Leta i den här bloggen

Sidor

onsdag 3 oktober 2007

Dille på krokar!

Ok, en till grej jag samlar på. Krokar...varför vet jag inte, men jag gillar dem helt enkelt. Denna har jag i köket (for obvious reasons). Blir så förundrad över att folk förr i tiden hade olika sorters dukar för knifar ;-), porslin och glas. Jag kör med en och samma, eller inte ens det. Det är bara kristallglasen jag torkar. Resten står i diskmaskinen och svalnar av.

Denna gillar jag. Ska väl ha den i något mer rustikt rum eller hörn, kanske i vår engelska hörna (som vi kallar den). Problemet är bara vad jag ska hänga på den? Sambons rökrock, kanske...precis som om han hade en sådan!! Snarare hans keps ;-)
Dessa vet jag inte varför jag köpte! Men de skulle nog passa i ett flickrum, i alla fall den högra. Den vänstra får väl någon fin dam hänga upp sitt volangkantade parasoll på när vi har "afternoon tea"...för det händer ju också väldigt ofta att vi har :-D

Denna får väl bli min och hänga bredvid sambons rökrockskrok (myntade jag ett nytt ord nu? Säg det fort!!), eftersom den är lite sirligare. Vad ska jag hänga i den då? Vad passar bredvid en rökrock?

Järn...me like! Kan man hänga ute kanske.

Denna hänger i hallen, full av Wilmas hundattiraljer. Fröken har faktiskt redan 5 stycken halsband hon kan välja mellan! Och surprise...hon gillar inte en enda :-D

Mina favoriter!! Tycker om dessa så mycket. Fick tag på 4 stycken väldigt billigt. Jag tror jag betalade 75 kr för alla fyra. Dessa hänger i badrummet (försök att ignorera den gröna pärlsponten, den ska bli vit inom en snar framtid).

Ett par sådana här har jag också.

Och till sist, en till jag tycker mycket om. Det står "menu du diner de noce" på den och borde väl hänga i köket.

Det roliga är att det endast är badrumskrokarna och lilla gjutjärnshängaren som sitter på väggarna. Resten ligger i en skänk...och där gör de ju verkligen stor nytta!
Over and out! /M

6 kommentarer:

Broarne sa...

Hej
Jag gillar mest den med Knifduk osv på :o)
Annmarie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men oj vad massa fina krokar du har och vilka ovanliga ! Gillar alla , men är barnsligt förtjust i den med älvorna på ;o) Ha det gott / Lotta

Linneagården sa...

Åh, jag älskar oxå krokar & du hade så många fina, rena julafton för ögat! Kökshängaren är en favvo. Jag har oxå en + att jag nyligen köpte en (beg.) till min syster & sen har jag sålt en emaljerad på min loppis i sommar. De är inte så lätta att hitta.
*kram* /madelene

Goa sa...

Vilka underbara små krokar, hör väl till i ditt härliga hem:)
Jag är ny i bloggvärlden du må känna igen mig som Dunda:) Nu ska jag försöka vara med..pirrigt! Hoppas det går bra att jag la till dig bland mina favorit bloggar.
Kram //Goa

Tidsmästarinnan sa...

jag har också krokdille! De på den snart-vita pärlsponten var ju hur fina som helst!
Ha en riktigt skön helg nu.
Glada hösthälsningar,

S.

Lena sa...

Så lekre bilder fra ditt hjem. Så herlig å finne slike flotte blogger som din :) Kjenner meg igjen i å samle på kroker ja. Jeg er også en notorisk samler ;)