Leta i den här bloggen

Sidor

onsdag 17 oktober 2007

Varde ljus!

Ha, skam den som ger sig! Helt plötsligt funkar allt, det tar en sekund att lägga in bilder igen! Ok, kanske lite längre än en sekund...Eftersom det är höst och kolsvart ute, behöver vi nog alla lite ljusterapi, åtminstone behöver undertecknad det. Här är en köksbild, fil de fer ampel/ljushållare/you name it...

Köket igen med silverfat, fattigmanssilver och klarglas med den obligatoriska struten.
De senaste två dagarna har det varit så varmt att vi inte har eldat i spisen. Men man kan ju alltid tända ljusen som står på spiselkransen...

Älskar min kandelaber (trots att den inte är vit!).

Lyktan blir så fin med levande ljus.

Och på andra sidan av bänken. Två betongljusstakar med två lite mer sirliga, höga stakar.

En liten ljushörna.

Så här ser ljusslingan ut i skymningsljus. Tycker det är som vackrast då...

Jag undrar hur mycket pengar man lägger ner på stearinljus? Jag tror att alla vi bloggare spenderar multum på dem! Jag gör det...men det är det värt, för man får ingen vackrare ljussättning än med eldens mjuka, levande sken. Good night, Sweden...wherever you are (tittat för mycket på Jack Killian, En röst i natten ;-) älskade den serien, back in the days!).

7 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men oj så många vackra ljusstakar du har , jag bli alldeles sjuk ! De där i betong är ju så fina och kandelabern , suck !! Visst är det väl härligt när man kan tok tända ljus igen ! Du har så himla fint . Go natt !

Goa sa...

Men nu ska jag egentligen sova...men alltså! Du har så fint...vilka ljusstakar...dom är helt fina...och kandelabern...Jag håller med Loppan, *suck*
Vilken tur att du inte gav upp för tekniken...då hade jag inte kunnat tänkt på allt detta, nu när jag ska upp och blunda!
Sov gott!
En röst i natten..:)

Anonym sa...

toodeloo! Väldans fint! Vi eldar värmeljus så att det står härliga till - och har sådana där doftbrännare som man droppar olja i. Mucho najs så här på höstkanten :-)

Skatan sa...

Så fint med en öppen spis...och den där långbänken skulle jag vilja äga!!

Trevlig torsdag!

Färjtorp sa...

Nu hittade jag in till dig...och vilken fin blogg du har! Vilken fantastisk kakelugn, den var inte liten heller =)
Kram Johanna.

"M" sa...

Så mysigt med ljus och det gör enormt mycket för trivseln och mysfaktorn..vackert.
Mvh "M"

Tidsmästarinnan sa...

amen jag säger bara FATTIGMANSSILVER! Det är ju så himla fiiiint!
Jag tillhör också "ljusbrännarklubben" om hösten, kan till och med längta lite om sommaren till de mörkare kvällarna när man "får" börja tända ljusen. :-)
Ja, det är en nästan-Wilma som jag har på bild, mina föräldrars supersnälla godisglada Lina, en mogen dam på sju år nu. Hon är så väldigt tålmodig med mina vilda barn så det liknar ingenting. Jag passar på att tacka henne med en godbit så ofta jag kommer åt :-).
Kram på dig!