep inside är man ju bara...tja, inte speciellt gammal i alla fall ;-) Det var faktiskt riktigt roligt, och tack och lov bjöds det inte på julbord (har en förmåga att hinna tröttna på maten i fråga innan julafton, därför försöker jag undvika att äta julbord så länge jag kan). Det blev Medelhavsbuffé vi avnjöt i stället. Mycket gott! Efteråt blev det några tal och en liten show och sen fick vi äntligen svinga våra lurviga. Varmt som i h-vetet var det (inte för att jag har personlig erfarenhet av dess temperatur...än ;-)) och i och med de okoordinerade, spasmiska ryckningarna vi tycker om att kalla för dance moves, kändes det som om man gick ner 5 kg. Men antagligen var det väl bara typ 178 g ;-). Dessa gram kommer jag gå upp med råge för i dag fyller min lilla mamma år och hon är en mästerkock!!

Har shoppat lite igen (min favoritsysselsättning!) och nej...jag är inte gjord av pengar, men ni kanske minns att jag fick ett presentkort i en inredningsaffär av väninnorna. Var ju tvungen att kika lite på sakerna han har och jag hittade dessa:

Två ljusstakar i fattigmanssilver blev det, de skymtar bakom hjärtat. Hur kan man vara så galen i det materialet? Tror att jag skulle kunna inreda hela huset i fattigmanssilver!! Lite opraktiskt förvisso, för man skulle nog vara duktigt bländad hela tiden ;-) Men sjukt vackert är det. Borde däremot kallas för rikemanssilver, för de börjar kosta en hel del nu för tiden.

En bild på hyacinterna jag planterade ett tag sen. De har tagit sig bra och doftar ljuuuuvligt!!!

Andra advent i morgon och nu rusar tiden fram. Därför blev väggstakarna pimpade med tomteröda ljus (hmmm...stakarna blev pimpade...man har en förmåga att uttrycka sig ibland ;-) )

En vitröd, broderad kudde ligger i fåtöljen nu. Är djupt imponerad av kvinnors (ofta kvinnor som gör detta) förmåga att kunna skapa något så vackert med nål och tråd. Fodralet har också ett C broderat på den, passar bra! Fast nu börjar ju inte Cs efternamn på R, men hallå...sluta vara så A-retentive av er ;-) R:et står ju för raring ;-)

Och så lite på håll. Men inte kan man tro att det är december, när man tittar ut. Känns nästan som mars eller något...Undrar om det blir någon snö till jul?

Här hamnade ljusstakarna. Tog bort en massa lullull...eller skriver man lull lull (uttalet indikerar att det inte ska särskrivas, men det ser ju galet ut...det får bli lull-lull hädanefter)? Där passar de bredvid kottarna och madonnan.

Och här hamnade julspegeln. Jag tror att jag tog säkert tio bilder innan jag hittade ett som inte skvallrade om det icke så städade hemmet. Nu ser ni korset på håll i stället för en massa konstiga saker (rättare sagt små, vita tussar...och nej, inte damm, utan ett litet gosedjur som rovdjuret Wilma har slaktat! Upptäckte dem lite här och där i dag och undrade vad det var för något. Sen hittade jag lilla Ior och såg att han hade blivit betydligt smalare om magen och hans lilla, söta ansikte var deformerat!).
Nej, nu ska jag göra mig i ordning och åka iväg och fira mammas födelsedag. Hälsar på er alla senare i kväll eller i morgon. Hasta la vista!



22 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Ior!

Håller på och röjer här hemma - liksom röjer de luxe. Damsuger även bakom saker där det inte syns - sådant gör jag bara två gånger om året och inför jul är det väl dags. Har fått upp par röda panelgardiner, så jultiden smyger sig på oss så smått :-) Har inte hunnit med julklappar än och det är inte pga. tidsbrist utan idébrist.

Höres!

Stämningsfullt sa...

Hej! Så fina saker du köpt! Alltid har du så fina bilder att visa :) Hoppas att du hade det trevligt hos din mamma och att du kommer i kläderna imorgon iaf :)

Dorthe ♥ sa...

Jag håller med dig....det finns inget vackrare än fattigmanssilver, men som sagt...det börjar bli dyrt. Dina ljusstakar är ju underbara!!!

Kramis
Dorthe

Karin i Villa Grå sa...

Ha ha! Inte meningen att skratta åt slaktade djur, men här slaktas det också. Vi har haft linfrön liggande överallt efter små kramkuddar som katterna bitit sönder. Jag är sur på dammsugaren och vill inte umgås med honom (för han är en maskulin maskin, det syns på honom) men jag har varit tvungen.

Fina bilder! Självklart väljer man foton där röran inte syns :-)

Bah! Kvinnor med långa släta ben borde uteslutas ur den systerliga gemenskapen! ;-P

Må så gott! Nu blir det Bailey´s för min del. Klibbar fast på tänderna men är ju gott.

Kram, Karin

Ardisia sa...

Tack för fina bilderna! Mycket att se och bli inspirerad av...


Fattigmanssilver är verkligen fint. Tror inte jag komemr att tröttna på det någon gång ;) Kul med presentkort, såna älskar jag!

Ang. a- retentive... Vilken stjärntecken är du född i?

Kramis

Ardisia sa...

Jungfru! -och det syns :D (tyvärr hahaha)

Kram

Ardisia sa...

Hahaha jag fattade nog :D Näj, allvarligt, det äsgs ju att jungfruar är mest irriterande folk. Kan bara hålla med :/ Jag har försökt arbeta bort vissa av mina egenskaper, men i grund och botten är jag nog en typisk jungfru (matcha, sortera, städa, planera :D)

Nu när jag tänker efter tror jag inte känner till någon Scorpion. Hur är ni som människor?

Snäckornas sjö sa...

Kära OT! One of my favourites...kom tillbaka till the real world ;-) Facebook är så out ;-)!!! Din röjning kommer ge resultat...snart hamnar du på bloggen ;-) P&K/M

Karin i Villa Grå sa...

Men jag är alldeles för mesig för att sätta mina manliga hushållsmaskiner på plats! Jag försöker psyka dem på plats genom att gå runt och vara sur och pms:ig. (Kan man skriva så? Jag blir helt kallsvettig av att skriva till en svenskalärare!)

En Wolf är inte fel alls men alla män kan absolut uppgraderas med hjälp av en prästkappa. Jag känner mig inte direkt from i katolska prästers närhet om man säger så. Funderar på om en kilt skulle kunna ha samma effekt.

Jag har fortfarande inte tagit min Bailey´s än, kom jag på. Undrade just varför tänderna känns så glatta och oklibbiga :-)

Ha det BÄST!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

Sist!!! Har alltid velat skriva det ;-)

Nu gäller det bara att inga fler kommentarer rasar in... hmm...

Sov så gott!

Karin

Ann-Catrin sa...

oh vad mycket fint du visar...underbara fattigmanssilver..så snyggt överallt!!
Din öppna spis är ju så fin..och kudden är helt ljuvlig..måste vara härligt att sitta däör i fåtöljen vid fönstret..oh mys!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Skrattar gott åt ditt inlägg och hos kommenateren inne hos mig , går du ständigt på rödtjut eller
;-)
Vilka vackra saker du har shoppat , ja va rackarns dyrt det är med fattigmanssilver .
Jag hittade faktiskt två ljusstakar på Hemtex idag , halva priset , micket billig :-)
Tänker på dina vita små tussar , jag har hört ngt så gulligt : Dammtussar under sängen är änglars tofflor .
Dom vill man ju inte dammsuga upp i en hast .
Ha det gott !!
Kram/Lotta

Karin i Villa Grå sa...

Tusan också, jag var inte sist särskilt länge :-(

Men jag överlever! :-)

Kram, Karin

Jes/Vita villa vila sa...

Å så många vackra fina bilder du visar!!! Och vad är det för superfint kök jag skymtar bakom nya ljusstakarna & spegeln? Ser helt ljuvligt ut...!!!

Tack för din rara kommentar! Det värmer och jag blir så glad.

Stor kram /Jes

Unknown sa...

Hejsan!

Lika vackra och inspirerande bilder som vanligt! Och vackra saker har du köpt också.
Nja nej jag har inte byt adress men det är jätte dummt, för att få lämna en icke anonym på andras sidor kommentar så måste jag logga in med mitt gamla konto (min första blogg som jag hade på Googel. Knepigt och jag vet inte varför det är så,men men jag kommer alltså fortsätta med metrobloggens romantiska hem.
Ha en underbar söndag nu måste jag till jobbet! KRAM Petra

Marja Kristiina sa...

Heeej! Vai pikkujoulut ;-) Ihania kuvia, punavalkoinen näyttää niin kauniilta ja raikkaalta ja jouluiselta! Ja tuttu peilikin löytyi, kiva!

Ihanaa toista adventtia toivotellen
-M-

Nilla sa...

Päivää!

Alltid lika fina saker hemma hos dig, får jag flytta in? =D Dessutom gillar jag din humor *skratt*

Gratulatiner till din mor också!

Hyvää päivän jatkoa teillekin!

Kram Nilla

Änglahem sa...

Stackars lilla Ior! Kan du sy ihop hans en gång så goa mage tror.

Fina saker du köpt-fått, som alltid!

Fattigmanssilver....(suck..)

Ha en skön och lugn 2:a advent!
Kram Ulrika

Anonym sa...

Hittade hit av en slump och gillade det första inlägget så jag fortsätter att kika runt på en trevlig blogg!

Änglahem sa...

Jag glömde fråga om det är ok att jag länkar till dig?

Kram Ulrika

shotee sa...

Bonuses pop over here browse this site go click additional reading

Unknown sa...

voir ici dolabuy.su ancre dolabuy louis vuitton mon site Web sacs de répliques de luxe