Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 30 december 2007

Happy New Year!!!

Då var den här...den sista söndagen av Anno Domini 2007. Året då C och jag förlovade oss (070707...trodde vi var originella, tills vi läste om att halva Sverige hade gjort likadant :-O), och året då vi fick en liten flickhund och vi blev en trio. De tre musketörerna ;-) Jag blev faster till jordens sötaste tjej, tillika gudmor (dop nästa helg). Sommaren som regnade bort, hösten som var alldeles för lång och mörk, vintern som aldrig kom. Goodbye 2007...rest in peace. Long live 2008!!!

Rensade vid fläkten i köket. Har en förmåga att ställa fram hur många saker som helst som jag tycker är fina. Nu blev det ett par franska marmeladglas och en silverkula på den ena sidan.


Lite fattigmanssilver på den andra sidan, och äntligen fick jag tummen ur r... och monterade dit kronan som jag köpte alldeles för länge sedan.

Från den ena sidan...

Och från den andra sidan. Blev ett mera städat intryck...

En titt in i köksskåpet. Jag tycker inte att man bara behöver fylla skåpet med servis...jag har lite olika saker där, här ser ni några av dem. Har en quiltad pläd där också...Crazy...moi!? ;-)

En italiensk parasoll. Vacker och skir...men kanske lite onödig. Var ska jag ha den?

Men den är som en dröm!

Vilken strålande dag det har varit!! Det var definitivt vår i luften. Hoppas den kommer med stormsteg nu...

Kalendern är nedtagen och jag har hängt dit några stjärnor i stället.

Och denna stjärna går till alla er...underbara bloggare som förgyller mina dagar!!! Jag önskar er alla ett Gott Nytt År! See you in 2008... Over and out! M
Ring out, wild bells, to the wild sky,
The flying cloud, the frosty light;
The year is dying in the night;
Ring out, wild bells, and let him die.
Ring out the old, ring in the new,
Ring, happy bells, across the snow:
The year is going, let him go;
Ring out the false, ring in the true.
Ring out the grief that saps the mind,
For those that here we see no more,
Ring out the feud of rich and poor,
Ring in redress to all mankind.
Ring out a slowly dying cause,
And ancient forms of party strife;
Ring in the nobler modes of life,
With sweeter manners, purer laws.
Ring out the want, the care the sin,
The faithless coldness of the times;
Ring out, ring out my mournful rhymes,
But ring the fuller minstrel in.
Ring out false pride in place and blood,
The civic slander and the spite;
Ring in the love of truth and right,
Ring in the common love of good.
Ring out old shapes of foul disease,
Ring out the narrowing lust of gold;
Ring out the thousand wars of old,
Ring in the thousand years of peace.
Ring in the valiant man and free,
The larger heart, the kindlier hand;
Ring out the darkness of the land,
Ring in the Christ that is to be.

- Alfred Lord Tennyson










22 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Snäckan!
Måste ha varit jobbigt att sitta fast med tummen!
Jättevacker spis har ni.

Nelson skulle nog gärna träffa Wilma. Tänk vilka valpar det skulle bli...

Pinglan :)

Eva sa...

Hej fröken M!
Vad fin spisen blev med den nya smyckningen. Det är verkligen detaljerna som gör det:-) Gillar också hur dina fönster blev med stjärnorna. Me like:)

Karin i Villa Grå sa...

Jag blir så fixerad vid dina roliga, välskrivna texter att jag missar bilderna! Idag är jag brajt och valde att kolla in bilderna INNAN jag läste och det funkar! Shit, vad ditt hem är vackert! Tänk när ni har barn som röjer järnet där..! *skräms* Fast en hund röjer förmodligen inte så mycket mindre, kanske.

Gott im Himmel - hårdrockare? Nej, då hade vi hållit till på olika platser. Sytharna och skinnskallarna var "förvisade" till Gamla Stan. Var höll du hus?

Jag var ruskigt snygg med rakad skalle och lite, svartfärgat hår, som en basker, mitt på skallen. Mmm, sug på den karamellen du! ;-) Min käre Wolf, som är betydligt större än jag, roade sig med att slåss med kickers, punkare och hårdrockare. Ack ja, det ljuva 80-talet var kul! Men kanske inte alltid så snyggt.

Ni kommer garanterat aldrig att glömma er förlovningsdag! Blir det giftermål 080808..?

(Vi var förlovade en hel månad innan vi gifte oss. Min bror slog vad om 5000 kr att det skulle hålla i max 5 år. Idag, snart 15 år senare, hävdar han att han inte kan minnas det vadet.)

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig! Må din musiksmak förbättras och eleverna lyda sin lärarinna!

Kram, Karin

Goa sa...

Hej min sköna! Inte ska du be om ursäkt inte...men tack så mycket för din hälsning...den värmer!
SÅ är ajg alldeles förstummad över alla vackra saker du visar...heeela tiden!! Och rodnar när du pratar om mina bilder...snart har jag inget nytt att visa. Vad gör man då?!
slutar blogga...nej,det är ju, kul så jag får väl shoppa på..:)
Så dör jag av skratt när jag läser Karins kommentar...hon är ju, helgalen:)
Så mycket mys du har haft på detta året som snart är slut...själv kommer jag inte på något just nu..tänker bara på dessa jädrans naglar som är ivägen
...TVÅNGSTANKAR!
Inte lätt att fastna i fåfängan..:)
Kram till er och ett smakigt
Gott nytt år med massor av värme!
Vi hörs...du underbart roliga, verbala kvinna!

Änglahem sa...

Vilka bilder!!!!! Helt förhäxad vid din spiskåpa...vill haaa....!!!
Tur att drömmar är gratis, än så länge iaf.
Täcke i köksskåpet?? Jaaa, varför inte........Parasollet är bara såååå ljuvligt!!!!
Karins ide med 080808, inte så dum vá?...eller?

Hoppas att ni får en underbar nyårsafton i ert helt underbara hem vid eran vackra sjö! Men vänta liiiite med vårbadet vá?

Kramar i mängder

Wolf sa...

Hej "Spot"

Skyll inte på datorn, det beror på SBT jag lovar... "intygar en gammal datakonsult"

Kram

Wolf

Kreoline sa...

Hei, ja så her har året 2007 vært, det er som du beskriver, håper 2008 blir bedre.Så nydelige bilder fra ditt hjem. Ønsker deg et godt nytt år, så blogges vi i 2008 også. Kram.

Wolf sa...

uhm..!!

Lilla frun frågade faktiskt mig angående "Isle of Jura! den är med på den lilla bilden liggandes på nedre hyllan, och I am afraid to say it... samlar damm, för den var INTE god =) eller jämfört med Ardbeg, Talisker, Lagavulin, Laphroig etc.. är det en stor skillnad, men den kanske tilltalar det kvinnliga könet då den är lite väl ljus för min smak, jag vill känna havets salter, lukten av tång, och rökeriets dofter när jag häller upp en whisky =) Vill du ha den??

Jag vet inte varför det går att klicka på vissa av mina bilder, men jag är ju ingen van bloggar och jag får ju skylla på SBT även i detta fall.

Deep purple vad är det en schysst färg eller?? Är det något vi skall satsa på istället för det vita eller?? *flinar elakt*
Nä skämt åtsido, dina bilder på din blogg är grymt vackra, jag kan förstå frugan som uppskattar att "hänga" på din och några andras bloggar. Jag har lovat frugan att inte konkurrera med motiven från vårt hem därav att det blir lite annorlunda bilder på min blogg.

Ha ett "bäst" nytt år

Tschüss

Wolf

Änglahem sa...

Försvann!!! Försvann....! Nu blir jag ju bara sååå nyfiken!
Sätt ner whiskeyn en stund och föklara för mig vad täcket gör i kökskåpet!

Gillar du verkligen whiskey? *ryser*

Kramis

Sånt är Livet sa...

Spiskåpan å kronan kan man ju döööö för ,den vita kannan liknar de burkar jag gav dottern i julklapp(socker ,the,kaffe).Egen brygga= Nyår=bad?! kommer väl bilder! Man får ångest över sin dåliga engelska ,men det är klart en sån dikt ska du ju lätt haspla ur dej engelske fröken som du är ha ha (ja e bara avundsjuk).Gott slut å Gott Nytt /Lisbeth

Lilla Blanka sa...

Ojojoj vad mycket fina bilder du visar..! Ditt kök ser såå mysigt ut!
Ja, visst är vi några halvgalna bloggerskor här ute hihi :)
Du skriver jätehärligt tycker jag, så det är alltid roligt att titta in till dig..jag gör ju det varje dag för att inte missa ev. inlägg hihi;)
Kramar och Gott Mytt År!!!
Mia

Unknown sa...

Vill önska dig ett riktigt gott slut och ett fint och lyckligt 2008.
Vilken underbar krona du satt upp.
Var hittade du den?
Vi ses snart igen!
Kramisar Jeanette

På min gatan i stan sa...

Åhh...vilka fina bilder. Det där paraplyet var underbart!!! :-)

Ett fint nytt år önskar jag dig!

kram Martina

Marja Kristiina sa...

Onnellista Uutta Vuotta! Tulkoon siitä paras mahdollinen!

kramisar, Marja

Nilla sa...

Så vacker er spis är!

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig och dina kära!

Kram Nilla

PS. Samaa suomeksi =D DS.

Unknown sa...

Åh tack så mkt! Ja vill bara önska dig och dina ett riktigt gott nytt år och en härlig afton! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178

Solsjö - Under en vind sa...

Underbara bilder från ett vackert hem!!! Hoppas att ni hade en trevlig nyår! God start på ett nytt bra 2008!! Kram!

Ann-Catrin sa...

Vilka sanslöst vackra bilder..underbar spis ni har!!
Jag vill önska dig ett härligt år...kanske blir det giftermål månne???
kram A-C

Randi sa...

Så många vackra bilder du bjuder på. Dit kök är så underbart!
Jag önskar dig också ett riktigt gott nytt år! Kram Randi

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hoppas att du hade en riktigt underbar afton igår och inte gick och lulla ner i någon intill liggande sjö !?!
Ja det är lite mera stil på dej än hon i Gråa villan *säger hon och nickar mot vinpavan hon blev lovad *
Parasollet kan jag ta , så slipper du det bekymret;-)
Gillar pyntningen på fläkten och älskar fotograferingen från den ena sidan och speciellt från den andra sidan ;-)
GottNyttÅr på dej kompis !
Kramisar / Pottan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja som du fick mej att undra .... då kan jag lägga tillbaks syrgastuberna då ;-)
God Natt !

Wolf sa...

Hallöööö,

Man börjar nu nästan fundera om ni "headbangade" för mycket på 80-talet, eller hade ni oturen att träffa på mig i Gamla Stan?? I så fall ber jag ödmjukast om ursäkt, då jag idag är stans snällaste kille och är liberal ut i fingerspetsarna och accepterar alla trots deras fel och brister ;) Att jag själv är felfri och står över alla andra som toppen (ensam) i näringskedjan har inget med saken att göra. *flin*

Om jag skall langa sprit så måste jag ha en adress, annars blir det svårt att skicka den till er, för det som är kvar får jag väl ananrs göra en Irish Coffe av den dagen jag fyller 40 (tack och lova att det nästan är ett år dit) Än är man ju på rätt sida och snöret, trots att håret envisas med att krypa högre och högre upp och kråksparkarna runt ögonen blir djupare och djupare, men det måste väl vara att man umgås för mycket med kvinnor, både hemma och genom jobbet, att sedan sitta och blogga med ett gäng "Halvgalna" tjejer på nätet gör väl att de blir ännu djupare... ;-)
Om det med håret, det diskuteras ju både det ena och det andra här på bloggarna har jag märkt och jag fudnerar själv på att göra en "Magnus Carlsson" och flytta hår från en del av kroppen (VIll inte veta varifrån *nej*) och sätte på knoppen... Hmmm fåfäng jag, närå! Självbevarelsedrift kallar jag det för.

Ha en bra dag,

Kram
Wolf