Leta i den här bloggen

Sidor

måndag 15 oktober 2007

A peek around the corner

När man har rundat den öppna spisen kommer man fram till detta. Några har frågat om det är en altare ;-) Inte riktigt, kanske. Bara några vackra saker som jag tycker om. En rostig madonna, en vacker blå rosenkrans eller rosary, fattigmanssilver o s v.

Stolarna är arvegods och jag tycker de är fina, men är liiiite sugen på att måla dem vita. Vad tycker ni? De matchar ju färgmässigt med madonnan...Den enda saken jag inte är nöjd med när det gäller huset, är att vi inte har någon matsal eller plats för en sådan i vardagsrummet. Å andra sidan har vi stora rum och det går säkert att modifiera planlösningen något och klämma in en liten matsal någonstans. Men är så länge blir det att middagarna äts i köket och det funkar ju det med.
Nu ska jag surfa runt på era bloggar och sen gå och sussa. Är så trött nu och längtar till höstlovet. Bara två veckor kvar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker inte du ska tveka om färgburken! Satt just här och la in en bild och skrev om ett "altare". Skumt!/Anitha

Linneagården sa...

Vad fina saker du har har arrangerat med. Charmigt med fönstret som du ställt bakom.
*kram* /madelene

Tidsmästarinnan sa...

Det kanske är ett altare till Skönheten! :-)
Fattigmanssilver älskar jag över allt annat och din madonna är fantastisk. Stolarna är jag för velig för att tycka till om. De är fina som de är, men allt blir ju fint med vitt också :-)
Kram på dig! (Gud vad ljuvligt med ett hägrande höstlov!)