Leta i den här bloggen

Sidor

lördag 1 december 2007

Strejkande batterier...

Hade tjejmiddag i går...så himla trevligt!!! Vi åt en trerätters middag och hade det bara mysigt...Jag fick ett presentkort i en inredningsaffär av dem. Perfekt! Och när jag hade dukat så fint och satt och väntade på dem, tänkte jag att jag skulle föreviga dukningen...och batterierna lägger av! Typiskt! Och inga nyladdade hade jag heller! Men jag hann ta några andra kort innan batterierna lade av...

Denna skapelse har jag gjort själv, mäkta stolt är jag! Särskilt med tanke på att jag inte är den pyssligaste av människor. Vita hyacinter, lite mossa och ett ljus i en vacker, gammal terrin.

Så här såg Wilma ut i går...hon var tvungen att vila lite innan middagen kunde börja ;-) Hon njuuuuter av värmen från brasan!! Och gillar även den gamla jutesäcken...Bra smak har hon, lillsnuttan! Nu ska jag kolla på film! Over and out, ladies!


10 kommentarer:

Marja Kristiina sa...

Minä tahtoisin Wilmaksi Wilman paikalle!! Nyt on jotenkin one of those days, väsyttää eikä mikään huvita. Huomenna on kuitenkin toivottavasti ja todennäköisesti paremmin.

Voi että hyasinttiasetelma näyttää kauniilta! Harmittaa kovasti ettei meille voi allergiani takia ottaa niitä lainkaan sisälle. Darn!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Är inte du pysslig , som har så fint !!
Hoppas ni hade en trevlig kväll och jag gillar soppterrinen skarpt , härligt julig !
Ha en fin första advent !!
Lotta

Stämningsfullt sa...

Hej! Det blev ju jättefint! Jag var inte heller pysslig av mig men man kan mer än man tror! :) Trevlig advent!

Solsjö - Under en vind sa...

Verkligen fina och stämningsfulla bilder!! Önskar dig en riktigt mysig adventssöndag! Kram!

Karin i Villa Grå sa...

Hej och TACK för att du lämnade en kommentar så att jag hittade hit! Ditt hem är ju helt otroligt! Så himla fint och inspirerande (och dessutom är jag svag för svenskalärare eftersom jag länge funderade på att utbilda mig till just det) :-)

Bäst bara att inte slira på tangenterna när man skriver till dig för då får man kanske röda bockar i kanterna *skräms*

Ja, länka gärna för det kommer jag också att göra nu på en gång!

Ha en trevlig kväll!

Kram, Karin (som noga ska läsa igenom den här kommentaren i jakt på stavfel, hehe...)

Tidsmästarinnan sa...

vad fint du har, som vanligt! Och Wilma mår gott ser jag, fattas bara annat :-)
Kram!
S

Prästgårds Maria sa...

Oj, så fint du har det! Samma goda smak som din vovve!!
Ha en fin 1 adventskväll!
Kram Maria

Ann-Catrin sa...

Oj vilken underbar blogg du har...kul att hitta hit för en simpel nybörjare som jag.. nu ska jag fortsätta kika runt på alla dina vackra bilder..kommer gärna igen!

Ann-Catrin sa...

Glömde säga...helt ljuvlig vovve du har...har oxå två faktiskt...

WhiteVintageDreams sa...

Typiskt med batterierna...men på första bilden förstår jag att du lagt ner mycket själ i dukningen. Superfint arrangemang :)! Å jutesäcken...vill ha ;).
Hoppas att din vecka blir härlig.
Kram