Leta i den här bloggen

Sidor

torsdag 11 oktober 2007

En liten glimt av Cs engelska hörna

En titt i Cs hörna. Lyncha inte mig nu, men det är inte vitt här...det är mera åt det rustika hållet, med körsbärsträ, mörk ekträ och Chesterfield-fåtölj. Jag är nog en av de få som gillar att se bokryggar och bokhyllan är full av färgglada omslag. Själva hyllan är inte så gammal, 3-4 år kanske. Skulle vilja byta ut den och köra vitt överallt, men har inte hjärta att slänga ut en relativt ny bokhylla. Ni som är uppmärksamma ser nog att det är en gammal bild p g a julgranskulorna som hänger på väggen. Har inte tagit några nya bilder än, men ska snart! Tevagnen agerar som förvarare åt cd-spelare, skivor och alkoholhaltiga drycker. Gillar personligen fåtöljen, ej hyllan dock...men tänkte att jag måste balansera rummet lite med manliga inslag så att även C trivs. Och det gör han...mörka höst- och vinterkvällar sitter han där, smuttar på lite whisky och läser eller tittar på elden som speglar sig i fönstrena mittemot. Vår lilla engelska hörna...som antagligen kommer flytta ner någon gång. När vårt blivande tv-rum/bibliotek blir färdigt!


Det "enda" vi kan göra i vardagsrummet är att antingen umgås, läsa, bli hänförda av elden eller beundra sjöutsikten. Vi valde att inte ha någon tv i rummet för "dumburken" ska inte konkurrera med de saker vi värderar högre. Tally ho!/ M

PS. Som vanligt...ignorera sladdarna! ;-) DS.

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Fin hörna...gillar den mörka fåtöljen men hade själv valt vitt på hyllan....kanske kan den målas så slipper ni byta ut den....Julpyntat och klart, åtminstone på bild....*fniss*....Så mysigt, så mysigt! Kram!

Goa sa...

Jag tycker att det är fint! Det är roligt också att ha ett rum som bryter av...om man har en massa rum:)
Jag känner hur gott det vore med en whisky i denna fåtöljen tillsammans med en brasa...mmm! Kan inte bättre bli..gillar whisky! Och brasor för den delen:)
Ha en myskväll!
Kram Goa

Dorthe ♥ sa...

Suck...ja den fåtöljen ser ju inte helt fel ut....trots att den inte är vit. Älskar whisky, så jag skulle nog kunna trivas där ;o)
Kramis

Anonym sa...

Jätte finT!
Kram Petra

Tidsmästarinnan sa...

du har ju helt rätt, man måste ju kompromissa så att alla i familjen trivs. Jag tycker det var en jättefin hörna!
(Har som du en relativt ny bokhylla, fem år, som jag gärna skulle byta ut... hmmm, får väl ta till lite kvinnlig list framöver :-)
Kram på dig!

Anitha sa...

Jag gillar också bokryggar, även om de ibland råkar ha lite olika färger :-) Måste tacka dig för all inspiration. Jag håller som bäst på att "konvertera" till vitt, men vad sjutton gör man med tunga ekmöbler som kostat en skaplig summa pengar? Man kan ju helt enkelt inte byta ut allt. Tips? Kram/Anitha