Leta i den här bloggen

Sidor

söndag 28 oktober 2007

Hittade det jag har varit ute efter så länge...

I går var vi bjudna på middag hos mor och far. Det var supergott (som vanligt, tack mamma!) och mycket trevligt. Skönt att bli servad med både mat och dryck, och jag behövde inte ens köra hem, det gjorde C, så det slank ner både vin och konjak (känns lite i dag). Jag och pappa diskuterade bloggar, han läser min alltid när han är ute och surfar. Han tyckte att jag skulle skriva under bilden, d v s visa bilden först och sen skriva om den. Jag får väl testa det nu!

Ok, första bilden är en tavla, ursäkta kvalitén! En tavla med en madonna på eller Jungfru Maria om man föredrar det. Tycker den är fin och inte så "tacky" som många religiösa tavlor kan vara enligt mig. Den är mörk och dov i färgerna och passade därför ypperligt i Cs hörna.

Här ser ni vår vapensköld ;-) Stor och tung är den och jag gillar att den är så rustik! Den både ser och känns gammal, men det är den inte. Men vi låtsas att den är det ;-) Den känns tidlös...

C läste i Aftonbladet att man ska pynta sina hem med ord, och det har ju vi tjejer fattat för länge sedan, eller hur!? Detta citat skrev jag för hand faktiskt, lite stolt över det! Men det tog tid och man måste vara stadig på handen och ha tungan rätt i munnen.

Denna text hittas ovanför ett av vardagsrummets fönster. Nu kan ju inte jag franska, men jag hoppas att det står Snäckornas sjö där!

Innan vi åkte över till mor och far, besökte vi en inredningsaffär. Och äntligen hittade jag den! Har varit ute efter en sådan här länge. Här ser ni den lilla proppen...

Japp, en bifångare i fattigmanssilver! Tycker den är så vacker. Nu hänger den bredvid altandörren i köket och slukar alla insekter förhoppningsvis!

Köpte även några ljushållare i fattigmanssilver, endast 20 kr styck. Ägaren till butiken kom ihåg att jag gillar sådant, för han kommenterade det. Oh yes...gillar det jättemycket, och blir bara glad om det inte är någon annan som gör det. More for me!! ;-) Nej, nu ska jag gå och väcka C och börja vrida tillbaka klockorna, för det var väl i dag man skulle göra det? Ha en riktigt skön söndag! Auf wiedersehen!


5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Helt rätt linje, jag älskar väggord, skyltar och bokstäver i hemmet...ska minsann visa en del av det nån dag....
Massor av fina saker du visar upp! Ha en toppendag! Kram!

WhiteVintageDreams sa...

Du är både duktig och stadig på hand *fniss*. Väggorden ser jättefina ut! Jag har oxå franska väggord, i vardagsrummet, utan att riktigt veta vad det står *hrumf* ;). Men jag tog Jeanne d´Arcs ord och skrev för hand jag oxå. Väggord gör rummet mer personligt...speciellt för dig som skrev "ditt" namn :).
Fattigmanssilver ÄR fint!
Trevlig söndag!
Kram

Tidsmästarinnan sa...

vadå? finns det folk som inte gillar fattigmanssilver? det är i så fall ena konstiga typer tycker jag :-)
Du har så fint kära Snäckan!
Glada hälsningar
S.

Goa sa...

Du snäckan min är välkommen hit! Ta med dig penseln...OK!
Snyggt, mysigt, vackra saker, vackra ord...och inga bin inomhus...bättre kan det inte bli!!
Imponerad är jag...återigen!
Ha nu en skön ledig vecka!
Kram//Goa

Lilla Blanka sa...

Jaa, jag älskar vackra texter oavsett om det är på väggar, möbler eller på papper..!
Jättefina bilder du visar!
Kram